Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Somnul si meditatia

de AlegeSanatos.ro 18 Aug 2013

Tags: somn meditatie relaxare


Somnul si meditatia

Care dintre acestea va descrie mai bine? „Sa nu dorm suficient este un mod clar sa nu ma simt bine. Nu am nevoie de mult, 14-15 ore pe noapte si cateva momente de odihna in timpul zilei imi sunt de-ajuns, fara acestea nu-mi fac norma de lucru.“ sau...

Sunt atat de norocos: 4 sau 5 ore pe noapte si voi avea toata energia de care am nevoie! Somn? Imi este indiferent daca dorm sau nu!“
 
Secrete care sa va ajute sa dormiti
 
Daca aveti un somn intrerupt sau daca va este greu sa adormiti, iata cate- va ponturi care sa va ajute:
 
● Incercati sa nu va culcati mai tarziu de ora 23.00. Este mult mai benefic pentru glandele suprarenale decat daca va duceti la culcare mult mai tarziu (chiar daca dimineata va sculati tarziu).
 
● Faceti ca somnul sa fie o prioritate. Veti realiza mult mai mult intr-o zi daca dormiti bine timp de 6-8 ore.
 
● Este important sa va simtiti obosit fizic inainte de culcare – aici sunt importante exercitiile fizice.
 
● Cu cateva ore inainte de culcare, evitati cofeina sau cantitatile mari de lichide – somnul neintrerupt este ideal.
 
● Daca nu puteti dormi 6-8 ore, cel putin asigurati-va ca timpul pe care il petreceti in dormitor este productiv si relaxant, de exemplu, nu va uitati la televizor si nu lucrati.
 
Stiati ca 85% din vindecari au loc in timpul unui somn profund?
 
 
Meditatia
 
Meditatia sau alte metode de relaxare profunda pot imbunatati radical sanatatea. Relaxarea de toate tipurile scade nivelurile de cortizol si epinefrina din sange si sprijina echilibrarea biochimiei. Mai simplu spus, acest lucru inseamna echilibrarea tensiunii arteriale si prevenirea depresiei.
 
Cultura occidentala, in mod deosebit, nu ne invata cum sa facem o meditatie corespunzatoare. In schimb „ne ajuta“ sa nu ne golim mintea de ganduri si sa fim permanent preocupati.

Sase pasi pentru o meditatie excelenta:
 
1. Mai intai exersati pentru a crea  energie si o buna circulatie.
 
2. Asezati-va intr-o postura confortabila si echilibrata. Coloana vertebrala ar trebui sa fie dreapta, muschii relaxati, barbia putin in interior. Daca sunteti pe un scaun,  distribuiti greutatea egal incat soldurile sa fie la acelasi nivel.
 
3. Indreptati  atentia  spre  respiratie.  Acordati  atentie  modului  in care  inspirati si expirati. Scanati mintal corpul pe  masura ce deveniti relaxati, linistiti si perfect constienti de sine.
 
4. Alegeti meditatia pe care o veti practica. Pregatiti-va sa adoptati postura,  miscarea si tipul de respiratie si/sau sunetele pe care le veti folosi.
 
5. Odata  ce ati  inceput, lasati  fluxul gandurilor sa curga si deplasati-va pe  un plan secund. Orice gand  care  va preocupa doar priviti-l cum pluteste sau concentrati-va si inlocuiti-l.
 
Treptat mariti durata  meditatiei – nu va asteptati sa deveniti un „luminat“ in timpul primei sedinte.

 




Spune-ne opinia ta despre
"Somnul si meditatia"

4 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Somnul si meditatia"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Care sunt beneficiile dusului cu apa rece?

Care sunt beneficiile dusului cu apa rece?

de Raluca Garbea 30 Mar 2018

Pentru unele persoane, dusurile reci ar putea sa sune ca ceva neplacut, dar este important de stiut ca acestea aduc beneficii semnificative pentru sanatate! [detalii]

6 remedii naturale care te vor ajuta sa dormi mai bine

6 remedii naturale care te vor ajuta sa dormi mai bine

de Raluca Garbea 14 Mar 2018

Daca ai probleme cu somnul, atunci folosirea unor remedii naturale te vor ajuta sa te odihnesti mai bine. [detalii]

Ce inseamna cand te dor articulatiile?

Ce inseamna cand te dor articulatiile?

de AlegeSanatos.ro 07 Mar 2018

Durerile de articulatii sunt un simptom foarte neplacut si deranjant, denumit in termeni medicali artralgie, care, in cazurile avansate, impiedica desfasurarea activitatilor uzuale. Durerile de articulatii pot aparea la orice varsta, insa, diagnosticate timpuriu se poate preveni agravarea acestora. [detalii]

5 sfaturi pentru ingrijirea personala

5 sfaturi pentru ingrijirea personala

de Raluca Garbea 20 Apr 2018

Cand esti stresata, un tratament de ingrijire personala poate fi solutia ideala pentru a elimina energia negativa si pentru a iti recupera starea pozitiva. [detalii]

Care sunt cele mai eficiente masti faciale naturale

Care sunt cele mai eficiente masti faciale naturale

de Raluca Garbea 22 Feb 2018

Curatarea reprezinta o etapa importanta in rutina de ingrijire a pielii, iar modul in care este curatata fata si produsul folosit pentru acest lucru pot avea un impact major asupra pielii. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit