Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Yoga poate fi considerat un antrenament aerobic?

de Laura Galescu 19 Mar 2018

Tags: beneficii yoga yoga yoga pentru incepatori


Yoga poate fi considerat un antrenament aerobic?

Practica Yoga este utila pentru reducerea stresului, flexibilitatea musculara, un sentiment sporit de calm si relaxare. Totusi, poate fi trecuta yoga in categoria antrenamentelor aerobice?

Activitatea aerobica presupune un efort moderat si sustinut pe o perioada de timp. Sistemul aerobic implica rezistenta, ritmul cardiac, circulatia sanguina si musculatura angrenate impreuna cu metabolismul ce opereaza congruent, furnizand grasimea ca si principal combustibil.
 
Sistemul anaerobic de miscare se regaseste in efortul intens si pe scurta durata, consumand glicogenul ca si combustibil primar. Orice activitate aerobica presupune miscare lejera, in care ritmul cardiac si respiratia nu depasesc un nivel de intensitate medie, astfel incat sa putem pastra o conversatie normala chiar in timpul antrenamentului. Tendintele actuale in materie de fitness sugereaza ca oamenii primesc cel putin 150 de minute de exercitii aerobice moderate in fiecare saptamana.
 
Cercetatorii americani de la Universitatea din Miami s-au intrebat daca yoga ar fi benefica din punct de vedere aerobic. Ei au echipat 22 de voluntari sanatosi, barbati si femei, cu masti si senzori care au putut masura consumul de energie si activitatea musculara si le-au dat sa efectueze cat mai multe Salutari de Soare in opt minute. Le-a luat ca timp fie 12 secunde, fie 3 secunde pentru a mentine pozitia, cu specificatia ca subiectii in cauza au experienta in domeniul yoga. 
 
Rezultatele experimentului au aratat ca persoanele care au efectuat mai rapid exercitiile de yoga au ars, asa cum era normal, mai multe calorii, respectiv 48 de calorii la o medie de 8 minute a unei sesiuni, comparativ cu 29 de calorii pentru subiectii care au efectuat exercitiile mai lent. Intrigant pentru studiu, a fost faptul ca majoritatea procentuala a efortului a avut loc intre posturile yoga.
 
Se pare ca yoga are si o componenta aerobica, unde cursantii transpira si ard calorii, insa scopul final al yoga nu este neaparat exercitiul fizic, cat mai ales bunastarea psihica pe care ti-o confera practica aceasta. 




Spune-ne opinia ta despre
"Yoga poate fi considerat un antrenament aerobic?"

1 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Yoga poate fi considerat un antrenament aerobic?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

4 tipuri de activitati fizice recomandate persoanelor cu diabet

de Raluca Garbea 15 Aug 2018

Exercitiile fizice sunt excelente pentru persoanele cu diabet zaharat deoarece le ajuta sa traiasca vieti mai sanatoase, mai sigure si mai bune. Persoanele cu diabet trebuie sa faca aproximativ 30 de minute de exercitii fizice la o intensitate moderata, cel putin de cinci ori pe saptamana. [detalii]

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

Cum sa iti pastrezi motivatia pentru sport

de Raluca Garbea 09 Aug 2018

Sportul are numeroase beneficii asupra sanatatii, insa poate iti este greu uneori sa iti gasesti motivatia pentru a face miscare in fiecare zi. [detalii]

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

Tai Chi - exercitii simple cu zeci de beneficii pentru trup si suflet

de AlegeSanatos.ro 20 Iul 2018

Zi de zi aduni in spate, intr-un bagaj invizibil (dar pe care il simti 100%) stres si oboseala. In timp, bagajul acesta devine parte componenta din tine si uite-asa duci o cocoasa de negativitate dupa tine. In fiecare zi. Cum scapi de stres? Cum iti ajuti corpul si mintea sa se elibereze de orice energie negativa si sa lucreze spre beneficiul tau? Am eu un raspuns pentru tine: pui in aplicare principiile echilibrului prin practicarea de Tai Chi. [detalii]

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

5 consecinte grave asupra sanatatii daca nu faci sport

de Laura Galescu 15 Iun 2018

Stai cate 9 ore pe scaun la birou si alte cateva intins in pat cand ajungi acasa? Corpul tau nu este facut pentru asta! Probabil a inceput sa dea deja semne ca trebuie sa schimbi ceva si sa incluzi miscarea in programul tau. [detalii]

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

Sportul poate preveni dementa? Cand este esential sa il practici

de Laura Galescu 25 Mai 2018

Miscarea este unul dintre mijloacele de a reduce riscul de dementa, dar este important sa fie practicat inainte de declansarea bolii. Cercetatorii au aratat ca, odata diagnosticata boala, sportul nu impiedica pierderea capacitatilor cognitive. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016