Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

de Laura Galescu 15 Iun 2018

Tags: lipsa de miscare consecinte lipsa miscare sedentarism viata sedentara boli sedentarism


5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

Stai cate 9 ore pe scaun la birou si alte cateva intins in pat cand ajungi acasa? Corpul tau nu este facut pentru asta! Probabil a inceput sa dea deja semne ca trebuie sa schimbi ceva si sa incluzi miscarea in programul tau.

Aminteste-ti ca lenea nu a dus pe nimeni prea departe. Mai mult, daca faci miscare de orice fel, vei avea parte de experiente memorabile. Cu siguranta iti vei aminti o drumetie la munte, in detrimentul unui weekend in care ai stat in pat sau pe canapea.
 
Iata 5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport:
 
1. Lipsa activitatilor fizice, la fel de periculoasa precum fumatul
 
Poate este greu de acceptat, dar 1 din 10 decese premature este cauzat de sedentarism. Revista Time a comparat aceasta situatie cu o noua pandemie globala.
 
Lipsa activitatilor fizice scade 7 ani din viata, iar numarul acestora creste daca inactivitatea este asociata cu o alimentatie nesanatoasa, fumatul sau consumul de alcool, arata un studiu al Scandinavian Journal of Public Health.
 
Persoanele sedentare care nu fac miscare in aer liber au un nivel scazut de oxigen in sange, insuficient pentru a face fata cerintelor organismului. Cea mai grava afectiune cauzata de lipsa oxigenului in corp este cancerul.
 
2. Risc de deces cu 64% mai mare din cauza bolilor de inima
 
Sedentarismul cauzeaza boli ale inimii, ale vaselor sangvine (colesterol marit, hipertensiune arteriala etc.) si contribuie la inrautatirea lor. Persoanele care duc un stil de viata sedentar prezinta risc de deces cu 64% mai mare din cauza problemelor inimii comparativ cu persoanele care integreaza in rutina zilnica activitati fizice, a demonstrat un studiu ce s-a desfasurat pe parcursul a 20 de ani.
 
3. Risc dublu de obezitate pentru oamenii sedentari
 
Persoanele care nu fac miscare in mod regulat au de doua ori mai multe sanse sa se confrunte cu probleme de greutate sau chiar sa ajunga obezi. Aceasta boala afecteaza atat adultii cat si copiii. In plus se asociaza cu alte probleme precum diabetul, hipertensiunea, probleme cardiace, etc.
 
4. Diabetul de tip 2 are 80% sanse sa se instaleze
 
Factorul principal care determina aparitia diabetului de tip 2 este obezitatea. Peste 80% din persoanele cu aceasta boala sunt supraponderale si duc un stil de viata sedentar. Complicatiile diabetului determina boli ale rinichilor si inimii, probleme ale ochilor si afecteaza sistemul nervos.
 
Diabetul de tip 2 se dezvolta atunci cand nivelul de insulina produs de catre organism este insuficient sau din cauza insensibilitatii celulare la insulina.
 
Acesta poate afecta copiii si adolescentii, insa cel mai frecvent apare la adultii de peste 30 de ani.
 
5. Oase fragile, osteoporoza
 
Studiile arata ca exercitiile periodice cu greutati (gantere sau propria greutate) ajuta la o imbatranire mai lenta. In aceeasi masura, acestea ajuta la pastrarea densitatii osoase, iar cei care nu fac acest tip de exercitii prezinta un risc ridicat de a suferi de osteoporoza.
 
Nu in ultimul rand, se pare ca adultii care uita sau evita sa faca miscare sunt mai predispusi la cazaturi sau alte accidentari decat cei care sunt obisnuiti sa faca miscare. E deosebit de important sa inveti sa iti coordonezi miscarile si sa iti mentii forta si flexibilitatea corpului.
 
Pentru a sta departe de probleme, medicii recomanda ca un adult cu varsta cuprinsa intre 18 – 64 de ani sa faca minim 2h30′ de miscare pe saptamana si 2 antrenamente pentru dezvoltarea fortei.
 
Ce poti face?
 
Mergi pe jos de la serviciu sau include in programul tau o plimbare alerta, mers cu rolele, bicicleta, inot, sau un meci de volei cu familia. Pentru dezvoltarea fortei, incepe cu exercitii cu propria ta greutate.
 
Cateva genuflexiuni, flotari si abdomene facute constant produc minuni in viata ta. Nu uita ca cel mai bun exercitiu pentru tine este cel pe care il faci constant.
 
Inconjoara-te de oameni activi sau ia-ti un antrenor personal sa iti monitorizeze progresul. Asa vei sti sigur ca ramai pe drumul cel bun.
 
Cand incepi sa faci miscare in aer liber, simti imediat efectele pozitive in plan fizic si mental, iar apropiatii vor observa si ei schimbarea. 
 




Spune-ne opinia ta despre
"5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport"

5 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Exercitiile fizice sunt excelente pentru persoanele cu diabet zaharat deoarece le ajuta sa traiasca vieti mai sanatoase, mai sigure si mai bune. Persoanele cu diabet trebuie sa faca aproximativ 30 de minute de exercitii fizice la o intensitate moderata, cel putin de cinci ori pe saptamana. [detalii]

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

de Raluca Garbea 09 Aug 2018

Sportul are numeroase beneficii asupra sanatatii, insa poate iti este greu uneori sa iti gasesti motivatia pentru a face miscare in fiecare zi. [detalii]

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

de AlegeSanatos.ro 20 Iul 2018

Zi de zi aduni in spate, intr-un bagaj invizibil (dar pe care il simti 100%) stres si oboseala. In timp, bagajul acesta devine parte componenta din tine si uite-asa duci o cocoasa de negativitate dupa tine. In fiecare zi. Cum scapi de stres? Cum iti ajuti corpul si mintea sa se elibereze de orice energie negativa si sa lucreze spre beneficiul tau? Am eu un raspuns pentru tine: pui in aplicare principiile echilibrului prin practicarea de Tai Chi. [detalii]

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

de Laura Galescu 25 Mai 2018

Miscarea este unul dintre mijloacele de a reduce riscul de dementa, dar este important sa fie practicat inainte de declansarea bolii. Cercetatorii au aratat ca, odata diagnosticata boala, sportul nu impiedica pierderea capacitatilor cognitive. [detalii]

Ce beneficii pentru sanatate ofera zumba?

Ce beneficii pentru sanatate ofera zumba?

de Raluca Garbea 15 Mai 2018

In ultimii ani, zumba a inceput sa se bucure de popularitate in lumea intreaga, caci reprezinta o activitate distractiva care te ajuta sa arzi rapid caloriile. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016