Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta potrivita pentru tipul tau de par

de Laura Voica 02 Apr 2014

Tags: fier par gras par uscat biotina


Dieta potrivita pentru tipul tau de par

Intr-o ierarhie a corpului tau, parul este un organ non- esential. Daca dieta ta este saraca in nutrienti acestia sunt redirectionati catre organele care au prioritate mai mare, iar parul este omis. Rezultatul: un par uscat si creste mai incet.

Este simplu, insa sa contracarezi acest lucru, tot ce trebuie sa faci este sa te asiguri ca ai o dieta cat mai echilibrata, bogata in fructe si legume, cu cel putin doua portii de proteine ​​pe zi si legume integrale pentru un nivel cat mai ridicat de energie. Acest lucru va asigura hrana optima pentru tot organismul si astfel parul tau va fi hranit. Va creste apoi la o viteza normala ( in mod normal in jur de 14mm pe luna ).
 
Ca si in cazul pielii, ceea ce mananci afecteaza parul. Foliculii de par se bazeze pe hrana din sange, dar acestia concureaza cu restul corpului pentru acesti nutrienti.

Dieta va poate ajuta la evitarea anumitor probleme ale parului. Aceast lucru nu inseamna ca un mic dejun bun va bate o zi proasta a parului, parul are nevoie de trei luni pentru a creste, astfel incat este nevoie de  timp pentru a vedea rezultatele oricaror modificari dietetice. Nicio cantitate de vitamine nu va repara un par care este deteriorat chimic sau care are varfurile despicate.

Par gras
In timp ce parul gras este in mod normal mostenit genetic, daca parul tau s-a ingrasat deodata, atunci ar trebui sa verifici daca nu cumva ai consumat alimente condimentate. Alimentele care determina pielea sa transpire percum curry sau chilli, de asemenea, determina scalpul sa transpire si acest lucru creste nivelul de sebum.

Par lipsit de stralucire
Lipsa de stralucire a parului tau inseamna ca lumina nu este reflectata in mod corespunzator. Parul sanatos este format dintr-o cuticula plata, care reflecta lumina. Asta e ceea ce creeaza stralucire. Cu toate acestea, in cazul in care cuticula pe par se deschide, aceasta reflectie nu se va intampla si parul va arata fara stralucire. Deci, de ce se deschide cuticula? In timp ce procesele chimice, cum ar fi decolorarea sunt cele mai frecvente cauze, lipsa proteinelor ​​, de asemenea, face ca parul sa creasca cu o cuticula deschisa. Este recomandat sa mananci 0,75 g de proteine ​​( cum ar fi carne slaba, carne de pasare, produse lactate, peste, nuci, sau seminte ) per kilogram de greutate corporala, zilnic.

Parul uscat
Parul uscat este unul dintre cele mai comune simptome de deficit de acizi grasi esentiali. Acest lucru este valabil mai ales in cazul in care parul este rebel si cret. Creste nivelul consumului de nuci in  alimentatie, seminte si peste gras cum ar fi macroul. Aceste alimente iti ofera necesarul de acizi grasi, care sunt vitali pentru un par stralucitor. Fara proteine, cuticula parului se deschide  si astfel se reduce protectia naturala a acestuia, ceea ce il face mai dezhidratat.

Parul care nu creste
Vitaminele B, care ofera organismului energie, vitala pentru cresterea parului. In cazul in care nivelul de energie este scazut, cresterea parului incetineste. Mananca putin si des si astfel vei reusi sa-ti pastrezi un nivel ridicat de energie. Biotina ( uneori numita vitamina H )ajuta la crearea unui fir de par mai gros si stimuleaza cresterea acestuia. Biotina o puteti gasi in oua, peste, lapte, nuci si leguminoase.

Subtierea firului de par
Acest lucru tinde sa fie legat de un deficit de fier. Asigurati-va ca obtineti zilnic aproximativ 14.8mg de fier, fie de la un supliment fie prin completarea dietei cu carne rosie slaba sau legume de culoare verde inchis. De asemenea, prea multa vitamina A ( peste 10.000 de unitati pe zi ) poate duce la pierderea parului. Acest lucru este probabil sa se intample, daca consumati alimente cu un nivel ridicat de vitamina A sau daca luati asfel  de suplimente. Vitamina A in exces este toxica pentru organism si pierderea parului este primul semn cand acest lucru se intampla. Daca doriti o cantitate suplimentara de vitamina A pentru piele, creste aportul de fructe si legume.

 




Spune-ne opinia ta despre
"Dieta potrivita pentru tipul tau de par"

7 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta potrivita pentru tipul tau de par"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce afectiuni amelioreaza mugurii de brad. Cum sa prepari siropul

Ce afectiuni amelioreaza mugurii de brad. Cum sa prepari siropul

de Laura Galescu 13 Feb 2018

Mugurii de brad cresc in varful cetinilor si sunt usor de recunoscut dupa culoarea aceea de verde crud. Sunt fragezi si, daca ii zdrobesti intre dinti, au un gust acrisor si raspandesc o aroma extraordinara. Dar poate nu stiai ca sunt utili pentru o gama larga de afectiuni! [detalii]

Vopsea fara amoniac: 6 motive pentru care ar trebui sa o folosesti

Vopsea fara amoniac: 6 motive pentru care ar trebui sa o folosesti

de Viorica Ghinea 07 Feb 2018

Vopseaua fara amoniac in compozitie a devenit tot mai cautata in ultimii ani datorita beneficiilor pe care le ofera podoabei capilare si scalpului. Specialistii o recomanda ca fiind o alternativa sanatoasa la cea pe baza de amoniac, un ingredient util in vopsirea parului, dar cu efecte nocive asupra sanatatii. Citeste mai jos de ce ar trebui sa incluzi in ritualul tau beauty vopseaua fara amoniac! [detalii]

Te simti rau cand iei vitamine? La ce trebuie sa fii atenta

Te simti rau cand iei vitamine? La ce trebuie sa fii atenta

de Laura Galescu 17 Ian 2018

Chiar si vitaminele au efecte adverse si trebuie sa ai grija atunci cand iei aceste suplimente. Desi le iei pentru a-ti da energie si pentru a fi mai sanatoasa, te poti simti rau de la ele. Efectele adverse ale vitaminelor te pot determina sa renunti cu totul la cura de suplimente. [detalii]

Chiar ai nevoie de multivitamine?

Chiar ai nevoie de multivitamine?

de Raluca Garbea 11 Ian 2018

Nutritia are un rol esential pentru a avea o viata sanatoasa. Insa, cum poti sa stii daca organismul a primit toate vitaminele necesare? Desi unele persoane pot obtine toti nutrientii de care au nevoie doar din alimentatia zilnica, acest lucru nu se intampla in toate cazurile. [detalii]

5 beneficii incredibile ale ceaiului de hibiscus

5 beneficii incredibile ale ceaiului de hibiscus

de Raluca Garbea 22 Dec 2017

Beneficiile pentru sanatate ale ceaiului de hibiscus, cunoscut ca Agua de Jamaica, includ capacitatea de a trata tensiunea arteriala crescuta, colesterolul ridicat si problemele inflamatorii. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit