Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum sa ardem grasimea cu ajutorul exercitiilor fizice

de AlegeSanatos.ro 29 Nov 2012

Tags: dieta sport obezitate exercitii fizice


Cum sa ardem grasimea cu ajutorul exercitiilor fizice

Obezitatea a devenit o problema ingrijoratoare datorita cresterii numarului de persoane afectate, fiind extrem de raspandita atat printre adulti cat si in randul copiilor avand drept cauza principala tentatia variatiei alimentare existente pe piata in momentul de fata, la care se adauga aparitia numeroaselor restaurante de tip fast-food atat de agreate de marea majoritate a populatiei.

        
Obezitatea a devenit o problema ingrijoratoare datorita cresterii numarului de persoane afectate, fiind extrem de raspandita atat printre adulti cat si in randul copiilor avand drept cauza principala tentatia variatiei alimentare existente pe piata in momentul de fata, la care se adauga aparitia numeroaselor restaurante de tip fast-food atat de agreate de marea majoritate a populatiei.

In aceste conditii  se presupune ca regimul alimentar este rezolvarea acestei probleme cand de fapt solutia, atat pe termen lung cat si scurt sta in asocierea unei diete echilibrate cu o activitate fizica regulata. In cele ce urmeaza va propunem o serie de intrebari si raspunsuri pentru a sublinia importanta si ajutorul de netagaduit pe care il are activitatea fizica in lupta cu kilogramele in plus.

  • Care este cea mai buna perioada din zi pentru a face miscare (si pentru a arde cele mai multe calorii)?
Aceasta este o chestiune cat se poate de personala. Suntem diferiti si avem programe diferite astfel incat perioada optima pentru a efectua o activitate fizica nu este aceeasi pentru toata lumea. Ceea ce este cu adevarat important este stabilirea unei rutine zilnice in care sa incorporati efectuarea exercitiilor fizice. Mersul la sala de sport sau alergatul de dimineata au avantajul de a ne oferi un tonus bun atat din punct de vedere fizic cat si psihic pentru intreaga zi. Pe de alta parte antrenamentul de seara ajuta la arderea caloriilor in plus si la indepartarea stresului si a grijilor acumulate peste zi. Cu alte cuvinte atata timp cat facem sport intr-o maniera sustinuta se vor arde calorii indiferent daca optam pentru antrenamentul de dimineata sau de seara.
  • Cat de des trebuie sa facem sport pentru a arde grasimea in exces?
Atat nutritionistii cat si antrenorii de fitness au ajuns la aceeasi concluzie. 2,5 ore de activitate fizica saptamanala sunt suficiente pentru a asigura o scadere ponderala armonioasa, cu pastrarea  greutatii optime pe termen lung. Lasand la o parte efectul benefic pe care il au asupra siluetei cele 2,5 ore de sport pe saptamana, acestea ajuta organismul sa se pastreze sanatos, avand efecte pozitive asupra sistemului cardiovascular si respirator. Persoanele incepatoare  este bine sa nu se forteze, astfel  30 de minute/zi de 2 ori pe saptamana fiind suficiente urmand ca in functie de gradul de antrenament sa creasca progresiv numarul de ore petrecute in sala de sport.
  • Cate calorii se ard in functie de fiecare activitate fizica?
Caloriile arse in timpul unui exercitiu fizic si implicit scaderea in greutate depind de intensitatea efortului depus cat si de durata efectiva a exercitiului. In tabelul urmator va vom prezenta numarul de calorii arse in 30 de minute, pentru fiecare activitate fizica atat in cazul femeilor cat si al barbatilor. Gradul de intensitate al eforului este moderat.


     
      Tip activitate fizica
             30 minute!!!
Barbati
Calorii arse
                 Femei
            Calorii arse
               Aerobic                         230                   200
        Mers cu bicicleta                         340                   280             
              Drumetie                         240                   200
               Alergat                         400                   340
                  Inot                         240                   200
             Mers pe jos                         160                   130
                 Tenis                         280                   230
          Bodybuilding                         180                   150














Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa ardem grasimea cu ajutorul exercitiilor fizice"

7 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa ardem grasimea cu ajutorul exercitiilor fizice"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Exercitiile fizice sunt excelente pentru persoanele cu diabet zaharat deoarece le ajuta sa traiasca vieti mai sanatoase, mai sigure si mai bune. Persoanele cu diabet trebuie sa faca aproximativ 30 de minute de exercitii fizice la o intensitate moderata, cel putin de cinci ori pe saptamana. [detalii]

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

de Raluca Garbea 09 Aug 2018

Sportul are numeroase beneficii asupra sanatatii, insa poate iti este greu uneori sa iti gasesti motivatia pentru a face miscare in fiecare zi. [detalii]

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

de AlegeSanatos.ro 20 Iul 2018

Zi de zi aduni in spate, intr-un bagaj invizibil (dar pe care il simti 100%) stres si oboseala. In timp, bagajul acesta devine parte componenta din tine si uite-asa duci o cocoasa de negativitate dupa tine. In fiecare zi. Cum scapi de stres? Cum iti ajuti corpul si mintea sa se elibereze de orice energie negativa si sa lucreze spre beneficiul tau? Am eu un raspuns pentru tine: pui in aplicare principiile echilibrului prin practicarea de Tai Chi. [detalii]

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

de Laura Galescu 15 Iun 2018

Stai cate 9 ore pe scaun la birou si alte cateva intins in pat cand ajungi acasa? Corpul tau nu este facut pentru asta! Probabil a inceput sa dea deja semne ca trebuie sa schimbi ceva si sa incluzi miscarea in programul tau. [detalii]

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

de Laura Galescu 25 Mai 2018

Miscarea este unul dintre mijloacele de a reduce riscul de dementa, dar este important sa fie practicat inainte de declansarea bolii. Cercetatorii au aratat ca, odata diagnosticata boala, sportul nu impiedica pierderea capacitatilor cognitive. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016