Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Menopauza si nevoile nutritionale

de AlegeSanatos.ro 08 Apr 2013

Tags: menopauza calciu sistem osos fitoestrogenii


Menopauza si nevoile nutritionale

Menopauza este definita ca acea perioada din viata unei femei, ce debuteaza in general dupa varsta de 45-50 de ani si este caracterizata prin oprirea fiziologica a ciclului menstrual lunar si scaderea progresiva a nivelului de estrogen. In mod normal intrarea la menopauza este precedata de o perioada (a carei durata poate varia intre 1-5 ani) numita premenopauza in care organismul femeii incearca sa se adapteze la schimbarile produse in urma dezechilibrelor hormonale.

Toata aceasta perioada dificila pentru femei se caracterizeaza prin aparitia unui tablou simptomatologic extrem de variat ( de la bufeuri, transpiratii nocturne care perturba somnul, oboseala si crestere in greutate pana la depresie si cresterea tensiunii arteriale). Chiar si in aceste conditii menopauza nu trebuie privita ca o boala ci ca un proces fiziologic inevitabil a carei simptomatologie poate fi usurata cu ajutorul unui regim de viata sanatos cu activitate fizica regulata la care se adauga o alimentatie echilibrata.

Schimbarea calitativa si cantitativa a alimentatiei-secretul menopauzei fara griji

Chiar daca ani de zile ati reusit sa va mentineti o greutate satisfacatoare fara sa dati o atentie speciala alimentatiei, este clar ca odata cu menopauza trebuie sa va autoeducati din punct de vedere al felului in care mancati. Multe femei se plang de o crestere in greutate  dupa intrarea la menopauza in ciuda faptului ca mananca exact ca inainte. Acest lucru nu face decat sa sublinieze faptul ca menopauza este o perioada a schimbarilor care cere schimbari.

Cu alte cuvinte invatati sa mancati mai putin, micsorand ratia calorica cu cel putin 500 de calorii pe zi si veti vedea ca organismul va raspunde in mod favorabil acestei schimbari. De asemenea evitati alimentele procesate si para procesate. Cu cat un aliment este mai complicat si contine pe lista de ingrediente mai multe elemente cu atat este mai sarac in substantele nutritive de care organismul are atata nevoie in aceasta perioada dificila.

Fitoestrogenii fac menopuza mai usor de indurat

Fitoestrogenii sunt compusi de origine vegetala cu structura asemanatoare cu a estrogenului uman. Sursele de fitoestrogeni sunt: soia si toate produsele derivate din soia, semintele de in, cerealele si marea majoritate a fructelor si a legumelor (mai ales radacinoasele).

Consumul fitostrogenilor este recomandat cu mare caldura de catre nutritionisti deoarece s-a dovedit faptul ca acestia scad numarul si intensitatea bufeurilor de caldura, scad nivelul de grasimi din sange si astfel riscul de boli cardiovasculare, au un efect protector asupra oaselor, cresc troficitatea mucoasei vaginale si nu in ultimul rand protejeaza impotriva cancerului.

Calciul-promotorul unui sistem osos sanatos

Menopauza se caracterizeaza pe langa plaja larga de simtome neplacute si printr-o scadere a densitatii osoase cu aparitia osteoporozei si a posibilelor fracturi pe os patologic (fracturi foarte greu de tratat). In aceasta situatie femeile pese 50 de ani sunt sfatuite sa isi monitorizeze densitatea osoasa si sa consume preventiv alimente bogate in calciu si vitamina D. Astfel expunerea la soare 10-15 minute de 2 ori pe saptamana in lunile de vara si o alimentatie bogata in  lapte si produsele derivate din lapte (branza, iaurt, sana, chefir), soia, peste si uleiul de peste contribuie la mentinerea unui sistem osos sanatos.

Spuneti nu alcoolului, cafelei si condimentelor iuti

Numeroase studii au dovedit faptul ca femeile  care consuma in mod regulat cafea, alcool sau mancaruri condimentate prezinta o agravare a simptomelor caracteristice menopauzei. De asemenea un nivel crescut de cafeina in organism poate duce la scadere a rezervelor de calciu si implicit la demineralizare osoasa.

Daca simptomele cauzate de menopauza nu sunt severe acestea pot fi contracarate printr-o dieta urmarita cu grija si multa miscare. In cazul unor simtome severe tratamentul alopat prescris de catre medicul de specialitate poate fi dublat de un stil de viata sanatos.


Dr. Alin POPESCU
www.dralinpopescu.ro





Spune-ne opinia ta despre
"Menopauza si nevoile nutritionale"

10 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Menopauza si nevoile nutritionale"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Silimarina - afla cum poti trata afectiunile ficatului cu ajutorul silimarinei

Silimarina - afla cum poti trata afectiunile ficatului cu ajutorul silimarinei

de AlegeSanatos.ro 16 Iul 2018

Silybum marianum sau armurariu ori silimarina, asa cum este cunoscuta in termeni populari, este un adjuvant natural pentru afectiunile fiicatului, fiind solutia naturala de regenerare. Pentru ca este direct responsabila de proprietati hepatoprotectoare, dar si de probleme ce tin de vezica biliara si curatarea intestinului, silimarina este considerat tratamentul naturist cel mai indicat pentru bolile ficatului. [detalii]

Ceaiul de tei. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Ceaiul de tei. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de Raluca Garbea 22 Iun 2018

Ceaiul de tei ofera numeroase beneficii pentru sanatate, dintre care: stimularea sistemului imunitar, prevenirea bolilor cronice, relaxarea organismului si a mintii, calmarea inflamatiei, scaderea riscului aparitiei cancerului, detoxifierea organismului si imbunatatirea eficientei digestive. [detalii]

Remedii naturiste pentru stimularea memoriei

Remedii naturiste pentru stimularea memoriei

de Raluca Garbea 05 Iun 2018

Remediile naturiste pentru stimularea memoriei includ: consumul de mere, nuci, ardei, migdale si fructe, precum si exercitii de memorie si meditatie. [detalii]

Ceai de galbenele - utilizari si beneficii

Ceai de galbenele - utilizari si beneficii

de Luca Dragomir 02 Mai 2018

Florile galbenelelor sunt recunoscute pentru proprietatile lor terapeutice inca din timpuri stravechi. Fie ca alegem sa le folosim sub forma de ceai, de infuzie, de tinctura sau alifie, galbenelele reprezinta un remediu natural cu rezultate uimitoare. [detalii]

Top plante care imbuntatatesc tranzitul intestinal

Top plante care imbuntatatesc tranzitul intestinal

de Sofia Marinescu 27 Apr 2018

Nu este nevoie sa iei pastile pentru digestie si pentru tranzitul intestinal. Alege sa bei ceaiuri din plante si rezolva rapid si sanatos orice neplacere. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016