Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Vitamine si minerale utile in cazul inflamatiilor

de Andreea Pestisan 29 Mai 2015

Tags: antiinflamatoare


Vitamine si minerale utile in cazul inflamatiilor

Inflamatiile apar in momentul in care sistemul tau imunitar este atacat de radicali liberi, ca reactie de aparare a organismului. Pentru a preveni si a lupta eficient si in mod natural impotriva efectelor inflamatiilor, este indicat sa consumi anumite alimente cu proprietati antiinflamatorii. Vitaminele, mineralele si antioxidantii sunt substante esentiale in acest sens.

Iti prezentam o lista cu cele mai indicate alimente naturale care combat inflamatiile din organism si pe care ar trebui sa le incluzi in dieta zilnica:
 
1. Magneziu
Acesta reduce nu numai inflamatiile, ci si stresul. Persoanele cu un nivel mai scazut de magneziu se confrunta adesea cu un nivel ridicat de stres, care conduce la pofte incontrolabile, modificari hormonale si chiar la depresie. Vei gasi magneziu in migdale, nuci, fistic, seminte de dovleac, kiwi. Persoanele care sunt supraponderale sunt predispuse la deficienta de magneziu, deoarece acestea pot sa nu manance suficiente alimente nutritive.
 
2. Coenzima Q10
Antioxidant si antiinflamator, coenzima Q10 s-a dovedit a fi de mare ajutor in combaterea inflamatiilor (cum ar fi guta sau artrita cronica). Poti obtine mai multa coenzima Q10 prin consumul urmatoarelor alimente: ulei de masline, somon, sardine, avocado, patrunjel, nuci, macrou, broccoli, spanac.
 
3. Vitamina E
Este un antioxidant esential, care contribuie la reducerea inflamatiilor. Vitamina E se gaseste in nuci, seminte, spanac, avocado. Vitamina E creste capacitatea de aparare a organismului.
 
4. Vitamina K
Potrivit unor studii, vitamina K a demonstrat ca apara organismul impotriva bolilor de inima si osteoporozei. Vitamina K1 poate fi gasita in varza, conopida, spanac. Vitamina K2 se gaseste, in principal, in oua si in ficat.
 
5. Vitamina D
Redu inflamatiile prin ingerarea a cat mai multa vitamina D. Nivelurile scazute de vitamina D duc adesea la probleme inflamatorii, cum ar fi artrita sau durerile articulare cronice. Cea mai mare cantitate de vitamina D, in proportie de aproximativ 70%, o asimilam prin expunerea la soare, iar restul de 30% din alimente. Vitamina D se gaseste in peste, organe, galbenus de ou, lapte.
 
6. Vitamina A / Betacaroten
Betacarotenul se transforma dintr-o provitamina in vitamina A in timp ce este in interiorul corpului. Vitamina A este nu doar un antiinflamator, dar si un antioxidant care apara organismul de radicalii liberi. Creste cantitatea de vitamina A in organism prin consumarea urmatoarelor produse: spanac, cartofi dulci, pepene galben, broccoli, varza.
 
7. Vitamina C
S-a dovedit ca are calitati antiinflamatorii, in special de la produsele alimentare precum rosii si suc de rosii. Cele mai bogate surse de vitamina C sunt: kiwi, citricele, capsunele, pepenele galben, ardeiul gras.

Sursa foto: shutterstock.com
 




Spune-ne opinia ta despre
"Vitamine si minerale utile in cazul inflamatiilor"

3 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Vitamine si minerale utile in cazul inflamatiilor"

nelly @ 14 Iun 2015
"Articolul Dvs. imi este de un real folos.Va multumesc !"
carmen @ 02 Iun 2015
"Nu le ati asezat intr o ordine a importantei lor in organism...Vitamina C pe locul 1, urmata de Vitamina D, Vitamina A, magneziu, Vitamina E...si celelate foarte putin importante, corpul le produce din hrana..dar aceste se pierd cel mai repede...iar cu privire la vitamina K nu o luati dupa ureche...Sanatate!!!"
Violeta Todie @ 02 Iun 2015
"Consum de ceva vreme si se simte imbunatatiri in functionare."

Spune-ne opinia ta despre
"Vitamine si minerale utile in cazul inflamatiilor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Silimarina - afla cum poti trata afectiunile ficatului cu ajutorul silimarinei

Silimarina - afla cum poti trata afectiunile ficatului cu ajutorul silimarinei

de AlegeSanatos.ro 16 Iul 2018

Silybum marianum sau armurariu ori silimarina, asa cum este cunoscuta in termeni populari, este un adjuvant natural pentru afectiunile fiicatului, fiind solutia naturala de regenerare. Pentru ca este direct responsabila de proprietati hepatoprotectoare, dar si de probleme ce tin de vezica biliara si curatarea intestinului, silimarina este considerat tratamentul naturist cel mai indicat pentru bolile ficatului. [detalii]

Ceaiul de tei. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Ceaiul de tei. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de Raluca Garbea 22 Iun 2018

Ceaiul de tei ofera numeroase beneficii pentru sanatate, dintre care: stimularea sistemului imunitar, prevenirea bolilor cronice, relaxarea organismului si a mintii, calmarea inflamatiei, scaderea riscului aparitiei cancerului, detoxifierea organismului si imbunatatirea eficientei digestive. [detalii]

Remedii naturiste pentru stimularea memoriei

Remedii naturiste pentru stimularea memoriei

de Raluca Garbea 05 Iun 2018

Remediile naturiste pentru stimularea memoriei includ: consumul de mere, nuci, ardei, migdale si fructe, precum si exercitii de memorie si meditatie. [detalii]

Ceai de galbenele - utilizari si beneficii

Ceai de galbenele - utilizari si beneficii

de Luca Dragomir 02 Mai 2018

Florile galbenelelor sunt recunoscute pentru proprietatile lor terapeutice inca din timpuri stravechi. Fie ca alegem sa le folosim sub forma de ceai, de infuzie, de tinctura sau alifie, galbenelele reprezinta un remediu natural cu rezultate uimitoare. [detalii]

Top plante care imbuntatatesc tranzitul intestinal

Top plante care imbuntatatesc tranzitul intestinal

de Sofia Marinescu 27 Apr 2018

Nu este nevoie sa iei pastile pentru digestie si pentru tranzitul intestinal. Alege sa bei ceaiuri din plante si rezolva rapid si sanatos orice neplacere. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016