Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei

de AlegeSanatos.ro 10 Oct 2013

10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei

Tehnologia moderna are cu siguranta avantajele sale. Putem urmarii prieteni pe Facebook si putem obtine in timp real actualizari pe Twitter despre sarcina lui Beyonce. Dar, accesul la toate aceste gadget-uri digitale poate fi o mare sursa de stres.

In randul persoanelor de 20 de ani, cei care folosesc telefoanele lor mobile si computerele foarte mult (definim mult prin criterii cum ar fi primirea si raspunderea a cel putin 11 apeluri telefonice sau sms-uri pe zi) sunt mai multe sanse de a se lupta cu depresia si probleme de somn. Si, uneori, ni se pare atat de natural sa tastam, sa raspundem in continuu la telefon, sa verifiicam statusurile pe Facebook incat in momentul in care nu mai avem acces la tehnologia digitala avem o stare anxioasa..

Partea proasta  este ca stresul nu dispare imediat cum am pus smartphone-ul in buzunar. Oamenii care se simt coplesiti de tehnologie tind sa fie mai nemultumiti de viata lor in general.

Vestea buna este ca exista cel putin 10 solutii la aceste probleme. E-mail, mesaje text, si social media nu ar trebui sa ne innebuneasca, din contra,  ar trebui sa fie instrumente pentru a ne ajuta sa tinem legatutra cu oameni atunci cand ne dorim si cum ne dorim. Citeste mai departe pentru a afla cum putem reduce stresul asociat tehnologiei moderne.

1 . Dormi linistit
Incetati sa utilizati telefonul si computerul cu cateva ore inainte de culcare - lumina de la gadget-uri digitale poate fi cauza lipsa somunului. Cand este momentul pentru alarma de dimineata pastrati gadget-urile la distamta , astfel incat sa nu fiti tentati sa faceti cumparaturi on-line sau sa trimite-ti sms-uri sau e-mailuri in somn.

2 . Anunta-i si pe ceilalti
Dupa ce v-ati decis asupra unor reguli in ceea ce priveste folosirea e-mailului si a telefonului de anuntati si alte persoane. De exemplu, spuneti-le colegilor, prietenilor si familiei ca dupa ora 20:00 nu va mai verificati e-mailul sau telefonul.

3. Vibratiile fantoma
" Vibratii fantoma " sau sentimentul ca telefonul nostru vibreaza des, este un fenomen relativ nou. De exemplu, mergem pe strada, bate vantul si dintr-o data noi suntem convinsi ca telefonul nostru vibreaza in buzunar. pentru a scapa de aceasta senzatie, pune-ti telefonul in rucsac sau in poseta, intr-un loc in care stii sigur ca ar fi imposibil sa-l auzi.

4. Inchide „ferestrele”.
Ai putea crede ca atentia noastra este nelimitata, dar cercetarile sugereaza ca multitasking-ul este, de fapt in detrimentul productivitatii. Mai mult decat atat, multitasking-ul poate declansa de fapt, eliberarea hormonilor de stres. Atunci cand este posibil, stai calm si concentreaza-te asupra unui singur task de serviciu. De exemplu, daca scrieti intr-un document Word, tineti-l doar pe acesta deschis, nu si browser-ul web.

5. Nu pierde vremea
Un inbox plin de e-mailuri nu este tocmai relaxant. Cand primesti un e-mail, nu petrece mai mult de  trei secunde pentru a decide ce sa faci cu el: raspunde, sterge-l, arhiveaza-l, sau adauga-l intr-un „to do list”.Vei economisi timp pretios pentru proiecte care necesita de fapt mult mai multa atentie.

6. Ia-ti o vacanta
Cercetarile sugereaza ca o "vacanta de e-mail", de cateva zile, fara a te uita in  inbox, poate reduce de fapt, stresul si poate creste productivitatea. Luati-va concediu de la e-mail un weekend lung si asigurati-va ca toata lumea stie ca nu veti fi disponibil.

7. Incepe jocul
Atunci cand iesi in oras cu un grup de prieteni, propune-le urmatorul joc:  toata lumea trebuie sa puna smartphone-ul lui sau a al ei in centrul mesei, unul peste celalalt, si nimeni nu are voie sa atinga gramada. Prima persoana care si-a atins telefonul plateste nota de plata.

8. Iesi din Inbox.
Iata un sfat care va poate surprinde: Inbox-ul nu este locul potrivit pentru a tine o lista a task-urilor. Folositi fie o aplicatie in care sa tineti un to-do list sau folositi un stilou de moda veche si hartie, dar evitati sa tineti lista in inbox deoarece de fiecare data cand o veti accesa veti mai gasi cateva e-mailuri de rezolvat.

9. Blocheaza-te
In timp ce cititi acest articol v-ati verificat deja inbox-ul si fluxul de stiri de pe Facebook de cel putin 5 ori. Atunci cand este aproape imposibil de a tine curiozitatea sub control, incercati sa descarcati o aplicatie care blocheaza anumite site-uri web in timp ce lucrati.

10. Fereste-te de oamenii negativisti
Acesti oameni posteaza versuri deprimante si se plang ca nimeni in aceasta lume nu-i iubeste cu adevarat. Aproape toata lumea are niste prieteni pe Facebook, care sunt pur si simplu mult prea negativisti, de tipul celor care fac defilare cu dramele lor prin intermediul feed-ul nostru de stiri. In loc de a renunta la  Facebook pentru totdeauna, utilizeaza setarile de  confidentialitate pentru a ascunde statusurile acestor „prieteni” (Si nu va faceti griji - ei nu vor afla)



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei"

4 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Remedii naturiste pentru vitalitate, energie si o forma fizica de invidiat

Remedii naturiste pentru vitalitate, energie si o forma fizica de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 19 Mai 2017

Inca putin si se apropie vara. Schimbarea de anotimp trebuie sa vina cu o noua dieta, iar produsele apicole ne protejeaza de infectiile microbiene si viroze respiratorii, fortifica imunitatea si din acest motiv nu trebuie sa ne lipseasca din casa. Specialistii in fitoterapie recomanda sa consumam laptisor de matca, miere, tinctura de propolis si polen crud pentru o forma fizica de invidiat. Ce alte beneficii mai au aceste produse apicole asupra organismului? [detalii]

10 lucruri fascinante despre cum functioneaza mintea umana

10 lucruri fascinante despre cum functioneaza mintea umana

de Alege Sanatos 10 Mai 2017

Psihologul Alexandru Plesea considera ca mintea noastra este cel mai avansat element care ne defineste, iar cu cat vom intelege mai multe despre ea, cu atat viata noastra va deveni mai clara, mai simpla, vom capata mai multa incredere in noi si vom indrazni sa facem lucruri pe care, altminteri, nu le-am fi facut. Specialistul si trainerul in programare neuro-lingvistica (NLP) afirma ca sunt 10 lucruri pe care nu le stim despre cum functioneaza mintea noastra, iar intelegerea lor ne-ar putea ajuta sa ne imbunatatim perceptia despre lume, viata si mai ales noi insine. [detalii]

Cum sa iti dezvolti inteligenta: exercitii ideale pentru memorie, atentie si logica

Cum sa iti dezvolti inteligenta: exercitii ideale pentru memorie, atentie si logica

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mai 2017

Stresul prelungit la locul de munca poate sa afecteze pe termen lung sanatatea, inducand un stil de viata dezorganizat: obiceiuri alimentare nesanatoase, insomnie, oboseala, pierderea capacitatii de concentrare, scaderea performantelor, iritare, demoralizare, pierderea interesului pentru alte activitati in familie, etc. Vestea buna este ca stresul poate fi combatut cu ajutorul exercitiilor care antreneaza mintea. [detalii]

Afla cum poti scapa de insomnie cu ajutorul unei tehnici foarte simple

Afla cum poti scapa de insomnie cu ajutorul unei tehnici foarte simple

de Elena-Alina Constantinescu 03 Mai 2017

Adormi greu, ai un somn agitat iar dimineata te simti mai obosita decat seara? Utilizarea telefonului, tabletei sau oricarui dispozitiv electronic inainte de culcare ne poate afecta somnul si chiar sanatatea. Nu este o noutate faptul ca lumina albastra generata de ecranele dispozitivelor electronife afecteaza modul in care corpul nostru produce melatonina, hormon ce are un rol important in reglarea ‚Äěceasului biologic". [detalii]

3 pasi pentru a renunta la fumat pentru totdeauna

3 pasi pentru a renunta la fumat pentru totdeauna

de Alege Sanatos 02 Mai 2017

Fumatul este una dintre cele mai nocive epidemii la ora actuala, clasandu-se pe locul doi intr-un top al cauzelor generatoare de deces, la mica distanta de bolile cardio-vasculare. In acelasi timp, un studiu realizat de Centrul de Marketing si Prognoza Sociala din Romania arata ca 7 din 10 fumatori vor sa se lase de fumat, insa 60% nu reusesc sa scape de acest viciu. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.