Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum sa optimizam lista de cumparaturi in favoarea siluetei

de AlegeSanatos.ro 07 Apr 2013

Tags: regim slabire calorii pozitive biscuiti cu cereale calorii fructe chipsurile dulciurile alcool kefir


Cum sa optimizam lista de cumparaturi in favoarea siluetei

Fie ca este in weekend fie ca este in timpul saptamanii ziua de aprovizionare a frigiderului este pentru multi o corvoada, mai ales cand vrem sa facem din alimentele cumparate aliatii nostri impotriva kilogramelor in plus. Realitatea este ca nu toti putem dispune de avantajele pe care le costituie vizita la un nutritionist (fie nu avem bani, fie nu avem timp, fie ambele) astfel incat este nevoie de o autoeducare a simtului practic in materie de ceea ce este bine sa mancam, acest lucru incepand cu lista de cumparaturi.


Lista de cumparaturi, o modalitate eficienta de a economisi timp si bani

Primul pas si unul din cele mai importante este stabilirea unei liste exacte de cumparaturi. Acest lucru  va duce la evitarea situatiei cu care multi ne-am confruntat, si anume plimbatul haotic prin supermarket si in cele din urma umplerea cosului cu produse de care realmente nu avem nevoie si care sunt cumparate in urma unui impuls de moment. Ca sa nu mai vorbim de timpul pierdut inutil si de suma de bani care ar fi putut fi economisita daca ar fi existat de la bun inceput un plan alimentar corect.

In al doilea rand sa nu cadeti in patima celor 100 de liste saptamanale fiecare uitata in alta geanta sau pe masa din bucatarie. Se poate face un singur plan alimentar saptamanal acest lucru necesitand o singura lista de cumparaturi. Stabiliti o zi pe saptamana pentru vizita la supermarket si cu o seara inainte alocati 10 minute pentru stabilirea alimentelor de care aveti nevoie. Primul impuls va duce la crearea unei liste kilometrice ceea ce impune recitirea acesteia si incercuirea alimentelor de care efectiv aveti nevoie si care va ajuta fie sa dati jos kilogramele in plus fie sa pastrati greutatea actuala (daca aceasta este cea satisfacatoare).

Lista caloriilor istete

Structura alimentara pe care se bazeaza lista de cumparaturi trebuie sa tina cont de faptul ca fiecare zi contine 3 mese principale si 2 gustari (la ora 11 am si la ora 16 pm). In cazul in care doriti sa scapati de cateva kilograme este bine sa micsorati ratia calorica cu 500 de calorii ajungand la 1500 de calorii/zi divizate astfel: 300 de calorii micul dejun, 500 de calorii pranzul, 400 de calorii cina ramanand cate 150 de calorii pentru fiecare gustare. Tinand cont de toate acestea trebuie sa va faceti un obicei din a citi pe fiecare eticheta cate calorii contine fiecare produs.

O atentie deosebita trebuie acordata zilelor dificile din saptamana cand fie plecati prea devreme sarind astfel  peste micul dejun, fie va intoarceti de la servici prea tarziu servind cina dupa ora 19. In aceste situatii luati in considerare pentru lista de cumparaturi ingredientele necesare prepararii sandvisurilor, biscuitii cu cereale si fructele (variante pentru un mic dejun intarziat) sau legumele preparate ca sote sau la gratar (varianta usoara de cina tarzie).

Nu toti avem veleitati de bucatari si nu toti agreem statul in bucatarie insa o lista de cumparaturi bine gandita ne poate scapa de gatitul laborios oferindu-ne bucate gustoase. Totusi pentru a fi inventivi si pentru a evita repetarea aceluiasi fel de mancare in fiecare zi ne putem inspira dintr-o carte de bucate. Astfel este mult mai usoara alegerea ingredientelor de care avem nevoie si implicit intocmirea listei de cumparaturi.

Sfaturi utile pentru o lista de cumparaturi echilibrata!!!

• Includeti in alimentatia dumneavoastra atat proteine de origine animala cat si de origine vegetala. Astfel nu trebuie sa va lipseasca din lista de cumparaturi carnea de peste, pui, curcan cat si fasolea, mazarea, soia si nucile (ca sursa de proteine vegetale).

• Nici o zi fara legume, fructe (fie consumate proaspete, fie sub forma de sucuri) si cereale. Fructele si legumele aduc vitaminele si mineralele necesare organismului cu avantajul unui aport caloric redus, iar in ceea ce priveste cerealele acestea sunt bogate in fibre ajutand astfel la mentinerea sanatatii tubului digestiv.

• Nu trebuie sa lipseasca din lista de cumparaturi produsele lactate. Este bine ca acestea sa fie consumate zilnic (fie sub forma de lapte fie sub forma de iaurt, kefir, sana sau branza). De evitat produsele lactate cu un continut crescut in grasime.

• Daca pana acum sucurile carbogazoase, chipsurile, dulciurile si alcoolul faceau casa buna cu frigiderul dumneavoastra,de acum inainte acestea trebuie sa dispara de pe lista de cumparaturi. Toate aceste alimente nu fac decat sa aduca un aport caloric crescut fara a avea valore nutritiva pentru organism.

• Si nu in ultimul rand nu faceti lista de cumparaturi cand va este foame!

Dr. Alin POPESCU
www.dralinpopescu.ro




Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa optimizam lista de cumparaturi in favoarea siluetei"

3 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa optimizam lista de cumparaturi in favoarea siluetei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

10 lucuri pe care trebuie sa le stii despre apele minerale naturale si apele de izvor

10 lucuri pe care trebuie sa le stii despre apele minerale naturale si apele de izvor

de Elena-Alina Constantinescu 03 Aug 2017

Organismul are nevoie de apa pentru buna desfasurare a proceselor metabolice. Stim ca este recomandat sa consumam cel putin 2 litri de apa pe zi, insa este important ca aceasta cantitate necesara sa fie impartita pe tot parcursul zilei. Atunci cand cumparati ape minerale naturale si ape de izvor trebuie sa acordati o atentie deosebita asupra modului de prezentare a ambalajului si asupra etanseitatii recipientelor. [detalii]

Sapte pasi catre o viata mai lunga

Sapte pasi catre o viata mai lunga

de Viorica Ghinea 28 Iul 2017

Orice om isi doreste sa duca o viata lunga si sanatoasa. Indiferent de varsta pe care o ai, poti sa faci anumite schimbari care sa iti prelungeasca anii de viata. Iata care sunt principalele modificari pe care ar trebui sa le aplici incepand chiar de acum! [detalii]

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

de Viorica Ghinea 04 Iul 2017

Nimic nu se compara cu sentimentul pe care il ai atunci cand incerci o coafura sau o tunsoare noua ori cand aplici un nou strat de vopstea. Din nefericire, nu toate alegerile legate de aranjarea parului te avantajeaza. Unele dintre acestea te imbatranesc cu pana la 10 ani. Daca nu iti permiti mereu sa iti lasi podoaba capilara pe mana unui specialist in domeniu, citeste sfaturile noastre de mai jos. [detalii]

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

de Alege Sanatos 09 Iun 2017

Exercitiul fizic, in orice forma, ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, fara niciun fel de compromis. Ideal este sa ne bucuram de activitatea pe care o alegem si sa savuram beneficiile pe care le aduce calitatii vietii. Iar Zumba este un exemplu bun de activitate fizica care ne ofera, pe langa portia de cardio necesara zilnic, si distractie si reprezinta o activitate propice pentru socializare. [detalii]

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 06 Iun 2017

Prajiturile, mancarea bogata in grasimi, aportul redus de fibre, legume si fructe sunt cauze ale simptomelor de oboseala. Depozitarea toxinelor in organism determina incetinirea metabolismului, impiedicand oxigenarea sangelui si asimularea depozitelor de grasime. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole