Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Menopauza si nevoile nutritionale

de AlegeSanatos.ro 08 Apr 2013

Tags: menopauza calciu sistem osos fitoestrogenii


Menopauza si nevoile nutritionale

Menopauza este definita ca acea perioada din viata unei femei, ce debuteaza in general dupa varsta de 45-50 de ani si este caracterizata prin oprirea fiziologica a ciclului menstrual lunar si scaderea progresiva a nivelului de estrogen. In mod normal intrarea la menopauza este precedata de o perioada (a carei durata poate varia intre 1-5 ani) numita premenopauza in care organismul femeii incearca sa se adapteze la schimbarile produse in urma dezechilibrelor hormonale.

Toata aceasta perioada dificila pentru femei se caracterizeaza prin aparitia unui tablou simptomatologic extrem de variat ( de la bufeuri, transpiratii nocturne care perturba somnul, oboseala si crestere in greutate pana la depresie si cresterea tensiunii arteriale). Chiar si in aceste conditii menopauza nu trebuie privita ca o boala ci ca un proces fiziologic inevitabil a carei simptomatologie poate fi usurata cu ajutorul unui regim de viata sanatos cu activitate fizica regulata la care se adauga o alimentatie echilibrata.

Schimbarea calitativa si cantitativa a alimentatiei-secretul menopauzei fara griji

Chiar daca ani de zile ati reusit sa va mentineti o greutate satisfacatoare fara sa dati o atentie speciala alimentatiei, este clar ca odata cu menopauza trebuie sa va autoeducati din punct de vedere al felului in care mancati. Multe femei se plang de o crestere in greutate  dupa intrarea la menopauza in ciuda faptului ca mananca exact ca inainte. Acest lucru nu face decat sa sublinieze faptul ca menopauza este o perioada a schimbarilor care cere schimbari.

Cu alte cuvinte invatati sa mancati mai putin, micsorand ratia calorica cu cel putin 500 de calorii pe zi si veti vedea ca organismul va raspunde in mod favorabil acestei schimbari. De asemenea evitati alimentele procesate si para procesate. Cu cat un aliment este mai complicat si contine pe lista de ingrediente mai multe elemente cu atat este mai sarac in substantele nutritive de care organismul are atata nevoie in aceasta perioada dificila.

Fitoestrogenii fac menopuza mai usor de indurat

Fitoestrogenii sunt compusi de origine vegetala cu structura asemanatoare cu a estrogenului uman. Sursele de fitoestrogeni sunt: soia si toate produsele derivate din soia, semintele de in, cerealele si marea majoritate a fructelor si a legumelor (mai ales radacinoasele).

Consumul fitostrogenilor este recomandat cu mare caldura de catre nutritionisti deoarece s-a dovedit faptul ca acestia scad numarul si intensitatea bufeurilor de caldura, scad nivelul de grasimi din sange si astfel riscul de boli cardiovasculare, au un efect protector asupra oaselor, cresc troficitatea mucoasei vaginale si nu in ultimul rand protejeaza impotriva cancerului.

Calciul-promotorul unui sistem osos sanatos

Menopauza se caracterizeaza pe langa plaja larga de simtome neplacute si printr-o scadere a densitatii osoase cu aparitia osteoporozei si a posibilelor fracturi pe os patologic (fracturi foarte greu de tratat). In aceasta situatie femeile pese 50 de ani sunt sfatuite sa isi monitorizeze densitatea osoasa si sa consume preventiv alimente bogate in calciu si vitamina D. Astfel expunerea la soare 10-15 minute de 2 ori pe saptamana in lunile de vara si o alimentatie bogata in  lapte si produsele derivate din lapte (branza, iaurt, sana, chefir), soia, peste si uleiul de peste contribuie la mentinerea unui sistem osos sanatos.

Spuneti nu alcoolului, cafelei si condimentelor iuti

Numeroase studii au dovedit faptul ca femeile  care consuma in mod regulat cafea, alcool sau mancaruri condimentate prezinta o agravare a simptomelor caracteristice menopauzei. De asemenea un nivel crescut de cafeina in organism poate duce la scadere a rezervelor de calciu si implicit la demineralizare osoasa.

Daca simptomele cauzate de menopauza nu sunt severe acestea pot fi contracarate printr-o dieta urmarita cu grija si multa miscare. In cazul unor simtome severe tratamentul alopat prescris de catre medicul de specialitate poate fi dublat de un stil de viata sanatos.


Dr. Alin POPESCU
www.dralinpopescu.ro





Spune-ne opinia ta despre
"Menopauza si nevoile nutritionale"

4 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Menopauza si nevoile nutritionale"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

4 bauturi care reduc balonarea abdominala

4 bauturi care reduc balonarea abdominala

de Viorica Ghinea 14 Aug 2017

Senzatia de balonare abdominala poate fi provocata de mai multi factori cum ar fi mancatul rapid, consumarea bauturilor carbogazoase ori a unor alimente care provoaca gaze (usturoi, ceapa, varza, broccoli, fasole). Ca sa previi aceasta neplacere, consuma urmatoarele bauturi care reduc balonarea. [detalii]

Scapa de mirosul neplacut de la subrat in mod natural!

Scapa de mirosul neplacut de la subrat in mod natural!

de Viorica Ghinea 11 Aug 2017

Mirosul neplacut de la subrat este stanjenitor si iti poate afecta mult stima de sine. De multe ori deodorantele din comert nu numai ca nu respecta promisiunile din reclame, dar iti afecteaza si sanatatea. De aceea iti recomandam sa faci alegeri sanatoase pentru organismul tau. Iata ce remedii naturiste te ajuta sa lupti impotrivi mirosului de transpiratie de la subrat! [detalii]

Ceaiul de trei frati patati vindeca bolile de piele. Vezi si alte beneficii!

Ceaiul de trei frati patati vindeca bolile de piele. Vezi si alte beneficii!

de Viorica Ghinea 31 Iul 2017

Ceaiul de trei frati patati este recomandat de catre specialistii in domeniul naturist in tratarea mai multor tipuri de afectiuni. Spre exemplu, acest remediu poate fi folosit atat intern, cat si extern pentru vindecarea bolilor de piele. Iata si alte beneficii pe care le ofera infuzia preparata din aceasta planta-minune! [detalii]

Solutii naturale pentru durerile de cap: uita de pastile!

Solutii naturale pentru durerile de cap: uita de pastile!

de Viorica Ghinea 26 Iul 2017

Atunci cand ai dureri de cap nu ar trebui sa iti indrepti atentia prima data spre cutia cu pastile, ci sa apelezi la ajutorul unor solutii naturale, dar eficiente. Specialistii trag un semnal de alarma in privinta administrarii in exces a medicamentelor analgezice, asa ca ne recomanda sa adoptam anumite obiceiuri si tratamente naturiste. Iata care sunt acestea si cum actioneaza! [detalii]

Cum sa iti faci singura ulei de par: doua retete cu efect incredibil!

Cum sa iti faci singura ulei de par: doua retete cu efect incredibil!

de Viorica Ghinea 20 Iul 2017

Iti doresti sa ai podoaba capilara mai bogata, mai stralucitoare si mai sanatoasa? Ai nevoie de un ulei de par preparat in casa, pe baza de ingrediente naturiste. Iti prezentam mai jos doua retete cu efect incredibil. Acestea stimuleaza cresterea rapida a firelor de par, lupta impotriva matretii si calmeaza mancarimile si iritatiile scalpului. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole