Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Somnul si meditatia

de AlegeSanatos.ro 18 Aug 2013

Somnul si meditatia

Care dintre acestea va descrie mai bine? „Sa nu dorm suficient este un mod clar sa nu ma simt bine. Nu am nevoie de mult, 14-15 ore pe noapte si cateva momente de odihna in timpul zilei imi sunt de-ajuns, fara acestea nu-mi fac norma de lucru.“ sau...

Sunt atat de norocos: 4 sau 5 ore pe noapte si voi avea toata energia de care am nevoie! Somn? Imi este indiferent daca dorm sau nu!“
 
Secrete care sa va ajute sa dormiti
 
Daca aveti un somn intrerupt sau daca va este greu sa adormiti, iata cate- va ponturi care sa va ajute:
 
● Incercati sa nu va culcati mai tarziu de ora 23.00. Este mult mai benefic pentru glandele suprarenale decat daca va duceti la culcare mult mai tarziu (chiar daca dimineata va sculati tarziu).
 
● Faceti ca somnul sa fie o prioritate. Veti realiza mult mai mult intr-o zi daca dormiti bine timp de 6-8 ore.
 
● Este important sa va simtiti obosit fizic inainte de culcare – aici sunt importante exercitiile fizice.
 
● Cu cateva ore inainte de culcare, evitati cofeina sau cantitatile mari de lichide – somnul neintrerupt este ideal.
 
● Daca nu puteti dormi 6-8 ore, cel putin asigurati-va ca timpul pe care il petreceti in dormitor este productiv si relaxant, de exemplu, nu va uitati la televizor si nu lucrati.
 
Stiati ca 85% din vindecari au loc in timpul unui somn profund?
 
 
Meditatia
 
Meditatia sau alte metode de relaxare profunda pot imbunatati radical sanatatea. Relaxarea de toate tipurile scade nivelurile de cortizol si epinefrina din sange si sprijina echilibrarea biochimiei. Mai simplu spus, acest lucru inseamna echilibrarea tensiunii arteriale si prevenirea depresiei.
 
Cultura occidentala, in mod deosebit, nu ne invata cum sa facem o meditatie corespunzatoare. In schimb „ne ajuta“ sa nu ne golim mintea de ganduri si sa fim permanent preocupati.

Sase pasi pentru o meditatie excelenta:
 
1. Mai intai exersati pentru a crea  energie si o buna circulatie.
 
2. Asezati-va intr-o postura confortabila si echilibrata. Coloana vertebrala ar trebui sa fie dreapta, muschii relaxati, barbia putin in interior. Daca sunteti pe un scaun,  distribuiti greutatea egal incat soldurile sa fie la acelasi nivel.
 
3. Indreptati  atentia  spre  respiratie.  Acordati  atentie  modului  in care  inspirati si expirati. Scanati mintal corpul pe  masura ce deveniti relaxati, linistiti si perfect constienti de sine.
 
4. Alegeti meditatia pe care o veti practica. Pregatiti-va sa adoptati postura,  miscarea si tipul de respiratie si/sau sunetele pe care le veti folosi.
 
5. Odata  ce ati  inceput, lasati  fluxul gandurilor sa curga si deplasati-va pe  un plan secund. Orice gand  care  va preocupa doar priviti-l cum pluteste sau concentrati-va si inlocuiti-l.
 
Treptat mariti durata  meditatiei – nu va asteptati sa deveniti un „luminat“ in timpul primei sedinte.

 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Somnul si meditatia"

7 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Somnul si meditatia"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Remedii naturiste pentru vitalitate, energie si o forma fizica de invidiat

Remedii naturiste pentru vitalitate, energie si o forma fizica de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 19 Mai 2017

Inca putin si se apropie vara. Schimbarea de anotimp trebuie sa vina cu o noua dieta, iar produsele apicole ne protejeaza de infectiile microbiene si viroze respiratorii, fortifica imunitatea si din acest motiv nu trebuie sa ne lipseasca din casa. Specialistii in fitoterapie recomanda sa consumam laptisor de matca, miere, tinctura de propolis si polen crud pentru o forma fizica de invidiat. Ce alte beneficii mai au aceste produse apicole asupra organismului? [detalii]

10 lucruri fascinante despre cum functioneaza mintea umana

10 lucruri fascinante despre cum functioneaza mintea umana

de Alege Sanatos 10 Mai 2017

Psihologul Alexandru Plesea considera ca mintea noastra este cel mai avansat element care ne defineste, iar cu cat vom intelege mai multe despre ea, cu atat viata noastra va deveni mai clara, mai simpla, vom capata mai multa incredere in noi si vom indrazni sa facem lucruri pe care, altminteri, nu le-am fi facut. Specialistul si trainerul in programare neuro-lingvistica (NLP) afirma ca sunt 10 lucruri pe care nu le stim despre cum functioneaza mintea noastra, iar intelegerea lor ne-ar putea ajuta sa ne imbunatatim perceptia despre lume, viata si mai ales noi insine. [detalii]

Cum sa iti dezvolti inteligenta: exercitii ideale pentru memorie, atentie si logica

Cum sa iti dezvolti inteligenta: exercitii ideale pentru memorie, atentie si logica

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mai 2017

Stresul prelungit la locul de munca poate sa afecteze pe termen lung sanatatea, inducand un stil de viata dezorganizat: obiceiuri alimentare nesanatoase, insomnie, oboseala, pierderea capacitatii de concentrare, scaderea performantelor, iritare, demoralizare, pierderea interesului pentru alte activitati in familie, etc. Vestea buna este ca stresul poate fi combatut cu ajutorul exercitiilor care antreneaza mintea. [detalii]

Afla cum poti scapa de insomnie cu ajutorul unei tehnici foarte simple

Afla cum poti scapa de insomnie cu ajutorul unei tehnici foarte simple

de Elena-Alina Constantinescu 03 Mai 2017

Adormi greu, ai un somn agitat iar dimineata te simti mai obosita decat seara? Utilizarea telefonului, tabletei sau oricarui dispozitiv electronic inainte de culcare ne poate afecta somnul si chiar sanatatea. Nu este o noutate faptul ca lumina albastra generata de ecranele dispozitivelor electronife afecteaza modul in care corpul nostru produce melatonina, hormon ce are un rol important in reglarea „ceasului biologic". [detalii]

3 pasi pentru a renunta la fumat pentru totdeauna

3 pasi pentru a renunta la fumat pentru totdeauna

de Alege Sanatos 02 Mai 2017

Fumatul este una dintre cele mai nocive epidemii la ora actuala, clasandu-se pe locul doi intr-un top al cauzelor generatoare de deces, la mica distanta de bolile cardio-vasculare. In acelasi timp, un studiu realizat de Centrul de Marketing si Prognoza Sociala din Romania arata ca 7 din 10 fumatori vor sa se lase de fumat, insa 60% nu reusesc sa scape de acest viciu. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.