Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor

de AlegeSanatos.ro 18 Apr 2015

3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor

Din ce in ce mai multe persoane se confrunta cu tulburari de somn, care le afecteaza in mod dramatic sanatatea. Atat calitatea somnului, cat si cantitatea necesara determina performanta generala a organismului. Din cauza stresului, a dietei necorespunzatoare, a lipsei de activitate fizica si a statului indelungat la calculator si televizor, somnul iti este, cu siguranta, afectat.

Fie ca iti este imposibil sa adormi rapid, imediat ce ai pus capul pe perna, fie ca somnul iti este agitat pe parcursul noptii, trebuie sa iei masuri pentru a avea un somn usor si linistit. Poti sa scapi de starea continua de oboseala, lipsa concentrarii, starile de iritabilitate si scaderea generala a imunitatii organismului prin imbunatatirea calitatii somnului. 
 
Somnul este extrem de important pentru corpul tau, iar lipsa orelor necesare de odihna poate duce la oboseala si performante intelectuale scazute, dar si la boli grave, precum diabetul.
 
Daca si tu te confrunti cu tulburari ale somnului, trebuie sa citesti urmatoarele sfaturi:
 
1. Evita utilizarea telefonului, a tabletei, calculatorului sau televizorului inainte de a adormi
 
Utilizand produse electronice chiar inainte de a adormi, in speranta ca mai poti raspunde la un mesaj sau e-mail si castiga, astfel, timp sau crezand ca te relaxezi daca te uiti la un film chiar inainte de culcare, nu faci altceva decat sa stimulezi undele cerebrale, care pastreaza creierul "conectat". Expunerea la lumina pe timp de noapte, in special lumina artificiala albastra emisa de produsele electronice, inhiba secretia hormonului responsabil cu somnul – melatonina.
 
2.  Limiteaza consumul de cafeina, alcool si tigari
 
Nu consuma produse care contin cafeina cu cateva ore inainte de ora de culcare. Cafeaua poate avea un impact negativ asupra calitatii somnului. De asemenea, evita alcoolul si tigarile inainte de a te pregati de culcare. Acestea perturba somnul pe parcursul noptii. Alcoolul poate sa induca somnul, insa acesta este adeseori fragmentat, mai ales cand efectul alcoolului se epuizeaza.
 
3. Efectueaza exercitii cu regularitate
 
Activitatea fizica regulata, in special inotul, gimnastica, yoga sau doar mersul pe jos, te vor ajuta sa adormi mai repede. Exercitiile fizice oxigeneaza creierul si contribuie la cresterea productiei de endorfine, moleculele fericirii. In plus, te ajuta sa adormi mai repede, pot contribui la imbunatatirea calitatii somnului si ar putea chiar sa vindece insomnia. Atentie, insa! Evita sa practici orice sport cu cel putin 3 ore inainte de somn.
 
Retine! Organismul tau are nevoie de cel putin 7 ore de somn in fiecare noapte pentru a putea functiona la capacitate maxima.
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor"

3 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Lavanda, remediu natural pentru sanatatea fizica si psihica

Lavanda, remediu natural pentru sanatatea fizica si psihica

de Elena-Alina Constantinescu 16 Iun 2017

Apreciata inca din antichitate pentru calitatile ei vindecatoare, lavanda este una dintre cele mai valoroase plante aromatice. Planta este cultivata pentru parfumul sau deosebit, dar si pentru proprietatile sale calmante si antiseptice, fiind utilizata pentru fabricarea parfumurilor si a uleiurilor esentiale. [detalii]

Metoda revolutionara de ingrijire a tenului este acum la indemana ta

Metoda revolutionara de ingrijire a tenului este acum la indemana ta

de Elena-Alina Constantinescu 14 Iun 2017

Cate tratamente recomandate de medicul dermatolog ati incercat pentru a scapa de problemele tenului? Cate creme si lotiuni de curatare ati testat in ultimele 3 luni? Si in cate remedii naturiste v-ati pus speranta? Toate acestea sunt elemente ajutatoare, dar nu suficiente! Pentru ca orice crema sau tratament sa isi faca efectul cu adevarat, pielea trebuie sa fie curatata de impuritati! Descopera noua metoda de a-ti ingriji tenul intr-un timp scurt si in mod eficient. [detalii]

5 uleiuri naturale pentru ingrijirea parului uscat si deteriorat

5 uleiuri naturale pentru ingrijirea parului uscat si deteriorat

de Elena-Alina Constantinescu 29 Mai 2017

Caderea parului este o problema ingrijoratoare pentru multi dintre noi. Fie ca incriminam produsele de styling, poluarea sau calitatea apei cu care ne spalam, cert este ca parul se poate degrada foarte usor. Parul uscat are nevoie de produse care hranesc radacina, nu trebuie spalat des si nu trebuie coafat datorita fragilitatii exagerate. Pe piata sunt foarte multe produse care ne fac mai mult rau decat bine, asadar, pentru a preveni efectele adverse, cele mai potrivite sunt uleiurile naturale. [detalii]

Cele mai bune tratamente pentru tenul iritat

Cele mai bune tratamente pentru tenul iritat

de Elena-Alina Constantinescu 26 Mai 2017

Poluarea, folosirea produselor cosmetice neadecvate si alimentatia nesanatoasa si dezechilibrata se numara printre cauzele aparitiei iritatiilor tenului. Unele dintre cele mai comune simptome ale eczemelor sunt inrosirea pielii, inflamatia, mancarime, uscaciunea sau exfolierea pielii. Deoarece produsele de ingrijire pot da reactii alergice neplacute, poti apela cu incredere la remediile naturiste. [detalii]

Laptisorul de matca alunga depresia, anxietatea si imbunatateste starea generala a organismului

Laptisorul de matca alunga depresia, anxietatea si imbunatateste starea generala a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 25 Mai 2017

Probleme cu colesterolul? Stare permanenta de oboseala, probleme cu ficatul si digestia? De ce sa apelezi la medicamente cand ai la indemana un remediu uimitor - laptisorul de matca? Este un elixir al sanatatii, intareste sistemul imunitar, imbunatateste memoria si somnul, amelioreaza dereglarile hormonale si, deloc surprinzator, incetineste procesul de imbatranire. In plus, folosit ca ingredient in tratementele cosmetice, ajuta atat tenul cat si parul sa radieze de frumusete. In randurile de ai jos vei afla ce tratament trebuie sa urmezi pentru o stare generala de bine. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.