Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Merele previn atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale

de Laura Voica 03 Mar 2014

Tags: statine colesterol mar atac de cord


Merele previn atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale

Cei mai multi dintre noi au auzit zicala, " un mar pe zi tine doctorul departe ", dar noi studii de cercetare arata faptul ca aceasta zicala este cat se poate de adevarata. Oamenii de stiinta de la Universitatea din Oxford, Anglia, au comparat efectele consumului unui mar pe zi si cel al medicamentelor pe baza de statine ( utilizate pentru scaderea valorilor colesterolului ) in randul adultilor cu varste de peste 50 de ani.

Participantii la studiu nu a facut alte schimbari in dieta sau in stilul de viata si s-au inregistrat ratele lor de mortalitate de la atacuri de cord si accidentele vasculare cerebrale.
Oamenii de stiinta au descoperit ca a manca un mar pe zi sau a lua statine zilnic, a dus la o reducere echivalenta a mortalitatii. Oamenii de stiinta, de asemenea, estimeaza ca in cazul in care 70 % din populkatia de peste 50 de ani a Regatului Unit pur si simplu ar mancat un mar pe zi, ar putea fi evitate 8500 de decese anual din cauza atacului de cord sau accidentelor vasculare cerebrale. In cazul in care 90 % din populatia britanica de peste cincizeci de ani ar mancat zilnic un mar, numarul de vieti salvate ar urca la 11.000 anual.

Oamenii de stiinta au constatat ca prescriptia de statine pentru toata lumea de peste cincizeci de ani, ar duce la 1200 de cazuri suplimentare de miopatie, 200 de cazuri suplimentare de rabdomioliza  si 12300 de cazuri suplimentare de diabet anual. Vestea cea mare este ca, daca oamenii ar mancat un mar pe zi in loc de a lua statine pentru a preveni atacurile de inima si accidentele vasculare cerebrale, nu ar rezulta intr- o crestere in oricare dintre aceste afectiuni grave.

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca " Un mar pe zi sau o statina pe zi tin doctorul departe. " Ei au adaugat: " Am descoperit ca un proverb vechi de 150 ani se potriveste cu medicina moderna si este posibil de a avea mai putine efecte secundare. "




Spune-ne opinia ta despre
"Merele previn atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale"

9 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Merele previn atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de tei. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Ceaiul de tei. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de Raluca Garbea 22 Iun 2018

Ceaiul de tei ofera numeroase beneficii pentru sanatate, dintre care: stimularea sistemului imunitar, prevenirea bolilor cronice, relaxarea organismului si a mintii, calmarea inflamatiei, scaderea riscului aparitiei cancerului, detoxifierea organismului si imbunatatirea eficientei digestive. [detalii]

Remedii naturiste pentru stimularea memoriei

Remedii naturiste pentru stimularea memoriei

de Raluca Garbea 05 Iun 2018

Remediile naturiste pentru stimularea memoriei includ: consumul de mere, nuci, ardei, migdale si fructe, precum si exercitii de memorie si meditatie. [detalii]

Ceai de galbenele - utilizari si beneficii

Ceai de galbenele - utilizari si beneficii

de Luca Dragomir 02 Mai 2018

Florile galbenelelor sunt recunoscute pentru proprietatile lor terapeutice inca din timpuri stravechi. Fie ca alegem sa le folosim sub forma de ceai, de infuzie, de tinctura sau alifie, galbenelele reprezinta un remediu natural cu rezultate uimitoare. [detalii]

Top plante care imbuntatatesc tranzitul intestinal

Top plante care imbuntatatesc tranzitul intestinal

de Sofia Marinescu 27 Apr 2018

Nu este nevoie sa iei pastile pentru digestie si pentru tranzitul intestinal. Alege sa bei ceaiuri din plante si rezolva rapid si sanatos orice neplacere. [detalii]

Vitamina D: 3 beneficii pentru sanatate!

Vitamina D: 3 beneficii pentru sanatate!

de Raluca Garbea 17 Apr 2018

Lumina soarelui reprezinta cea mai importanta sursa de vitamina D. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016