Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Somnul si meditatia

de AlegeSanatos.ro 18 Aug 2013

Tags: somn meditatie relaxare


Somnul si meditatia

Care dintre acestea va descrie mai bine? „Sa nu dorm suficient este un mod clar sa nu ma simt bine. Nu am nevoie de mult, 14-15 ore pe noapte si cateva momente de odihna in timpul zilei imi sunt de-ajuns, fara acestea nu-mi fac norma de lucru.“ sau...

Sunt atat de norocos: 4 sau 5 ore pe noapte si voi avea toata energia de care am nevoie! Somn? Imi este indiferent daca dorm sau nu!“
 
Secrete care sa va ajute sa dormiti
 
Daca aveti un somn intrerupt sau daca va este greu sa adormiti, iata cate- va ponturi care sa va ajute:
 
● Incercati sa nu va culcati mai tarziu de ora 23.00. Este mult mai benefic pentru glandele suprarenale decat daca va duceti la culcare mult mai tarziu (chiar daca dimineata va sculati tarziu).
 
● Faceti ca somnul sa fie o prioritate. Veti realiza mult mai mult intr-o zi daca dormiti bine timp de 6-8 ore.
 
● Este important sa va simtiti obosit fizic inainte de culcare – aici sunt importante exercitiile fizice.
 
● Cu cateva ore inainte de culcare, evitati cofeina sau cantitatile mari de lichide – somnul neintrerupt este ideal.
 
● Daca nu puteti dormi 6-8 ore, cel putin asigurati-va ca timpul pe care il petreceti in dormitor este productiv si relaxant, de exemplu, nu va uitati la televizor si nu lucrati.
 
Stiati ca 85% din vindecari au loc in timpul unui somn profund?
 
 
Meditatia
 
Meditatia sau alte metode de relaxare profunda pot imbunatati radical sanatatea. Relaxarea de toate tipurile scade nivelurile de cortizol si epinefrina din sange si sprijina echilibrarea biochimiei. Mai simplu spus, acest lucru inseamna echilibrarea tensiunii arteriale si prevenirea depresiei.
 
Cultura occidentala, in mod deosebit, nu ne invata cum sa facem o meditatie corespunzatoare. In schimb „ne ajuta“ sa nu ne golim mintea de ganduri si sa fim permanent preocupati.

Sase pasi pentru o meditatie excelenta:
 
1. Mai intai exersati pentru a crea  energie si o buna circulatie.
 
2. Asezati-va intr-o postura confortabila si echilibrata. Coloana vertebrala ar trebui sa fie dreapta, muschii relaxati, barbia putin in interior. Daca sunteti pe un scaun,  distribuiti greutatea egal incat soldurile sa fie la acelasi nivel.
 
3. Indreptati  atentia  spre  respiratie.  Acordati  atentie  modului  in care  inspirati si expirati. Scanati mintal corpul pe  masura ce deveniti relaxati, linistiti si perfect constienti de sine.
 
4. Alegeti meditatia pe care o veti practica. Pregatiti-va sa adoptati postura,  miscarea si tipul de respiratie si/sau sunetele pe care le veti folosi.
 
5. Odata  ce ati  inceput, lasati  fluxul gandurilor sa curga si deplasati-va pe  un plan secund. Orice gand  care  va preocupa doar priviti-l cum pluteste sau concentrati-va si inlocuiti-l.
 
Treptat mariti durata  meditatiei – nu va asteptati sa deveniti un „luminat“ in timpul primei sedinte.

 




Spune-ne opinia ta despre
"Somnul si meditatia"

10 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Somnul si meditatia"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Uleiul de catina. 7 beneficii pentru sanatate

Uleiul de catina. 7 beneficii pentru sanatate

de Laura Galescu 12 Feb 2018

Uleiul de catina este bun pentru par, piele si amelioreaza o gama larga de afectiuni. Mai exact, uleiul de catina contine peste 190 de nutrienti si fitonutrienti, cantitati generoase de vitamine, minerale, fibre, proteine. Nu numai ca este plina de vitamine si antioxidanti, dar catina este si singura sursa vegetala de acizi grasi omega 3,6, 9 si 7. [detalii]

Ce reprezinta terapia cu ozon?

Ce reprezinta terapia cu ozon?

de Raluca Garbea 29 Ian 2018

Ozonul reprezinta o forma de oxigen compus din trei molecule de oxigen (O3). Este folosit ca o terapie alternativa pentru imbunatatirea aportului si modului de utilizare al oxigenului de catre oganism si pentru activarea sistemului imunitar. [detalii]

Cum il inveti pe cel mic ca este important sa se spele pe dinti

Cum il inveti pe cel mic ca este important sa se spele pe dinti

de Raluca Garbea 05 Dec 2017

Deseori poate fi dificil sa ii explici unui copil de ce este important sa se spele in fiecare zi pe dinti, iar parintii probabil isi vor aminti cum, la randul lor, refuzau sa se spele pe dinti atunci cand erau mici. [detalii]

5 metode de a scapa de anxietate. Afla-le si aplica-le chiar acum

5 metode de a scapa de anxietate. Afla-le si aplica-le chiar acum

de AlegeSanatos.ro 28 Nov 2017

Anxietatea este o afectiune raspandita la nivel global si fiecare persoana afectata se raporteaza la ea asa cum poate mai bine. [detalii]

Sfaturi pentru o igiena orala de top

Sfaturi pentru o igiena orala de top

de AlegeSanatos.ro 20 Nov 2017

Igiena orala este esentiala daca iti doresti sa stai cat mai departe de stomatolog si sa zambesti cat mai des, plin de incredere. Respecta pasii de mai jos si, cu siguranta, sanatatea dintilor tai va fi una perfecta! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit