Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sportul la copii

de AlegeSanatos.ro 28 Mai 2013

Tags: sport copii gimnastica activitatea fizica


Sportul la copii

Beneficiile pentru copiii care participa la activitati sportive organizate sunt numeroase. Ei invata despre aptitudinile fizice, precum si importanta actului de a avea grija de corpul lor de-a lungul intregii vieti. Sportul ajuta la insusirea unor aptitudini sociale si interpersonale importante, precum si la constientizarea valorii muncii sustinute si a persistentei.

De la ce varsta este indicat sa inceapa sa faca sport?
Inainte de varsta scolara, copiii se mentin activi fizic si sanatosi prin intermediul jocului liber, nestructurat. La varsta prescolara, sporturile care scot in evidenta aspectul distractiv al jocului, fara concurenta, constituie o posibila optiune. Majoritatea copiilor mai mari sunt pregatiti pentru sporturile de echipa organizate la varsta de aproximativ 6 ani, atunci cand pot urma instructiunile si pot intelege conceptul de munca in echipa.

Nu uitati ca fiecare copil e o persoana unica, ce creste si se maturizeaza in mod diferit. Varsta, greutatea si dimensiunile nu ar trebui sa fie singurele criterii folosite pentru a decide daca copilul dumneavoastra este apt pentru practicarea unui sport. Dezvoltarea emotionala este de asemenea foarte importanta. Copiii nu ar trebui impinsi sa practice un sport sau sa fie plasati intr-o competitie pentru care nu sunt pregatiti fizic sau emotional. Luati in considerare participarea copilului numai in cazul in interesul lui interesul lui este prezent si simtiti ca se poate descurca. Amintiti-va, motivatia copiilor in alegerea unui sport este distractia.

Care sunt beneficiile pe care le obtine practicand un sport?
Beneficiile pentru copiii care participa la activitati sportive organizate sunt numeroase. Ei invata despre aptitudinile fizice, precum si importanta actului de a avea grija de corpul lor de-a lungul intregii vieti. Sportul ajuta la insusirea unor aptitudini sociale si interpersonale importante, precum si la constientizarea valorii muncii sustinute si a persistentei. Intr-un cadru organizat, copiii fac miscarea de care au nevoie pentru a ramane sanatosi si isi dezvolta obiceiuri cu care vor ramane pe toata durata vietii lor. Sportul ii ajuta de asemenea sa inteleaga si sa isi dezvolte abilitatile si punctele forte, cum ar fi agilitatea, coordonarea, rezistenta sau flexibilitatea.

Copiii care fac sport au o constientizare crescuta a corpului lor si sunt mai putin susceptibili de a face lucruri care le pot dauna la o varsta frageda, cum ar fi fumatul, alcoolul sau consumul de droguri. Multe programe de sport includ notiuni de nutritie a tinerilor sportivi, oferindu-le posibilitatea de a afla si mai multe din lucrurile pe care ar trebui sau mai degraba nu ar trebui sa le faca pentru a pastra sanatatea organismelor lor. Acesta este un aspect deosebit de important acum mai mult ca oricand, deoarece rata de obezitatea la copii este in crestere in fiecare an, in aproape toate partile  lumii.

Practicarea unui sport poate ajuta un copil sa devina mai increzator in abilitatile sale. Exersand si muncind pentru a deveni mai buni in orice activitate, nivelul lor de incredere va creste. In timp aceasta incredere se va extinde si in alte domenii de activitate din afara sportului, precum studiile sau viata personala.

Activitatile de grup, cum ar fi sportul organizat, ajuta copiii sa se identifice cu un anumit grup - echipa lor, de exemplu – lucru esential pentru dezvoltarea personala si sociala a unui copil. Cei care nu se simt acceptati sau nu au sentimentul apartenentei la un grup sufera adesea de depresie, anxietate si o lipsa generala de incredere.

Activitatile sportive aduna de multe ori copii care provin dintr-o varietate de medii sociale si economice, oferindu-le astfel posibilitatea de a invata despre diversitate, si oferindu-le, in acelasi timp, posibilitatea de a-si face noi prieteni. Copiii care participa la aceste tipuri de activitati invata sa comunice si sa lucreze mai bine cu colegii lor si cu adultii.

Dupa ce ne orientam cand indrumam copilul spre un sport?
Inainte de a alege un sport, solicitati un examen fizic al copilului. Discutati cu medicul despre planul sportului si despre solicitarile fizice. Trebuie sa va asigurati ca sportul este corespunzator varstei si morfologiei copilului, astfel incat eforturile fizice sa fie adaptate rezistentei musculare si osoase a acestuia. De multe ori, copiii se accidenteaza deoarece nu sunt pregatiti fizic suficient sau au o problema de sanatate despre care nu au stiut inainte.

Pentru o alegere reusita, trebuie sa-i cereti si lui parerea. Daca nu practica sportul respectiv cu placere, rezultatele favorabile vor intarzia sa apara. Pentru a afla care sport i se potriveste cel mai bine copilului, cea mai buna metoda este de a-l lasa sa incerce mai multe sporturi inainte de a decide sa ramana la unul singur, putandu-si da seama prin comparatie care ii place si i se potriveste cel mai bine. In plus, practicand un singur sport pot sa apara accidentari de suprasolicitare datorita stressului aplicat repetitiv asupra acelorasi articulatii, oase sau muschi.

De la ce varsta poate alege singur sportul pe care vrea sa-l practice?
Prescolarii au capacitatea de atentie si concentrare scurta, si, prin urmare, intampina dificultati in a intelege regulile unui sport complex. Cea mai potrivita activitate pentru ei este una de natura individuala, cum ar fi inotul. La o varsta cuprinsa intre 5-7 ani, copiiilor le lipseste dezvoltarea fizica si psihica de a juca, de a urma instructiunile si de a se concentra asupra regulilor in acelasi timp. Acesti copii ar trebui sa aleaga activitati sportive care ajuta la dezvoltarea coordonarii mana-ochi, a agilitatii si rezistentei. La aceasta varsta copiii pot alege un sport ca fotbal, gimnastica, inot, ciclism, patinaj si alte sporturi de contact. Sunt de preferat programele care minimalizeaza castigul, dar apreciaza efortul si caracterul distractiv al jocului.

Copiii cu varsta cuprinsa intre 8 si 10 ani inteleg complexitatea unui sport si pote alege baschetul, baseballul sau luptele. La varsta de 10 ani si peste, copiii pot fi pregatiti mental si fizic pentru sporturile de  contact. Pot alege fotbal sau rugby, dar continuati sa monitorizati semnele lor de maturitate si de interes. Chiar daca copilul dumneavoastra se transforma si atinge varstele de calificare pentru un anumit sport, nu inseamna ca el sau ea este pregatit corespunzator. Explicati-i avantajele si dezavantajele practicarii fiecarui sport, dar lasati ca decizia finala sa apartina copilului.

Exista situatii in care nu ar trebui sa faca sport? Daca da, care sunt acestea?
Copiii cu astm au fost descurajati in trecut sa practice unui sport, dar nu mai este cazul astazi. Fiind activi, petrecand timp in aer liber, ei isi mentin o greutate sanatoasa, se distreaza si isi pot consolida de fapt, muschii respiratori, ajutand plamanii sa functioneze mai bine. Ca si in cazul celorlalti, copiii care au diabet sunt mult mai sanatosi daca practica un sport. In functie de afectiunea pe care o are copilul, puteti alege un sport sau altul, astfel incat sa beneficieze la maximum de avantajele exercitiului fizic, dar miscarea nu este contraindicata.




Spune-ne opinia ta despre
"Sportul la copii"

3 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Sportul la copii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 20 de citate despre sanatate

Top 20 de citate despre sanatate

de Raluca Garbea 02 Nov 2018

Sanatatea este prioritara si asa ar trebui sa fie pentru toata lumea! [detalii]

10 motive ca sa bei o cafea in fiecare zi

10 motive ca sa bei o cafea in fiecare zi

de Raluca Garbea 07 Nov 2018

Cafeaua poate avea efecte benefice asupra organismului, daca este consumata, cu moderatie, in prima parte a zilei. [detalii]

5 motive pentru care consumul de cafea e sanatos pentru organismul tau

5 motive pentru care consumul de cafea e sanatos pentru organismul tau

de AlegeSanatos.ro 05 Oct 2018

Cafeaua e o bautura gustoasa si energizanta, care isi face repede loc in rutina noastra de zi cu zi, in special in prima parte a zilei, cand ne trezim din somn. Ne obisnuim repede sa consumam cafea, iar aceasta devine o parte esentiala a ritualului nostru de dimineata [detalii]

Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera

Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera

de Laura Galescu 20 Sep 2018

Ce este, de fapt, lecitina? E un grup de substante grase din tesuturile vegetale si animale, fiind esentiala pentru buna functionare biologica. O forma comerciala de lecitina este folosita in mod obisnuit in prepararea alimentelor, cosmeticelor si medicamentelor, deoarece prelungeste termenul de valabilitate si actioneaza ca emulgator. Suplimentele cu lecitina pot fi de asemenea utilizate pentru a trata problemele digestive si colesterolul ridicat si pentru a preveni aparitia canalelor de lapte infundate in timpul alaptarii. [detalii]

Sauna si beneficiile sale pentru organism

Sauna si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 10 Sep 2018

Sauna ofera numeroase beneficii pentru sanatate, printre care - imbunatatirea circulatiei sangelui, stimularea sistemului imunitar, ameliorarea tulburarilor de somn si asa mai departe. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016