Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce exercitii fizice trebuie sa eviti atunci cand esti insarcinata

de Laura Voica 23 Ian 2014

Tags: sarcina exercitii fizice


Ce exercitii fizice trebuie sa eviti atunci cand esti insarcinata

Probabil ati auzit despre beneficiile exercitiilor fizice in timpul sarcinii : un somn mai linistit, mai multa forta si rezistenta si o stare de spirit mai buna. Este minunat sa va plimbati sau sa mergeti la innot, de exemplu. Dar unele exercitii nu sunt o idee buna atunci cand esti insarcinata. Cunoasterea acestora va pot ajuta pe tine si copilul tau sa fiti in siguranta.

Exercitii pe care ar trebui sa le evitati

Daca faceati exercitii inainte de a deveni gravida, adresati-va medicului dumneavoastra sau moasei daca este in regula sa mentineti aceeasi rutina.

Iata cateva activitati pe care trebuie sa le evitati:

Exercitii pentru a pierde in greutate. In functie de greutatea de dinainte de sarcina, va puteti astepta sa adaugati intre 10 si 15 kilograme. Acest lucru poate fi greu de acceptat, emotional si fizic, dar lasa deoparte slabitul dupa nastere. Atata timp cat tii o dieta sanatoasa, cresterea in greutate in timpul sarcinii este un semn de dezvoltare sanatoasa a copilului.

Sporturi. Sporturile dure, cum ar fi fotbalul, baschetul, hocheiul pe gheata, vin cu un risc ridicat de a fi lovit in stomac. Evita aceste sporturi dupa primul trimestru de sarcina, atunci cand burta incepe sa fie mai mare.

Activitati in care exista un risc de a cadea. Riscurile depasesc beneficiile, atunci cand vine vorba de activitati care necesita echilibru, cum ar fi schi si calarie. Chiar si mersul pe bicicleta in aer liber este de preferat sa-l evitati.. Dupa saptamana 12 sau 14, pedaleaza o bicicleta stationara.

Prea multe exercitii fizice. Incercarea de a ajunge la performante atletice atunci cand esti insarcinata, poate reduce fluxul de sange catre uter. In timpul exercitiilor fizice, ar trebui sa fii capabila sa porti o conversatie si sa nu ramai fara respiratie. Daca nu poti face acest lucru, atunci te straduiesti prea mult.

Prea multa caldura. In zilele fierbinti de vara, planificati exercitiile fizice dimneata devreme sau seara cand nu este atat de cald sau mergi la o sala de gimnastica care este dotata cu aer conditionat. Asigurati-va ca beti multa apa.

Culcat pe spate. Este bine sa te intinzi pe spate timp de cateva minute. Dar cand uterul devine mai greu, ti se poate taia circulatia la picioare si la uter. Evitati yoga, abdomene, precum si orice alte activitati care necesita o pozitie de culcat pe spate mai mult de cateva minute.

Exercitii la mare altitudine. Daca mergeti pe munte munti in timp ce esti insarcinata, stai la o altitudine maxima de 1800 de metri.
Va prezentam starile proaste pe care le puteti intampina atunci cand sunteti la altitudine:

  • durere de cap
  • greata
  • varsaturi
  • oboseala
  • ameteala
Dificultati de respiratie

Explorare la mare adancime. Pune orice planuri pentru a merge scuba diving in asteptare. Modificarea tensiunii ar putea supune copilul la un risc de boala de decompresie.

Faceti modificari in exercitiile fizice

Daca sportul preferat apare pe lista de interdictii, ati continua daca discutati cu medicul dumneavoastra sau moasa despre moduri de a modifica exercitiile sau practicarea sportului, astfel incat sa fie  sigur pentru copilul tau.
Iata cateva sugestii :

Reduce intensitatea. In loc de sprint pe pista, du-te la o alergare usoara sau mers in ritm alert. In loc de yoga, intereseaza-te de cursuri de  yoga prenatal.

Scurteaza-ti  antrenamentul. Cu cat sarcina progreseaza, cu atat s-ar putea sa obositi mai repede. Economisiti energie prin scindarea exercitiului in sesiuni mai mici. Daca nu puteti face o plimbare de 30 de minute, faceti mai multe plimbari de 10 minute, pe tot parcursul zilei.

Folositi greutati mai usoare. Mai multe repetari cu greutati mici va pot pastra muschii puternici, fara a dauna articulatiilor.

Cu aceste modificari, aveti mai multe modalitati in care puteti faceti exercitii fizice in timpul sarcinii, care sunt benefice pentru tine si pentru sanatatea copilului. Inainte de a merge la sala de sport sau pe teren, discuta cu medicul sau cu moasa.




Spune-ne opinia ta despre
"Ce exercitii fizice trebuie sa eviti atunci cand esti insarcinata"

4 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce exercitii fizice trebuie sa eviti atunci cand esti insarcinata"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ciclismul si beneficiile sale pentru organism

Ciclismul si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 07 Dec 2018

Ciclismul reprezinta o activitate ce ofera numeroase beneficii pentru sanatate, dintre care: tonifierea musculara, imbunatatirea sanatatii cardiovasculare si asigurarea unei bune circulatii a sangelui. [detalii]

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Exercitiile fizice sunt excelente pentru persoanele cu diabet zaharat deoarece le ajuta sa traiasca vieti mai sanatoase, mai sigure si mai bune. Persoanele cu diabet trebuie sa faca aproximativ 30 de minute de exercitii fizice la o intensitate moderata, cel putin de cinci ori pe saptamana. [detalii]

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

de Raluca Garbea 09 Aug 2018

Sportul are numeroase beneficii asupra sanatatii, insa poate iti este greu uneori sa iti gasesti motivatia pentru a face miscare in fiecare zi. [detalii]

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

de AlegeSanatos.ro 20 Iul 2018

Zi de zi aduni in spate, intr-un bagaj invizibil (dar pe care il simti 100%) stres si oboseala. In timp, bagajul acesta devine parte componenta din tine si uite-asa duci o cocoasa de negativitate dupa tine. In fiecare zi. Cum scapi de stres? Cum iti ajuti corpul si mintea sa se elibereze de orice energie negativa si sa lucreze spre beneficiul tau? Am eu un raspuns pentru tine: pui in aplicare principiile echilibrului prin practicarea de Tai Chi. [detalii]

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

de Laura Galescu 15 Iun 2018

Stai cate 9 ore pe scaun la birou si alte cateva intins in pat cand ajungi acasa? Corpul tau nu este facut pentru asta! Probabil a inceput sa dea deja semne ca trebuie sa schimbi ceva si sa incluzi miscarea in programul tau. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016