Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 sfaturi pentru o dieta echilibrata

de Elena-Alina Constantinescu 19 Ian 2015

Tags: alimentatie sanatoasa cereale integrale fructe si legume ulei de masline


6 sfaturi pentru o dieta echilibrata

Alimentatia sanatoasa si echilibrata ne mentine in forma, ne ajuta sa traim mai mult si sa prevenim cancerul, diabetul si bolile cardiovasculare. In cele ce urmeaza, iata 6 sfaturi pentru o sanatate de fier:

Consuma zilnic fructe si legume

Consumul de fructe si legume de cel putin cinci ori pe zi este asociat cu un risc scazut de instalare a bolilor cronice, precum maladiile cardiovasculare si unele tipuri de cancer.  In plus, pot inlocui alimentele bogate caloric, ceea ce ajuta la mentinerea unei greutati normale.

Potrivit unui studiu realizat de GFK Romania, locuitorii din Banat - Crisana - Maramures acorda mai multa atentie alimentatiei, aproape 80% definesc stilul de viata sanatos prin consum de fructe si de legume si 57% prefera produsele proaspete, naturale.

La polul opus se afla dobrogenii, cu cei mai putini fani declarati ai fructelor si legumelor - 67% - si bucurestenii, care nu pun prea mult sanatatea pe seama alimentelor proaspete, cat mai putin procesate sau gatite - doar 37%.

Bea ceaiuri si apa. Uita de bauturile carbogazoase!

Pe langa faptul ca te hidrateaza, apa te ajuta sa slabesti, scazand apetitul si crescand nivelul metabolismului. Specialistii in nutritie spun ca persoanele care consuma, in general, mai multa apa, in detrimentul sucurilor, bauturilor alcoolice si a celor acidulate, tind sa aiba o dieta mai sanatoasa si sa consume mai putine alimente foarte bogate in calorii.

Pe langa utilitatea in ceea ce priveste prevenirea obezitatii, antioxidantii din ceaiul negru si cel verde au potential anti-imbatranire si pot preveni unele forme de cancer, dar si inflamatiile si bolile de inima.

Evite cerealele rafinate!

O dieta bogata in cereale integrale este legata de un risc mai mic de boli cardiovasculare, cancer, diabet si obezitate. Fibrele ajuta la tranzitul intestinal, mentine senzatia de satietate mai mult timp si ajuta la reglarea nivelului glicemiei si al insulinei din sange.

Consuma regulat ulei de masline

Consumul regulat de ulei de masline aduce beneficii importante pentru sanatate. Contine grasimi omega-6 care blocheaza raspunsul organismului la inflamatii in cazul unor afectiuni cronice cum ar fi bolile de inima si artrita. De asemenea, ajuta la scaderea tensiunii si la mentinerea unui echilibru al colesterolului.

Iaurtul trebuie sa fie nelipsit din alimentatie

Consumul zilnic de iaurt poate reduce riscul aparitiei cancerului de colon, prin actiunea bacteriilor lactice existente in acest aliment. Mai mult decat atat, iaurtul contribuie la purificarea organismului (reducerea generarii de toxine, eliminarea mai rapida a celor existente).

În ciuda multiplelor beneficii ale iaurtului, studiile realizate recent arata ca Romania ocupa ultimul loc la nivel european din punctul de vedere al consumului de iaurt si al lactatelor in general. Conform statisticilor, un roman consuma in medie un produs lactat proaspat pe saptamana, fata de francezi - 5 produse pe saptamana, bulgari - trei produse pe saptamana si polonezi - doua produse pe saptamana.

Nu sari peste micul dejun!

Se spune ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Si pe buna dreptate! Micul dejun poate fi startul unei zile perfecte din punct de vedere nutritiv si energic.

Cercetatorii considera ca persoanele care consuma micul dejun cu regularitate se simt mai alerte, sunt mai putin predispuse la obezitate si sunt mai sanatoase in general.

In toate regimurile alimentare pentru slabit, un mic dejun echilibrat si variat este recomandat in mod sistematic.

Un mic dejun copios contribuie la scaderea nivelului de insulina si glucoza din organism, prevenind diabetul si reducand riscul de maladii cardiace, hipertensiune arteriala.

Sursa: Mediafax
Foto: www.startofhappiness.com




Spune-ne opinia ta despre
"6 sfaturi pentru o dieta echilibrata"

7 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 sfaturi pentru o dieta echilibrata"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 alternative nonchirurgicale cu rezultate benefice pentru pacienti

5 alternative nonchirurgicale cu rezultate benefice pentru pacienti

de AlegeSanatos.ro 26 Sep 2019

Chirurgia inspira de cele mai multe ori teama. Exista cazuri in care operatia este singura solutie pentru tratarea unei boli sau salvarea vietii unui pacient. Insa unele afectiuni pot fi tratate si prin alte metode, mai putin invazive. In acest articol iti prezentam 5 proceduri medicale eficiente, care pot fi alternative la chirurgie. [detalii]

Suc de ceapa pentru par - Cum se prepara?

Suc de ceapa pentru par - Cum se prepara?

de Raluca Garbea 04 Iun 2019

Sucul de ceapa previne caderea parului. Descopera in articol cum se prepara! [detalii]

Menta - beneficii pentru sanatate

Menta - beneficii pentru sanatate

de AlegeSanatos.ro 26 Apr 2019

Menta este o planta ierboasa aromatica folosita de mii de ani, nu doar pentru gustul sau mirosul pe care-l are, ci si pentru beneficiile pentru sanatate. [detalii]

Cum sa tratezi eficient insomnia

Cum sa tratezi eficient insomnia

de Raluca Garbea 23 Apr 2019

Insomnia iti poate afecta sanatatea in mai multe moduri. Asadar, este bine sa stii cum sa o tratezi. [detalii]

Simti ca nu poti renunta la fumat? Iata ce trebuie sa faci!

Simti ca nu poti renunta la fumat? Iata ce trebuie sa faci!

de Raluca Garbea 23 Apr 2019

Fumatul are consecinte grave, caci tigarile contin substante ce afecteaza sanatatea organismului. Descopera in articol cum poti renunta la fumat! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016