Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 exercitii simple pentru o postura corecta

de AlegeSanatos.ro 22 Iun 2015

Tags: exercitii pentru postura corectarea posturii postura corecta exercitii spate


5 exercitii simple pentru o postura corecta

Postura necorespunzatoare ne afecteaza muschii, ligamentele si alte parti ale corpului, cauzand dureri de spate si devierea coloanei vertebrale. Adoptand o postura corecta, parem mai increzatori in fortele proprii, mai supli si mai inalti. Exista anumite exercitii care ne ajuta sa ne relaxam muschii si sa adoptam o pozitie cat mai corecta.

Urmatoarele exercitii pot fi repetate zilnic, pentru a-ti imbunatati postura si, totodata, calitatea vietii. Daca suferi de dureri de spate sau alte tipuri de afectiuni, este important sa ceri sfatul medicului inainte de a efectua aceste exercitii.
 
1. Extensii

Acest tip de exercitiu are rolul de a-ti intari muschii care sustin coloana. Daca acesti muschi nu sunt puternici, ei nu pot sustine oasele in mod corespunzator.

Aseaza-te in maini si genunchi, tinand capul, gatul si spatele in pozitie dreapta. Extinde un brat in fata si piciorul opus in spate, avand grija sa le mentii la acelasi nivel. Ramai in aceasta pozitie timp de cateva minute, apoi revino in pozitia initiala si intinde celalalt brat si piciorul opus. Repeta exercitiul de cateva ori.
 
2. Genunchii la piept

Intinde-te pe spate pe sol si prinde genunchiul drept cu ambele maini, aducandu-l la piept. Mentine aceasta pozitie timp de 30 de secunde, dupa care schimba piciorul. Repeta de cateva ori.
 
3. Planking

Planking-ul este o metoda foarte buna de corectare a posturii, prin intarirea muschilor abdominali si a celor care sustin coloana.
Incepe din pozitia de flotare, tinand antebratele pe sol, varfurile picioarelor indoite si restul corpului in pozitie dreapta. Incordeaza-ti toti muschii. Mentine aceasta pozitie pana cand simti ca nu mai poti.
 
4. Planking lateral

Planking-ul lateral se aseamana cu planking-ul normal, doar ca acest exercitiu lucreaza mai multe grupe musculare.

Avand grija sa iti pastrezi echilibrul, sprijina-te pe antebratul drept si glezna dreapta, aducand piciorul stang peste cel drept, pentru mai multa stabilitate. Incordeaza-ti toti muschii pana simti ca pulseaza, apoi repeta miscarea pe cealalta parte.
 
5. Rotirea umerilor

Cand esti tensionat sau te cocosezi, umerii nu stau in pozitia corecta. Exercitiile de rotire a umerilor te ajuta sa scapi de tensiunea acumulata si sa iti imbunatatesti flexibilitatea, astfel incat umerii sa stea in pozitie corecta. Poti efectua exercitiile din picioare sau asezat pe scaun, oriunde te-ai afla.

Ridica umerii si roteste-i usor in spate, in jos, apoi in sus, repetand miscarea de cateva ori.
 
Sursa foto: Pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"5 exercitii simple pentru o postura corecta"

6 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"5 exercitii simple pentru o postura corecta"

butz valerica @ 26 Iun 2015
"f buna!"

Spune-ne opinia ta despre
"5 exercitii simple pentru o postura corecta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Exercitiile fizice sunt excelente pentru persoanele cu diabet zaharat deoarece le ajuta sa traiasca vieti mai sanatoase, mai sigure si mai bune. Persoanele cu diabet trebuie sa faca aproximativ 30 de minute de exercitii fizice la o intensitate moderata, cel putin de cinci ori pe saptamana. [detalii]

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

de Raluca Garbea 09 Aug 2018

Sportul are numeroase beneficii asupra sanatatii, insa poate iti este greu uneori sa iti gasesti motivatia pentru a face miscare in fiecare zi. [detalii]

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

de AlegeSanatos.ro 20 Iul 2018

Zi de zi aduni in spate, intr-un bagaj invizibil (dar pe care il simti 100%) stres si oboseala. In timp, bagajul acesta devine parte componenta din tine si uite-asa duci o cocoasa de negativitate dupa tine. In fiecare zi. Cum scapi de stres? Cum iti ajuti corpul si mintea sa se elibereze de orice energie negativa si sa lucreze spre beneficiul tau? Am eu un raspuns pentru tine: pui in aplicare principiile echilibrului prin practicarea de Tai Chi. [detalii]

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

de Laura Galescu 15 Iun 2018

Stai cate 9 ore pe scaun la birou si alte cateva intins in pat cand ajungi acasa? Corpul tau nu este facut pentru asta! Probabil a inceput sa dea deja semne ca trebuie sa schimbi ceva si sa incluzi miscarea in programul tau. [detalii]

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

de Laura Galescu 25 Mai 2018

Miscarea este unul dintre mijloacele de a reduce riscul de dementa, dar este important sa fie practicat inainte de declansarea bolii. Cercetatorii au aratat ca, odata diagnosticata boala, sportul nu impiedica pierderea capacitatilor cognitive. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016