Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Tratamente si cauze pentru cresterea in greutate in timpul menstruatiei

de Laura Voica 11 Feb 2014

Tratamente si cauze pentru cresterea in greutate in timpul menstruatiei

Impreuna cu crampele, durerile de spate si de picioare, cresterea in greutate in timpul menstruatiei este foarte comuna. In timp ce unele femei nu se ingrasa niciun gram in aceasta perioada, cele mai multe femei se vor ingrasa intre unul si zece kilograme in zilele de dinainte si in timpul perioadei menstruale. Din fericire, la fel de usor cum castigati in greutate, la fel de usor o veti pierde, fara o schimbare drastica in dieta sau de activitate. Intelegerea cauzelor si tratamentele pentru a impiedica cresterea in greutate in timpul menstruatiei te ajuta sa ai un control mai bun asupra greutatii tale.

Cauzele cresterii in greutate in timpul perioadei menstruale

Cresterea in greutate si pierderea asociata cu ciclul menstrual si schimbarile hormonale incep in anii adolescentei si continua chiar si dupa menopauza. Cresterea in greutate la varsta menopauzei poate ajunge pana la 7 kilograme sau mai mult si este foarte greu sa pierdeti aceasta greutate. Cresterea in greutate la femeile mai tinere poate fi mai usor evitata.
Care sunt cauzele acestei crestere in greutate in timpul perioadei de menstruatie?

Retentia de apa

Cele mai multe cresteri in greutate in timpul menstruatiei se datoreaza, probabil, retentiei de apa. Problemele intestinale si o scadere naturala in progesteron in aceasta perioada sunt cele mai frecvente motive pentru cresterea in greutate.

Balonare

Balonarea in timpul perioadei menstruale se poate datora unui nivel crescut de gaze din intestine, constipatie  sau inactivitate in acest moment. Acest lucru poate duce, de asemenea, la crampe abdominale asociate cu perioada menstruala.

O pofta de mancare mai mare

Ocazional, este posibil sa aveti pofte alimentare inainte si in timpul perioadei de menstruatie deoarece nivelul de zahar din sange fluctueaza in aceasta perioada. Atunci cand aveti pofte ati putea manca cu 200 sau mai multe calorii decat ai face in mod normal. De obicei, aceasta pofta dispare cand perioada se termina.

O scadere a nivelului de magneziu

Nivelurile de magneziu din organism de obicei scad in zilele inainte de a incepe menstruatia. Pe masura ce nivelul de magneziu scade, nivelul de insulina creste asadar si nevoia de mai mult zahar. Acest lucru poate fi responsabil pentru unele dintre poftelealimentare, inainte si in timpul menstruatiei.

Tratamente pentru cresterea in greutate in timpul perioadei de menstruatie

Reduceti aportul de sodiu

Prea mult sodiu, inainte si in timpul perioadei poate duce la retentia de apa si cresterea in greutate. Cel mai simplu mod de a reduce aportul de sodiu este de a evita alimentele procesate, care sunt incarcate cu sodiu. In schimb, foloseste produse alimentare si legume de sezon si alte ierburi si condimente proaspete. Cititi etichetele produselor alimentare ambalate - chiar daca ei spun ca au un nivel, ele pot avea un nivel ridicat de sodiu. Evitati mancarea fast-food, deoarece acestea au un nivel ridicat de sodiu si grasimi.

Reduceti retentia de apa

Daca aveti retentie de apa care este extrem de incomoda sau care nu se rezolva, atunci cand perioada de de menstruatie se termina, puteti lua un diuretic in doze mic inainte si in timpul menstruatiei.

Reduceti senzatia de balonare

Incercati sa beti apa calda cu o lingurita sau doua de suc ​​de lamaie inainte de a manca ceva dimineata.

Cresteti aportul de magneziu

Incercati spanac fiert, fasole neagra si seminte de dovleac pentru a creste nivelul de magneziu din organism. Ca si alte minerale, puteti oricand sa luati suplimente de multivitamine, dupa consultarea medicului.

Cresteti aportul de calciu

Calciul este important pentru sanatatea oaselor si prevenirea retentiei de apa. Laptele si produsele lactate, fasole, nuci, legume cu frunze verzi, cereale cu adaos de calciu si suplimente de calciu sunt modalitati simple de a adauga calciu in dieta ta.

Mancati inteligent

Modificari minore din dieta ta pot fi suficiente pentru a evita cresterea in greutate nesanatoasa in timpul perioadei de menstruatie. Incearca sa mananci mese mici, bine echilibrate pe tot parcursul zilei, care au un continut  scazut in zaharuri rafinate si alti carbohidrati simpli. Asigurati-va ca mancati o multime de proteine ​​si fibre. Fibrele va pot ajuta la procesarea alimentelor si la un tranzit intestinal mai eficient.

Hidratati-va

Asigurati-va ca beti multa apa si alte fluide sarace in zahar. Acest lucru va ajuta la eliminarea toxinelor si la mentinerea celulelor sanatoase. Limitati cantitatea de alcool si cofeina inainte si in timpul menstruatiei.

Asigurati-va cantitatea de fier necesara

Inainte si in timpul perioadei, va puteti simti obosit. Acest lucru se poate datora nivelului scazut de fier care duce la anemie. Asigurati-va ca mancati alimente bogate in fier, inclusiv fasole, carne, cereale fortifiate cu fier, legume cu frunze verzi, carne si fructe de mare. Daca sunteti foarte anemic ati putea lua suplimente alimentare, insa consultati medicul inainte.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Tratamente si cauze pentru cresterea in greutate in timpul menstruatiei"

3 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Tratamente si cauze pentru cresterea in greutate in timpul menstruatiei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Laptisorul de matca alunga depresia, anxietatea si imbunatateste starea generala a organismului

Laptisorul de matca alunga depresia, anxietatea si imbunatateste starea generala a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 25 Mai 2017

Probleme cu colesterolul? Stare permanenta de oboseala, probleme cu ficatul si digestia? De ce sa apelezi la medicamente cand ai la indemana un remediu uimitor - laptisorul de matca? Este un elixir al sanatatii, intareste sistemul imunitar, imbunatateste memoria si somnul, amelioreaza dereglarile hormonale si, deloc surprinzator, incetineste procesul de imbatranire. In plus, folosit ca ingredient in tratementele cosmetice, ajuta atat tenul cat si parul sa radieze de frumusete. In randurile de ai jos vei afla ce tratament trebuie sa urmezi pentru o stare generala de bine. [detalii]

Remedii naturiste pentru vitalitate, energie si o forma fizica de invidiat

Remedii naturiste pentru vitalitate, energie si o forma fizica de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 19 Mai 2017

Inca putin si se apropie vara. Schimbarea de anotimp trebuie sa vina cu o noua dieta, iar produsele apicole ne protejeaza de infectiile microbiene si viroze respiratorii, fortifica imunitatea si din acest motiv nu trebuie sa ne lipseasca din casa. Specialistii in fitoterapie recomanda sa consumam laptisor de matca, miere, tinctura de propolis si polen crud pentru o forma fizica de invidiat. Ce alte beneficii mai au aceste produse apicole asupra organismului? [detalii]

10 lucruri fascinante despre cum functioneaza mintea umana

10 lucruri fascinante despre cum functioneaza mintea umana

de Alege Sanatos 10 Mai 2017

Psihologul Alexandru Plesea considera ca mintea noastra este cel mai avansat element care ne defineste, iar cu cat vom intelege mai multe despre ea, cu atat viata noastra va deveni mai clara, mai simpla, vom capata mai multa incredere in noi si vom indrazni sa facem lucruri pe care, altminteri, nu le-am fi facut. Specialistul si trainerul in programare neuro-lingvistica (NLP) afirma ca sunt 10 lucruri pe care nu le stim despre cum functioneaza mintea noastra, iar intelegerea lor ne-ar putea ajuta sa ne imbunatatim perceptia despre lume, viata si mai ales noi insine. [detalii]

Cum sa iti dezvolti inteligenta: exercitii ideale pentru memorie, atentie si logica

Cum sa iti dezvolti inteligenta: exercitii ideale pentru memorie, atentie si logica

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mai 2017

Stresul prelungit la locul de munca poate sa afecteze pe termen lung sanatatea, inducand un stil de viata dezorganizat: obiceiuri alimentare nesanatoase, insomnie, oboseala, pierderea capacitatii de concentrare, scaderea performantelor, iritare, demoralizare, pierderea interesului pentru alte activitati in familie, etc. Vestea buna este ca stresul poate fi combatut cu ajutorul exercitiilor care antreneaza mintea. [detalii]

Afla cum poti scapa de insomnie cu ajutorul unei tehnici foarte simple

Afla cum poti scapa de insomnie cu ajutorul unei tehnici foarte simple

de Elena-Alina Constantinescu 03 Mai 2017

Adormi greu, ai un somn agitat iar dimineata te simti mai obosita decat seara? Utilizarea telefonului, tabletei sau oricarui dispozitiv electronic inainte de culcare ne poate afecta somnul si chiar sanatatea. Nu este o noutate faptul ca lumina albastra generata de ecranele dispozitivelor electronife afecteaza modul in care corpul nostru produce melatonina, hormon ce are un rol important in reglarea „ceasului biologic". [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.