Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

de Alege Sanatos 30 Mai 2017

Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului

Dana Tupa, unul dintre cei mai cunoscuti profesori de yoga din Romania, afirma ca este deja demonstrat stiintific ca practicarea yoga in mod regulat, cel putin o data pe saptamana, are capacitatea extraordinara de a imbunatati sanatatea emotionala si de scadea raspunsul creierului la factorii de stres.

Cele mai importante beneficii ale practicarii yoga sunt:

1. Creierul este inundat de oxitocina, dopamina, gaba si serotonina.

Aceste substante sunt responsabile pentru starea noastra de bine interior, practicarea yoga avand capacitatea de a crestere nivelul de oxitocina si dopamina in corp, mai mult decat alte activitati.

“Posturile yoga ajuta cat se poate de concret la cresterea starii noastre de bine, iar un studiu efectuat la Universitatea din Boston arata ca yoga este mai eficient decat plimbatul atunci cand vine vorba de cresterea nivelului Gaba (substanta asociata scaderii anxietatii si inducerii a starii de buna dispozitie), cu peste 30%”, declara profesorul de yoga acreditat international, Dana Tupa.
   
2. Nivelul cortizonului din corp scade semnificativ.

“Hormonul stresului, asa cum este numit cortizonul, a fost asociat cu o serie de probleme de sanatate, cum ar fi depresia, cresterea in greutate, bolile cardiace sau reducerea densitatii osoase. In trecut, acest hormon era esential pentru supravietuirea speciei, deoarece oamenii vanau si erau expusi in permanenta pericolelor. Daca in trecut, acesti stimuli se refereau strict la factori fizic, in prezent cortizonul creste din cauza factorilor emotionali. Un grad ridicat al cortizonului afecteaza intreg organismul si duce la o imbatranire rapida. Studiile au demonstrat ca yoga poate scadea semnificativ nivelul de cortizol din corp, deoarece, aceasta practica se concentreaza pe relaxare, echilibru mental si spiritual”, afirma Dana Tupa.
   
3. Anumite parti ale creierului se maresc.

In urma unei cercetari efectuate la Centrul National de Medicina Alternativa si Complementara din Statele Unite, rezultatele tomografului au relevat faptul ca anumite parti ale creierului cresc atunci cand o persoana practica yoga pentru doar doua ore pe saptamana.

“S-a demonstrat stiintific ca hipocampusul (zona a creierului esentiala in formarea de amintiri noi si a memoriei) si cortexul somatosenzorial (harta mentala a corpului) sunt mult mai dezvoltate la persoanele care practica yoga in mod regulat fata de un alt esantion format din persoane care nu au aceasta practica ca si obicei”, declara profesorul de yoga Dana Tupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA
   
4. Yoga dezvolta celulele creierului.

Sistemul nervos central poate fi impartit, din punct de vedere anatomic, in doua parti importante: maduva spinarii (legata direct de trunchiul cerebral) si encefalul, sau creierul asa cum il cunoastem cu totii. Encefalul controleaza cele mai multe dintre functiile organismului: de la respiratie, miscare, ganduri, emotii, bataile inimii, la secretii ale glandelor etc.

“Studii americane au descoperit ca, dupa doua luni de tehnici yoga si meditatie, materia cenusie din zona hipocampusului a crescut in densitate, fapt care a dus la o mai buna constientizare, compasiune, memorie imbuntatita si capacitate de asimilare a informatiilor mult marita, lucruri confirmate si de catre cei care au facut parte din studiu. De asemenea, studiul respectiv a concluzionat ca practica yoga integrata in stilul de viata, creste coeficientul de inteligenta”, spune profesorul international de yoga Dana Tupa.
   
5. Yoga din perspectiva neurostiintei: girificarea cortexului cerebral sau abilitatea creierului de a traversa schimbari fiziologice.

“Neurologii care au analizat rezultatele scanerelor RMN au constatat ca yoga intareste creierul prin consolidarea conexiunilor dintre celulele nervoase, conform unui studiu realizat in 2012, la UCLA. Impactul yoga asupra neuroplasticitatii creierului, demonstreaza ca, in randul celor care au vechime in practica yoga, s-a constatat un mare grad de girificare corticala. Chiar daca se credea in ipoteza ca, pana la varsta de 20 ani creierul se dezvolta, iar de atunci incolo incepe sa se micsoreze, studiul a demonstrat ca acest lucru poate fi contrazis si ne putem dezvolta capacitatile creierului pana la o varsta inaintata, prin practicarea yoga”, conchide Dana Tupa.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului"

8 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Yoga si meditatia: 5 beneficii asupra creierului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sapte pasi catre o viata mai lunga

Sapte pasi catre o viata mai lunga

de Viorica Ghinea 28 Iul 2017

Orice om isi doreste sa duca o viata lunga si sanatoasa. Indiferent de varsta pe care o ai, poti sa faci anumite schimbari care sa iti prelungeasca anii de viata. Iata care sunt principalele modificari pe care ar trebui sa le aplici incepand chiar de acum! [detalii]

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

Sapte greseli in aranjarea parului care te fac sa arati mai in varsta

de Viorica Ghinea 04 Iul 2017

Nimic nu se compara cu sentimentul pe care il ai atunci cand incerci o coafura sau o tunsoare noua ori cand aplici un nou strat de vopstea. Din nefericire, nu toate alegerile legate de aranjarea parului te avantajeaza. Unele dintre acestea te imbatranesc cu pana la 10 ani. Daca nu iti permiti mereu sa iti lasi podoaba capilara pe mana unui specialist in domeniu, citeste sfaturile noastre de mai jos. [detalii]

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

Zumba, metoda distractiva pentru arderea caloriilor si tonifierea organismului

de Alege Sanatos 09 Iun 2017

Exercitiul fizic, in orice forma, ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica, fara niciun fel de compromis. Ideal este sa ne bucuram de activitatea pe care o alegem si sa savuram beneficiile pe care le aduce calitatii vietii. Iar Zumba este un exemplu bun de activitate fizica care ne ofera, pe langa portia de cardio necesara zilnic, si distractie si reprezinta o activitate propice pentru socializare. [detalii]

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

Detoxifierea, cheia functionarii optime a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 06 Iun 2017

Prajiturile, mancarea bogata in grasimi, aportul redus de fibre, legume si fructe sunt cauze ale simptomelor de oboseala. Depozitarea toxinelor in organism determina incetinirea metabolismului, impiedicand oxigenarea sangelui si asimularea depozitelor de grasime. [detalii]

4 metode pentru a combate astenia de primavara

4 metode pentru a combate astenia de primavara

de Alege Sanatos 28 Apr 2017

Te simti obosita, ai dureri inexplicabile de cap si nu te poti concentra? Medicii spun ca, in ultima perioada, foarte multe persoane acuza stari de slabiciune, lipsa tonusului, scaderea formei fizice. Primavara este unul dintre anotimpurile care dau cele mai mari batai de cap persoanelor cu sensibilitate ridicata si un sistem imunitar scazut. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie, ofera cateva recomandari pentru a trata aceasta problema si a reveni la un stil de viata activ si sanatos: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.