Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sportul la copii

de AlegeSanatos.ro 28 Mai 2013

Sportul la copii

Beneficiile pentru copiii care participa la activitati sportive organizate sunt numeroase. Ei invata despre aptitudinile fizice, precum si importanta actului de a avea grija de corpul lor de-a lungul intregii vieti. Sportul ajuta la insusirea unor aptitudini sociale si interpersonale importante, precum si la constientizarea valorii muncii sustinute si a persistentei.

De la ce varsta este indicat sa inceapa sa faca sport?
Inainte de varsta scolara, copiii se mentin activi fizic si sanatosi prin intermediul jocului liber, nestructurat. La varsta prescolara, sporturile care scot in evidenta aspectul distractiv al jocului, fara concurenta, constituie o posibila optiune. Majoritatea copiilor mai mari sunt pregatiti pentru sporturile de echipa organizate la varsta de aproximativ 6 ani, atunci cand pot urma instructiunile si pot intelege conceptul de munca in echipa.

Nu uitati ca fiecare copil e o persoana unica, ce creste si se maturizeaza in mod diferit. Varsta, greutatea si dimensiunile nu ar trebui sa fie singurele criterii folosite pentru a decide daca copilul dumneavoastra este apt pentru practicarea unui sport. Dezvoltarea emotionala este de asemenea foarte importanta. Copiii nu ar trebui impinsi sa practice un sport sau sa fie plasati intr-o competitie pentru care nu sunt pregatiti fizic sau emotional. Luati in considerare participarea copilului numai in cazul in interesul lui interesul lui este prezent si simtiti ca se poate descurca. Amintiti-va, motivatia copiilor in alegerea unui sport este distractia.

Care sunt beneficiile pe care le obtine practicand un sport?
Beneficiile pentru copiii care participa la activitati sportive organizate sunt numeroase. Ei invata despre aptitudinile fizice, precum si importanta actului de a avea grija de corpul lor de-a lungul intregii vieti. Sportul ajuta la insusirea unor aptitudini sociale si interpersonale importante, precum si la constientizarea valorii muncii sustinute si a persistentei. Intr-un cadru organizat, copiii fac miscarea de care au nevoie pentru a ramane sanatosi si isi dezvolta obiceiuri cu care vor ramane pe toata durata vietii lor. Sportul ii ajuta de asemenea sa inteleaga si sa isi dezvolte abilitatile si punctele forte, cum ar fi agilitatea, coordonarea, rezistenta sau flexibilitatea.

Copiii care fac sport au o constientizare crescuta a corpului lor si sunt mai putin susceptibili de a face lucruri care le pot dauna la o varsta frageda, cum ar fi fumatul, alcoolul sau consumul de droguri. Multe programe de sport includ notiuni de nutritie a tinerilor sportivi, oferindu-le posibilitatea de a afla si mai multe din lucrurile pe care ar trebui sau mai degraba nu ar trebui sa le faca pentru a pastra sanatatea organismelor lor. Acesta este un aspect deosebit de important acum mai mult ca oricand, deoarece rata de obezitatea la copii este in crestere in fiecare an, in aproape toate partile  lumii.

Practicarea unui sport poate ajuta un copil sa devina mai increzator in abilitatile sale. Exersand si muncind pentru a deveni mai buni in orice activitate, nivelul lor de incredere va creste. In timp aceasta incredere se va extinde si in alte domenii de activitate din afara sportului, precum studiile sau viata personala.

Activitatile de grup, cum ar fi sportul organizat, ajuta copiii sa se identifice cu un anumit grup - echipa lor, de exemplu – lucru esential pentru dezvoltarea personala si sociala a unui copil. Cei care nu se simt acceptati sau nu au sentimentul apartenentei la un grup sufera adesea de depresie, anxietate si o lipsa generala de incredere.

Activitatile sportive aduna de multe ori copii care provin dintr-o varietate de medii sociale si economice, oferindu-le astfel posibilitatea de a invata despre diversitate, si oferindu-le, in acelasi timp, posibilitatea de a-si face noi prieteni. Copiii care participa la aceste tipuri de activitati invata sa comunice si sa lucreze mai bine cu colegii lor si cu adultii.

Dupa ce ne orientam cand indrumam copilul spre un sport?
Inainte de a alege un sport, solicitati un examen fizic al copilului. Discutati cu medicul despre planul sportului si despre solicitarile fizice. Trebuie sa va asigurati ca sportul este corespunzator varstei si morfologiei copilului, astfel incat eforturile fizice sa fie adaptate rezistentei musculare si osoase a acestuia. De multe ori, copiii se accidenteaza deoarece nu sunt pregatiti fizic suficient sau au o problema de sanatate despre care nu au stiut inainte.

Pentru o alegere reusita, trebuie sa-i cereti si lui parerea. Daca nu practica sportul respectiv cu placere, rezultatele favorabile vor intarzia sa apara. Pentru a afla care sport i se potriveste cel mai bine copilului, cea mai buna metoda este de a-l lasa sa incerce mai multe sporturi inainte de a decide sa ramana la unul singur, putandu-si da seama prin comparatie care ii place si i se potriveste cel mai bine. In plus, practicand un singur sport pot sa apara accidentari de suprasolicitare datorita stressului aplicat repetitiv asupra acelorasi articulatii, oase sau muschi.

De la ce varsta poate alege singur sportul pe care vrea sa-l practice?
Prescolarii au capacitatea de atentie si concentrare scurta, si, prin urmare, intampina dificultati in a intelege regulile unui sport complex. Cea mai potrivita activitate pentru ei este una de natura individuala, cum ar fi inotul. La o varsta cuprinsa intre 5-7 ani, copiiilor le lipseste dezvoltarea fizica si psihica de a juca, de a urma instructiunile si de a se concentra asupra regulilor in acelasi timp. Acesti copii ar trebui sa aleaga activitati sportive care ajuta la dezvoltarea coordonarii mana-ochi, a agilitatii si rezistentei. La aceasta varsta copiii pot alege un sport ca fotbal, gimnastica, inot, ciclism, patinaj si alte sporturi de contact. Sunt de preferat programele care minimalizeaza castigul, dar apreciaza efortul si caracterul distractiv al jocului.

Copiii cu varsta cuprinsa intre 8 si 10 ani inteleg complexitatea unui sport si pote alege baschetul, baseballul sau luptele. La varsta de 10 ani si peste, copiii pot fi pregatiti mental si fizic pentru sporturile de  contact. Pot alege fotbal sau rugby, dar continuati sa monitorizati semnele lor de maturitate si de interes. Chiar daca copilul dumneavoastra se transforma si atinge varstele de calificare pentru un anumit sport, nu inseamna ca el sau ea este pregatit corespunzator. Explicati-i avantajele si dezavantajele practicarii fiecarui sport, dar lasati ca decizia finala sa apartina copilului.

Exista situatii in care nu ar trebui sa faca sport? Daca da, care sunt acestea?
Copiii cu astm au fost descurajati in trecut sa practice unui sport, dar nu mai este cazul astazi. Fiind activi, petrecand timp in aer liber, ei isi mentin o greutate sanatoasa, se distreaza si isi pot consolida de fapt, muschii respiratori, ajutand plamanii sa functioneze mai bine. Ca si in cazul celorlalti, copiii care au diabet sunt mult mai sanatosi daca practica un sport. In functie de afectiunea pe care o are copilul, puteti alege un sport sau altul, astfel incat sa beneficieze la maximum de avantajele exercitiului fizic, dar miscarea nu este contraindicata.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Sportul la copii"

7 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Sportul la copii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum sa faci chiftelute de dovlecei la cuptor

Cum sa faci chiftelute de dovlecei la cuptor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Nov 2016

Bogat in fibre, in potasiu si apa, dovlecelul are proprietati diuretice si se digera foarte usor. Este un aliment indicat in gastrite, ulcere si alte afectiuni ale aparatului digestiv. [detalii]

Ce trebuie sa stii despre chipsurile din comert

Ce trebuie sa stii despre chipsurile din comert

de Elena-Alina Constantinescu 10 Nov 2016

Una dintre cele mai controversate teme de discutie din ultima vreme este obezitatea la copii. Principalii responsabili pentru cresterea ratei obezitatii sunt dietele nesanatoase, in combinatie cu lipsa activitatii fizice, sau altfel spus, un dezechilibru intre aportul caloric si caloriile consumate. Cu cat acest dezechilibru are loc pe o perioada mai mare de timp, cu atat creste riscul aparitiei obezitatii. [detalii]

Vrei sa scapi de anxietate si stres? Iata cele mai bune alimente!

Vrei sa scapi de anxietate si stres? Iata cele mai bune alimente!

de Elena-Alina Constantinescu 09 Nov 2016

Esti trista, obosita, agitata, stresata? Medicii nutritionisti sustin ca starile de spirit pot fi imbunatatite si starea permanenta de oboseala, despresia, stresul si anxietatea pot fi combatute daca se urmeaza o dieta echilibrata si sanatoasa. Iata alimentele care ajuta organismul sa faca fata situatiilor stresante: [detalii]

Cafeaua imbunatateste starea de spirit

Cafeaua imbunatateste starea de spirit

de Elena-Alina Constantinescu 17 Aug 2016

Aroma cafelei iti provoaca instantaneu o stare de bine, iti da energie pentru desfasurarea activitatilor de zi cu zi. [detalii]

3 bauturi care iti pot mentine inima sanatoasa

3 bauturi care iti pot mentine inima sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 05 Iul 2016

Un sistem cardiovascular sanatos este deosebit de important pentru functionalitatea intregului organism. Cu ajutorul inimii, sangele este pompat in toate celulule si organele corpului. Acest organ poate dezvolta insa destul de rapid boli cardiovasculare, asa ca, pentru a-l mentine sanatos, trebuie urmata si o dieta corespunzatoare. Aceasta dieta, pe langa alimente cu nutrienti valorosi, trebuie sa prevada si un aport de lichide care sa asigure hidratarea adecvata a organismului. Pe langa apa, medicii specialisti recomanda alte trei tipuri de bauturi care odata consumate pot contribui la mentinerea unei inimi sanatoase. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.