Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit

de Laura Voica 17 Apr 2014

Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit

Sfaturile cu privre la un somn mai linistit sunt utile atunci cand insomnia este trecatoare. Dar, in cazul in care insomnia persista pentru cel putin o luna, e timpul sa investighezi mai adanc ceea ce se intampla. Insomnia poate fi un simptom al unei afectiuni mai serioase. Depresia este una dintre afectiunile care cauzeaza insomnia, alte afectiuni medicale ar putea fi refluxul de acid, astmul, artrita si unele medicamente. Insomnia cronica merita o analiza mai atenta si evaluarea de catre un medic specialist.

In cazul in care insomnia nu este una cronica, iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa aveti din nou un somn linistit.

Evita episoade de somn diurn

Dormitul dupa-amiaza inrautateste lucrurile, daca aveti probleme cu somnul noaptea. Dar daca totusi trebuie sa dormiti in timpul zilei, dormiti doar 20 de minute sau poate chiar si mai putin. Orice ochi inchis in timpul zilei poate sabota o noapte de somn bun.

Sfat: Atunci cand iti este foarte somn dupa-amiaza, du-te la o scurta plimbare, bea un pahar de apa cu gheata  sau suna un prieten.

Blocati ceasul

Cand va tot uitati la ceas, in primele ore ale noptii, somnul va avea de suferit. Va faceti griji cu privire la faptul ca in cateva ore va trebui sa plecati inainte de a incepe o zi obositoare. Cei care obisnuiesc sa se uite la ceas ar trebui sa puna alarma intr-un sertar, sub pat, sau puneti-l departe, undeva unde nu-l puteti vedea.

Sfat: Folositi banda neagra pentru ceasurile care au LED-uri de culoare albastra.

Tine gatul intr-o pozitie corespunzatoare

Daca te trezesti foarte obosit, de vina ar putea fi perna. Pernele, care sunt prea mari si umflate sau prea plate ar putea fi cauza. Perna ar trebui sa fie marimea potrivita pentru a sprijini gatul intr-o pozitie neutra. Pentru cei care dorm intr-o parte, nasul ar trebui sa se alinieze cu centrul corpului.
Sfat: Tineti gatul intr-o pozitie cat mai corecta inainte de culcare.

Sigileaza salteaua

Stranuturile si mancarimile date de alergii pot provoca un somn intrerupt si salteaua ar putea fi de vina. De-a lungul timpului, se poate umple cu mucegai, acarieni care declanseaza alergii. Evita acesti alergeni care iti pot distruge somnul, prin etansarea saltelei si a pernei.

Rezerva dormitorul pentru somn si sex

Expertii spun ca somnul si sexul ar trebui sa fie singurele activitati pe care ar trebui sa le faceti in dormitor. Tot ce se petrece in aceasta camera ar trebui sa fie asociat cu odihna si relaxare.

Sfat: Cea mai buna temperatura de somn pentru majoritatea oamenilor este sub 25 de grade.

Eliminati cofeina

Cafeaua de dimineata este buna pentru majoritatea oamenilor, dar ar trebui sa o eliminati definitiv dupa-amiaza, la fel ca orice aliment sau bautura care contine cofeina. Cofeina interfereaza cu fazele mai profunde ale somnului, astfel incat chiar si in cantitati mici, gasite in ciocolata si cafea decofeinizata pot avea un impact asura odihnei.

Mananca ceva usor seara

Evitati alimentele grele si mese bogate seara tarziu; acestea iti forteaza sistemul digestiv si astfel veti obtine greu un somn de calitate. Alege o gustare usoara de seara care sa induca somnul.

Sfat: Termina orice gustare cu cel putin o ora inainte de culcare.

Renunta la fumat

AI nevoie de un motiv in plus pentru a renunta la fumat ? Nicotina este un stimulent, la fel ca si cofeina. Fumatul va poate impiedica sa adormiti si agraveaza insomnia.

Sfat: Veti dormi un pic mai bine, daca fumezi mai putine tigari in cele patru ore inainte de culcare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit"

3 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ai probleme cu somnul? Iata cum sa dormi linistit"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

2 remedii naturiste pentru dureri in gat

2 remedii naturiste pentru dureri in gat

de Elena-Alina Constantinescu 20 Apr 2017

Multi dintre noi se confrunta cu aceasta problema cand vremea se schimba brusc de la o zi la alta, cand suntem tentati sa consumam bauturi reci sau cand ne solicitam excesiv vocea. Ce remedii naturiste avem la indemana pentru a indeparta durerile in gat? [detalii]

Cum sa iti mentii echilibrul interior practicand Tai Chi

Cum sa iti mentii echilibrul interior practicand Tai Chi

de Elena-Alina Constantinescu 07 Apr 2017

Stres, oboseala, anxietate si depresie? Lipsa de miscare fizica impreuna cu stilul de viata haotic conduc la un sistem imunitar dezechilibrat. Una dintre cele mai mari provocari ale secolului in care traim este gasirea echilibrului interior. Vestea buna este ca s-a lansat Ghidul practic "Tai Chi - principiile echilibrului", care iti dezvaluie secretele unei vieti sanatoase, pe care le poti pune in practica in fiecare zi. [detalii]

De ce ne este teama de esec

De ce ne este teama de esec

de Alege Sanatos 04 Apr 2017

Una dintre cele mai obisnuite temeri ale oamenilor este frica de esec, fiind parte integranta chiar din structura ADN-ului nostru. Psihologul Laura Maria Cojocaru este de parere ca frica de esec presupune de fapt frica de a nu fi acceptat din punct de vedere social si/sau personal intr-un grup, comunitate, cuplu, familie. [detalii]

10 pasi simpli pentru a te lasa de fumat

10 pasi simpli pentru a te lasa de fumat

de Alege Sanatos 03 Apr 2017

Studiile arata ca mai mult de jumatate dintre romanii care vor sa se lase de acest viciu nu reusesc. In fapt, fumatul se claseaza pe locul secund intr-un top al cauzelor generatoare de moarte, la mica distanta de bolile cardiovasculare. [detalii]

Cum sa scapi de insomnie fara sa apelezi la medicamente

Cum sa scapi de insomnie fara sa apelezi la medicamente

de Alege Sanatos 21 Mar 2017

Una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta omul modern este insomnia, iar principalii factori care o genereaza sunt stresul, consumul excesiv de cofeina sau alcool, regimul de viata dezordonat si dependenta tot mai mare de tehnologie. In locul somniferelor, care au efecte secundare ce iti vor afecta activitatile de zi cu zi, ai la indemana o tehnica eficienta care iti asigura un somn odihnitor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.