Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Esentialul in ceea ce priveste tulburarea de somn

de AlegeSanatos.ro 05 Iun 2012

Esentialul in ceea ce priveste tulburarea de somn

Tulburarile de somn trebuie luate in serios deoarece pe termen lung acestea pot avea un impact negativ asupra starii de sanatate. Lipsa de energie, labilitatea emotionala, imposibilitatea desfasurarii activitatilor zilnice si chiar depresia sunt doar cateva dintre consecintele noptilor albe.

Cu totii ne-am confruntat cel putin odata in viata cu situatia neplacuta de a sta intinsi in pat si de a nu putea adormi. Oboseala simtita in ziua urmatoare si scaderea capacitatii de concentrare la munca va sunt si ele cunoscute in mod sigur. Chiar si asa insomnia nu este o tragedie atata timp cat nu se repeta frecvent, insa daca observati ca astfel de situatii devin ceva obisnuit atunci trebuie consultat un medic.

Sufar cumva de o tulburare de somn?

In cazul in care vreti sa faceti diferenta intre o problema minora si o tulburare de somn care poate ascunde diferite probleme de sanatate (de ordin fizic si psihic) va propunem o lista de simptome si semne care indica faptul ca lipsa de odihna s-a cronicizat. In cazul in care raspundeti afirmativ la cel putin 2 din urmatoarele intrebari este clar ca problema dumneavoastra este serioasa si necesita avizul unui specialist.

▪ va simtiti nervos si obosit pe tot parcursul zilei?
▪ nu puteti sa va tineti ochii deschisi cand stati la televizor sau cititi?
▪ va este foarte somn cat timp sunteti la volan?
▪ nu va puteti concentra?
▪ vi se spune des ca aratati foarte obosit(a)?
▪ viteza de reactie va este scazuta?
▪ nu va puteti controla sentimentele si plangeti des?
▪ simtiti nevoie de bauturi pe baza de cofeina pentru a sta treaz (a)?

Care sunt cauzele insomniei ?

In general tulburarile de somn sunt cauzate de diverse afectiuni organice sau psihice cat si de probleme legate de mediul  inconjurator. Astfel: cele mai frecvente afectiuni care interfera cu odihna zilnica sunt cele cronice printre care se numara: bolile respiratorii (astmul, bronsita cronica, sindromul de apnee in somn), bolile de inima (insuficienta cardiaca congestiva), afectiunile digestive (refluxul gastroesofagian, ulcerul gastric sau duodenal), adenomul de prostata precum si mai toate afectiunile reumatologice. De asemenea atacurile de panica, anxietatea, depresia, schizofrenia si tulburarile bipolare sunt doar cateva din afectiunile psihiatrice care afecteaza odihna zilnica.

Nu trebuie omise in lista cauzelor de insomnie problemele legate de functionarea tiroidei, menopauza, sarcina, consumul exagerat de alcool, cafea si substante narcotice. Si nu in ultimul rand, exista diversi factori care pot ingreuna somnul printre care se numara: temperaturile extreme din camera in care se doarme (fie este prea cald, fie prea frig), luminozitatea si zgomotele.

In concluzie nu tratati cu indiferenta tulburarile de somn deoarece acestea pot ascunde diverse afectiuni. O vizita la medic va poate scuti de viitoarele nopti albe, de senzatia de oboseala cronica si de imposibilitatea de a va indeplini sarcinile diurne rapid si eficient.

 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Esentialul in ceea ce priveste tulburarea de somn"

10 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Esentialul in ceea ce priveste tulburarea de somn"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

de Alege Sanatos 09 Iun 2017

Exercitiul fizic, in orice forma, ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, fara niciun fel de compromis. Ideal este sa ne bucuram de activitatea pe care o alegem si sa savuram beneficiile pe care le aduce calitatii vietii. Iar Zumba este un exemplu bun de activitate fizica care ne ofera, pe langa portia de cardio necesara zilnic, si distractie si reprezinta o activitate propice pentru socializare. [detalii]

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 06 Iun 2017

Prajiturile, mancarea bogata in grasimi, aportul redus de fibre, legume si fructe sunt cauze ale simptomelor de oboseala. Depozitarea toxinelor in organism determina incetinirea metabolismului, impiedicand oxigenarea sangelui si asimularea depozitelor de grasime. [detalii]

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

de Alege Sanatos 30 Mai 2017

Dana Tupa, unul dintre cei mai cunoscuti profesori de yoga din Romania, afirma ca este deja demonstrat stiintific ca practicarea yoga in mod regulat, cel putin o data pe saptamana, are capacitatea extraordinara de a imbunatati sanatatea emotionala si de scadea raspunsul creierului la factorii de stres. [detalii]

4 metode pentru a combate astenia de primavara

4 metode pentru a combate astenia de primavara

de Alege Sanatos 28 Apr 2017

Te simti obosita, ai dureri inexplicabile de cap si nu te poti concentra? Medicii spun ca, in ultima perioada, foarte multe persoane acuza stari de slabiciune, lipsa tonusului, scaderea formei fizice. Primavara este unul dintre anotimpurile care dau cele mai mari batai de cap persoanelor cu sensibilitate ridicata si un sistem imunitar scazut. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, ofera cateva recomandari pentru a trata aceasta problema si a reveni la un stil de viata activ si sanatos: [detalii]

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

Unde petrec romanii minivacanta de 1 Mai?

de Elena-Alina Constantinescu 27 Apr 2017

3 din 5 angajati care vor avea liber de 1 Mai vor petrece minivacanta din acest weekend acasa, cu familia si prietenii, sau in aer liber, iar cei mai multi dintre ei vor aloca un buget de sub 200 de lei de persoana pentru activitatile planificate, arata un studiu realizat recent. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.