Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Evitarea traumatismelor in timpul exercitiilor fizice

de AlegeSanatos.ro 06 Sep 2012

Tags: traumatisme musculare intindere muschi intindere musculara exercitii fizice activitate fizica intretinere musculatura


Evitarea traumatismelor in timpul exercitiilor fizice

Recunoasterea si tratarea unui traumatism petrecut in timpul unei activitati fizice este un aspect caruia nu toata lumea ii acorda importanta pe care o merita. Aparitia unei intinderi musculare, de exemplu, nu inseamna ca nu mai poti face deloc exercitii.

Muschiul afectat trebuie intr-adevar lasat sa se odihneasca, dar poti apela la alte tipuri de exercitii care sa nu solicite muchiul respectiv. In plus, cu cat ai mai multa grija sa exersezi cat mai des posibil si iti imbunatatesti forma fizica, cu atat situatiile de tipul intinderi vor fi mai rare.

In cazul in care te confrunti insa cu o durere care te tine de cateva zile, consulta un specialist in medicina sportiva. Atata acesta, cat si alti fizioterapeuti si specialisti in recuperare, te pot ajuta si cu tratarea traumatismului, si cu elaborarea unui plan de exercitii prin care sa eviti pe viitor astfel de probleme.

Cum poti evita traumatismele?

Incalzeste-ti muschii inainte. Muschii trebuie pusi in miscare inainte de efortul fizic, indiferent de intensitatea acestuia. Poti incerca una dintre variantele de mai jos:
 
  • Mers rapid (cateva minute)
  • Alergat usor (cateva minute)
  • Miscari de stretching (10-15 de minute)

Atentie! Una dintre principalele cauze ale leziunilor musculare este inceperea efortului fizic cu muschii rigizi, neincalziti.

Variaza exercitiile. Chiar daca iti place un tip de antrenament mai mult decat altul, nu face aceleasi exercitii zilnic sau, mai ales, doua zile la rand.  

Astfel, daca, de exemplu, iti place sa te duci la sala si sa faci jogging, acorda 3 zile primei activitati si in zilele intermediare alearga. Variaza, de asemenea, si aparatele la sala – cele mai bune rezultate se obtin atunci cand iti lucrezi toti muschii.

Investeste intr-un echipament de calitate. Nu trebuie sa optezi pentru cel mai scump echipament, ci sa te asiguri ca este cel potrivit activitatii desfasurate si ca nu te incomodeaza, masura aleasa fiind cea potrivita. Incaltamintea, in special, trebuie sa fie una care sa sprijine gleznele si labele picioarelor, mai ales atunci cand practici sporturi ce presupun multa alergare si sarituri.

Nu iti suprasolicita muschii. Chiar daca vrei sa atingi un anumit obiectiv (sa participi la un concurs sportiv, sa pierzi un X numar de kilograme sau sa-ti tonifici musculatura cu X %), mareste treptat durata si dificultatea antrenamentelor (cu maximum 10% intr-o saptamana). Suprasolicitarea muschilor din lipsa de rabdare presupune de cele mai multe ori traumatisme care te vor impiedica sa-ti indeplinesti obiectivul si care, in functie de gravitate, pot necesita chiar interventii chirurgicale.

De asemenea, aparitia oricarui simptom dintre cele de mai jos necesita intreruperea exercitiilor si consultarea unui medic:
 
  • Disconfort in partea superioara a corpului (dureri, arsuri, presiune): piept, brate, gat, maxilar – ar putea fi vorba despre un atac de cord
  • Greutate, suierat in respiratie si incapacitatea de a-ti recapata suflul in 5 minute de la oprirea exercitiilor
  • Slabiciune, ameteala sau greata
  • Dureri de spate, oase sau incheieturi in timpul sau dupa efectuarea exercitiilor.




Spune-ne opinia ta despre
"Evitarea traumatismelor in timpul exercitiilor fizice"

9 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Evitarea traumatismelor in timpul exercitiilor fizice"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

10 motive sa te apuci de alergat chiar astazi

10 motive sa te apuci de alergat chiar astazi

de Laura Galescu 10 Ian 2018

Fie ca te-ai imprietenit deja cu alergarea, fie ca te gandesti inca la aceasta posibilitate, este important sa stii ca iti ofera beneficii nenumarate. La inceput poate parea dificil si obositor sa alergi, insa nu trebuie sa te lasi descurajata. In scurt timp, organismul se va obisnui si se va bucura de toate transformarile pozitive pe care le ofera acest sport. [detalii]

Inotul, esential pentru un stil de viata sanatos

Inotul, esential pentru un stil de viata sanatos

de Laura Galescu 09 Ian 2018

Inotul ne ofera atat de multe beneficii pentru sanatate, incat ar fi pacat sa nu il treci pe lista pentru 2018! De la imbunatatirea posturii, reglarea nivelului de colesterol, diminuarea riscului de diabet sau scadere in greutate, pana la o stare mentala excelenta, inotul este ideal pentru tine. [detalii]

6 beneficii ale dansului pentru persoanele in varsta

6 beneficii ale dansului pentru persoanele in varsta

de Raluca Garbea 19 Dec 2017

Dansul reprezinta o modalitate de relaxare, de a face miscare, de a exprima diverse sentimente, precum: bucurie, tristete sau iubire. Prin dans, socializam si comunicam, indiferent de limba pe care o vorbim sau din tara din care venim. [detalii]

Cat sport trebuie sa facem ca sa prevenim afectiuni grave

Cat sport trebuie sa facem ca sa prevenim afectiuni grave

de Raluca Garbea 13 Dec 2017

Un stil de viata sanatos implica practicarea cu regularitate a sportului. Insa cata miscare trebuie sa facem pentru a preveni afectiuni grave? [detalii]

Cum sa nu te ingrasi: asa arzi mai usor caloriile consumate!

Cum sa nu te ingrasi: asa arzi mai usor caloriile consumate!

de Viorica Ghinea 02 Oct 2017

Daca lupti constant impotriva kilogramenlor nedorite, este normal sa iti doresti sa afli cum sa nu te ingrasi. Mentinerea in foma poate parea o provocare grea, mai ales atunci cand nu cunosti cateva trucuri utile. Descopera mai jos cum poti sa arzi mai usor caloriile consumate peste zi! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit