Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum mentineti dragostea mai mult timp? Incercati sa dormiti mai mult

de AlegeSanatos.ro 29 Iul 2013

Tags: cuplu relatie dragoste armonie


Cum mentineti dragostea mai mult timp? Incercati sa dormiti mai mult

Doriti sa pastrati o relatie armonioasa in cuplu? Asigurati-va ca atat dvs. cat si partenerul dvs., dormiti suficient in fiecare noapte. Insomnia interfereaza cu capacitatea noastra de a gestiona conflicte in relatie si exista sanse considerabil mai mari sa ne certam cu cel drag.


Chiar si o noapte in care nu ne odihnim suficient, poate face cuplurile mai predispuse la conflicte. Cercetatorii de la Universitatea din California, Berkeley au investigat asocierea dintre lipsa somnului si conflictele in cuplu. Ei au examinat lipsa somnului in legatura cu mai multe aspecte ale relatiei, inclusiv cauza si solutionarea conflictelor. Cercetatorii au efectuat doua experimente diferite, cu un esantion mai mare de 100 de cupluri care, in medie, au fost impreuna timp de aproximativ 2 ani.

Ambele experimente au aratat ca lipsa somnului a avut un efect imediat si negativ in ceea ce priveste abilitatile de solutionare a conflictelor.
Primul experiment a fost ceea ce cercetatorii au descris ca fiind un "studiu al comportamentului zilnic in cadrul unui cuplu”. Timp de 2 saptamani, 78 de cupluri au furnizat rapoarte zilnice cu privire la experientele lor cu privire la somnul din timpul noptii si orice conflicte in relatie care au avut loc in timpul zilei.

Cuplurile au raportat mai multe conflicte in relatiile lor cu privire la zilele care au urmat unor nopti albe sau unor nopti in care au dormit fie foarte prost sau chiar deloc.

In cel de-al doilea experiment, cercetatorii au inregistrat discutiile cuplurilor cu privire la motivele de cearta pe care le au. Apoi cuplurile au evaluat propriul comportament si comportamentul partenerilor lor, si au evaluat cat de bine ar rezolva conflictele din relatie. Persoanele au oferit, de asemenea, detalii cu privire la calitatea somnului din noaptea de dinainte. Cercetatorii au descoperit:

  • Negativism crescut. Cu lipsa somnului au fost asociate cu mai multe sentimente negative, intre parteneri. Chiar si atunci cand doar unul dintre parteneri a dormit prost, ambii parteneri au afisat sentimente negative mai puternice.
     
  •  Mai putina empatie. Cuplurile au aratat mai putina empatie cand unul sau ambii parteneri au dormit prost. Cercetatorii au descoperit ca acele cupluri care dormeau mai putin au fost mai putin capabili de a citi emotiile celuilalt.
     
  • Dificultati in rezolvarea conflictelor. Somnul a facut o diferenta in capacitatea cuplurilor de a rezolva un conflict. Certurile au fost solutionate de cele mai multe ori atunci cand ambii parteneri au dormit bine cu o seara inainte.
     
  • Cuplurile cu rutine diferite de somn, adica un matinal casatorit cu o bufnita de noapte, de exemplu vor fi susceptibili de a intampina mai multe conflicte, vor petrece mai putin timp in activitati comune, vor avea mai putine subiecte de conversatie, si vor face sex mai rar decat cuplurile a caror obiceiuri privind odihna au fost aliniate.
Aceasta cercetare este deosebit de interesanta, in ceea ce priveste masurile luate in special pe relatia dintre somn si conflicte de relatie. Cercetatorii au luat in considerare si alti factori care ar putea contribui la conflicte - inclusiv stresul, depresia, anxietatea - in scopul unei evaluari cat mai corecte a impactul lipsei somnului.

Un studiu anterior acestuia, efectuat pe 60 de cupluri cu varste cuprinse intre 18-56 ani, a relevat faptul ca lipsa odihnei a fost asociata cu sentimente puternice de egoism, lipsa recunostintei si aprecierii pentru parteneri. Ca si in cele mai recente cercetari, lipsa somnului din partea unui singur partener a avut un efect negativ asupra vietii emotionale ale ambilor parteneri.
Tot mai multe cercetari au indicat faptul ca somnul este un factor important in sanatatea si fericirea unei relatii. In ultimii ani, un numar mare de studii au aratat ca somnul insuficient poate avea un efect negativ asupra relatiei.

Dupa cum bine stiti, este nevoie de multa munca pentru mentinerea unei relatii sanatoase, de lunga durata. Cuplurile care au grija sa doarma bine, isi vor proteja conexiunea si sustinerea emotionala car fac aceste relatii atat de frumoase. Calitatea somnului si calitatea relatiilor noastre sunt profund legate asadar odihniti-va cat mai bine daca vreti sa aveti o relatie in cuplu cat mai armonioasa.
 
 
 
 
 




Spune-ne opinia ta despre
"Cum mentineti dragostea mai mult timp? Incercati sa dormiti mai mult"

9 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum mentineti dragostea mai mult timp? Incercati sa dormiti mai mult"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ai probleme cu somnul? Iata 5 metode de a adormi mai usor!

Ai probleme cu somnul? Iata 5 metode de a adormi mai usor!

de Raluca Garbea 30 Oct 2018

Este foarte important sa inveti sa adormi mai usor, mai ales daca vrei sa te bucuri de un somn odihnitor si, totodata, de un stil de viata sanatos. [detalii]

De ce este atat de importanta igiena mainilor?

De ce este atat de importanta igiena mainilor?

de Raluca Garbea 19 Oct 2018

Igiena mainilor joaca un rol foarte important pentru sanatatea organismului. [detalii]

5 tehnici pentru a reduce stresul

5 tehnici pentru a reduce stresul

de Raluca Garbea 18 Oct 2018

Stresul creeaza o stare de tensiune si o reactie de alarma a organismului, ducand uneori la imbolnaviri grave. [detalii]

Pot acizii grasi Omega-3 sa reduca starile de anxietate?

Pot acizii grasi Omega-3 sa reduca starile de anxietate?

de Raluca Garbea 16 Oct 2018

Un studiu recent arata ca acizii grasi Omega-3 ar putea reduce simptomele de anxietate in unele cazuri. [detalii]

Obiceiuri care iti pot strica genele

Obiceiuri care iti pot strica genele

de Raluca Garbea 24 Sep 2018

Toate femeile isi doresc gene lungi, naturale si sanatoase, insa anumite obiceiuri le-ar putea strica aspectul si sanatatea. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016