Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei

de AlegeSanatos.ro 10 Oct 2013

10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei

Tehnologia moderna are cu siguranta avantajele sale. Putem urmarii prieteni pe Facebook si putem obtine in timp real actualizari pe Twitter despre sarcina lui Beyonce. Dar, accesul la toate aceste gadget-uri digitale poate fi o mare sursa de stres.

In randul persoanelor de 20 de ani, cei care folosesc telefoanele lor mobile si computerele foarte mult (definim mult prin criterii cum ar fi primirea si raspunderea a cel putin 11 apeluri telefonice sau sms-uri pe zi) sunt mai multe sanse de a se lupta cu depresia si probleme de somn. Si, uneori, ni se pare atat de natural sa tastam, sa raspundem in continuu la telefon, sa verifiicam statusurile pe Facebook incat in momentul in care nu mai avem acces la tehnologia digitala avem o stare anxioasa..

Partea proasta  este ca stresul nu dispare imediat cum am pus smartphone-ul in buzunar. Oamenii care se simt coplesiti de tehnologie tind sa fie mai nemultumiti de viata lor in general.

Vestea buna este ca exista cel putin 10 solutii la aceste probleme. E-mail, mesaje text, si social media nu ar trebui sa ne innebuneasca, din contra,  ar trebui sa fie instrumente pentru a ne ajuta sa tinem legatutra cu oameni atunci cand ne dorim si cum ne dorim. Citeste mai departe pentru a afla cum putem reduce stresul asociat tehnologiei moderne.

1 . Dormi linistit
Incetati sa utilizati telefonul si computerul cu cateva ore inainte de culcare - lumina de la gadget-uri digitale poate fi cauza lipsa somunului. Cand este momentul pentru alarma de dimineata pastrati gadget-urile la distamta , astfel incat sa nu fiti tentati sa faceti cumparaturi on-line sau sa trimite-ti sms-uri sau e-mailuri in somn.

2 . Anunta-i si pe ceilalti
Dupa ce v-ati decis asupra unor reguli in ceea ce priveste folosirea e-mailului si a telefonului de anuntati si alte persoane. De exemplu, spuneti-le colegilor, prietenilor si familiei ca dupa ora 20:00 nu va mai verificati e-mailul sau telefonul.

3. Vibratiile fantoma
" Vibratii fantoma " sau sentimentul ca telefonul nostru vibreaza des, este un fenomen relativ nou. De exemplu, mergem pe strada, bate vantul si dintr-o data noi suntem convinsi ca telefonul nostru vibreaza in buzunar. pentru a scapa de aceasta senzatie, pune-ti telefonul in rucsac sau in poseta, intr-un loc in care stii sigur ca ar fi imposibil sa-l auzi.

4. Inchide „ferestrele”.
Ai putea crede ca atentia noastra este nelimitata, dar cercetarile sugereaza ca multitasking-ul este, de fapt in detrimentul productivitatii. Mai mult decat atat, multitasking-ul poate declansa de fapt, eliberarea hormonilor de stres. Atunci cand este posibil, stai calm si concentreaza-te asupra unui singur task de serviciu. De exemplu, daca scrieti intr-un document Word, tineti-l doar pe acesta deschis, nu si browser-ul web.

5. Nu pierde vremea
Un inbox plin de e-mailuri nu este tocmai relaxant. Cand primesti un e-mail, nu petrece mai mult de  trei secunde pentru a decide ce sa faci cu el: raspunde, sterge-l, arhiveaza-l, sau adauga-l intr-un „to do list”.Vei economisi timp pretios pentru proiecte care necesita de fapt mult mai multa atentie.

6. Ia-ti o vacanta
Cercetarile sugereaza ca o "vacanta de e-mail", de cateva zile, fara a te uita in  inbox, poate reduce de fapt, stresul si poate creste productivitatea. Luati-va concediu de la e-mail un weekend lung si asigurati-va ca toata lumea stie ca nu veti fi disponibil.

7. Incepe jocul
Atunci cand iesi in oras cu un grup de prieteni, propune-le urmatorul joc:  toata lumea trebuie sa puna smartphone-ul lui sau a al ei in centrul mesei, unul peste celalalt, si nimeni nu are voie sa atinga gramada. Prima persoana care si-a atins telefonul plateste nota de plata.

8. Iesi din Inbox.
Iata un sfat care va poate surprinde: Inbox-ul nu este locul potrivit pentru a tine o lista a task-urilor. Folositi fie o aplicatie in care sa tineti un to-do list sau folositi un stilou de moda veche si hartie, dar evitati sa tineti lista in inbox deoarece de fiecare data cand o veti accesa veti mai gasi cateva e-mailuri de rezolvat.

9. Blocheaza-te
In timp ce cititi acest articol v-ati verificat deja inbox-ul si fluxul de stiri de pe Facebook de cel putin 5 ori. Atunci cand este aproape imposibil de a tine curiozitatea sub control, incercati sa descarcati o aplicatie care blocheaza anumite site-uri web in timp ce lucrati.

10. Fereste-te de oamenii negativisti
Acesti oameni posteaza versuri deprimante si se plang ca nimeni in aceasta lume nu-i iubeste cu adevarat. Aproape toata lumea are niste prieteni pe Facebook, care sunt pur si simplu mult prea negativisti, de tipul celor care fac defilare cu dramele lor prin intermediul feed-ul nostru de stiri. In loc de a renunta la  Facebook pentru totdeauna, utilizeaza setarile de  confidentialitate pentru a ascunde statusurile acestor „prieteni” (Si nu va faceti griji - ei nu vor afla)



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei"

5 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"10 modalitati inteligente pentru a scapa de stresul tehnologiei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

2 remedii naturiste pentru dureri in gat

2 remedii naturiste pentru dureri in gat

de Elena-Alina Constantinescu 20 Apr 2017

Multi dintre noi se confrunta cu aceasta problema cand vremea se schimba brusc de la o zi la alta, cand suntem tentati sa consumam bauturi reci sau cand ne solicitam excesiv vocea. Ce remedii naturiste avem la indemana pentru a indeparta durerile in gat? [detalii]

Cum sa iti mentii echilibrul interior practicand Tai Chi

Cum sa iti mentii echilibrul interior practicand Tai Chi

de Elena-Alina Constantinescu 07 Apr 2017

Stres, oboseala, anxietate si depresie? Lipsa de miscare fizica impreuna cu stilul de viata haotic conduc la un sistem imunitar dezechilibrat. Una dintre cele mai mari provocari ale secolului in care traim este gasirea echilibrului interior. Vestea buna este ca s-a lansat Ghidul practic "Tai Chi - principiile echilibrului", care iti dezvaluie secretele unei vieti sanatoase, pe care le poti pune in practica in fiecare zi. [detalii]

De ce ne este teama de esec

De ce ne este teama de esec

de Alege Sanatos 04 Apr 2017

Una dintre cele mai obisnuite temeri ale oamenilor este frica de esec, fiind parte integranta chiar din structura ADN-ului nostru. Psihologul Laura Maria Cojocaru este de parere ca frica de esec presupune de fapt frica de a nu fi acceptat din punct de vedere social si/sau personal intr-un grup, comunitate, cuplu, familie. [detalii]

10 pasi simpli pentru a te lasa de fumat

10 pasi simpli pentru a te lasa de fumat

de Alege Sanatos 03 Apr 2017

Studiile arata ca mai mult de jumatate dintre romanii care vor sa se lase de acest viciu nu reusesc. In fapt, fumatul se claseaza pe locul secund intr-un top al cauzelor generatoare de moarte, la mica distanta de bolile cardiovasculare. [detalii]

Cum sa scapi de insomnie fara sa apelezi la medicamente

Cum sa scapi de insomnie fara sa apelezi la medicamente

de Alege Sanatos 21 Mar 2017

Una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta omul modern este insomnia, iar principalii factori care o genereaza sunt stresul, consumul excesiv de cofeina sau alcool, regimul de viata dezordonat si dependenta tot mai mare de tehnologie. In locul somniferelor, care au efecte secundare ce iti vor afecta activitatile de zi cu zi, ai la indemana o tehnica eficienta care iti asigura un somn odihnitor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.