Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit

de Laura Voica 17 Apr 2014

Tags: insomnie fumat cofeina alergeni alergii


Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit

Sfaturile cu privre la un somn mai linistit sunt utile atunci cand insomnia este trecatoare. Dar, in cazul in care insomnia persista pentru cel putin o luna, e timpul sa investighezi mai adanc ceea ce se intampla. Insomnia poate fi un simptom al unei afectiuni mai serioase. Depresia este una dintre afectiunile care cauzeaza insomnia, alte afectiuni medicale ar putea fi refluxul de acid, astmul, artrita si unele medicamente. Insomnia cronica merita o analiza mai atenta si evaluarea de catre un medic specialist.

In cazul in care insomnia nu este una cronica, iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa aveti din nou un somn linistit.

Evita episoade de somn diurn

Dormitul dupa-amiaza inrautateste lucrurile, daca aveti probleme cu somnul noaptea. Dar daca totusi trebuie sa dormiti in timpul zilei, dormiti doar 20 de minute sau poate chiar si mai putin. Orice ochi inchis in timpul zilei poate sabota o noapte de somn bun.

Sfat: Atunci cand iti este foarte somn dupa-amiaza, du-te la o scurta plimbare, bea un pahar de apa cu gheata  sau suna un prieten.

Blocati ceasul

Cand va tot uitati la ceas, in primele ore ale noptii, somnul va avea de suferit. Va faceti griji cu privire la faptul ca in cateva ore va trebui sa plecati inainte de a incepe o zi obositoare. Cei care obisnuiesc sa se uite la ceas ar trebui sa puna alarma intr-un sertar, sub pat, sau puneti-l departe, undeva unde nu-l puteti vedea.

Sfat: Folositi banda neagra pentru ceasurile care au LED-uri de culoare albastra.

Tine gatul intr-o pozitie corespunzatoare

Daca te trezesti foarte obosit, de vina ar putea fi perna. Pernele, care sunt prea mari si umflate sau prea plate ar putea fi cauza. Perna ar trebui sa fie marimea potrivita pentru a sprijini gatul intr-o pozitie neutra. Pentru cei care dorm intr-o parte, nasul ar trebui sa se alinieze cu centrul corpului.
Sfat: Tineti gatul intr-o pozitie cat mai corecta inainte de culcare.

Sigileaza salteaua

Stranuturile si mancarimile date de alergii pot provoca un somn intrerupt si salteaua ar putea fi de vina. De-a lungul timpului, se poate umple cu mucegai, acarieni care declanseaza alergii. Evita acesti alergeni care iti pot distruge somnul, prin etansarea saltelei si a pernei.

Rezerva dormitorul pentru somn si sex

Expertii spun ca somnul si sexul ar trebui sa fie singurele activitati pe care ar trebui sa le faceti in dormitor. Tot ce se petrece in aceasta camera ar trebui sa fie asociat cu odihna si relaxare.

Sfat: Cea mai buna temperatura de somn pentru majoritatea oamenilor este sub 25 de grade.

Eliminati cofeina

Cafeaua de dimineata este buna pentru majoritatea oamenilor, dar ar trebui sa o eliminati definitiv dupa-amiaza, la fel ca orice aliment sau bautura care contine cofeina. Cofeina interfereaza cu fazele mai profunde ale somnului, astfel incat chiar si in cantitati mici, gasite in ciocolata si cafea decofeinizata pot avea un impact asura odihnei.

Mananca ceva usor seara

Evitati alimentele grele si mese bogate seara tarziu; acestea iti forteaza sistemul digestiv si astfel veti obtine greu un somn de calitate. Alege o gustare usoara de seara care sa induca somnul.

Sfat: Termina orice gustare cu cel putin o ora inainte de culcare.

Renunta la fumat

AI nevoie de un motiv in plus pentru a renunta la fumat ? Nicotina este un stimulent, la fel ca si cofeina. Fumatul va poate impiedica sa adormiti si agraveaza insomnia.

Sfat: Veti dormi un pic mai bine, daca fumezi mai putine tigari in cele patru ore inainte de culcare.




Spune-ne opinia ta despre
"Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit"

3 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum sa scapi de migrene

Cum sa scapi de migrene

de Raluca Garbea 21 Feb 2019

Migrena reprezinta o suferinta cronica, ce este caracterizata prin dureri de cap. [detalii]

Cele mai eficiente remedii pentru durerile de spate

Cele mai eficiente remedii pentru durerile de spate

de Raluca Garbea 01 Mar 2019

Durerile de spate pot sa apara atunci cand te astepti mai putin. Descopera in articol care sunt cele mai eficiente remedii pentru durerile de spate! [detalii]

Tratamentul cu Botox. Ce trebuie sa stii

Tratamentul cu Botox. Ce trebuie sa stii

de Raluca Garbea 18 Feb 2019

Ridurile dau batai de cap multor persoane. Indiferent de varsta, unele femei apeleaza la proceduri de atenuare a ridurilor, cum ar fi: tratamentul cu toxina botulinica de tip A, cunoscuta sub denumirea comerciala de Botox. [detalii]

Cum si cand e corect sa ne spalam pe maini

Cum si cand e corect sa ne spalam pe maini

de AlegeSanatos.ro 12 Feb 2019

Este cunoscut faptul ca suntem expusi la mii de bacterii si germeni in fiecare zi. Asadar, spalatul pe mani intr-o maniera corespunzatoare ne ajuta sa eliminam microorganismele si sa ne mentinem sanatosi, dar si pe cei din jurul nostru, mai ales in cazul unei epidemii de gripa. [detalii]

Testul pentru detectarea gripei. Cum se realizeaza si cand e necesar sa il faci

Testul pentru detectarea gripei. Cum se realizeaza si cand e necesar sa il faci

de AlegeSanatos.ro 30 Ian 2019

Pentru a afla daca aveti virusul gripal puteti face un test pentru detectarea acestuia. Cum se realizeaza si cand este testul cu adevarat necesar aflati din explicatiile de mai jos. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016