Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

VITAMINE

Descriere:

  • substante chimice organice necesare in cantitati mici pentru un organism sanatos.
Majoritatea vitaminelor nu pot fi sintetizate de catre organism, de aceea ele trebuie obtinute din alimentatie.

Cele 13 vitamine sunt impartite in doua grupe
  • cele patru solubile in grasimi – liposolubile -  (A, D, E si K)
  • cele noua solubile in apa –hidrosolubile -  (opt vitamine B si vitamina C).
Vitaminele solubile in grasimi pot fi pastrate ca rezerva in organism si sunt toxice cand sunt luate in exces.
Vitaminele solubile in apa nu sunt pastrate in organism, cu exceptia vitaminei B12, rezerva ei aflandu-se in ficat.

Surse alimentare de vitamine (sfatulmedicului.ro)
Vitamine liposolubile
  • Vitamina A: oua, carne, lapte, branza, smantana, viscere (ficat, rinichi), peste (cod), ulei de peste.
  • Vitamina D: branza, unt, margarina, lapte fortificat, peste, stridii, cereale.
  • Vitamina E: grau, cereale (seminte), porumb, nuci, masline spanac si alte legume frunze, uleiuri vegetale (din germeni de porumb, floarea soarelui, soia), paine neagra, fasolea uscata, mazarea.
  • Vitamina K: legume verzi (salata verde, spanac, ceapa verde, ierburi-marar, patrunjel, leustean), cereale, galbenus de ou.

Vitamine hidrosolubile
  • Folat: legume frunze verzi, alimente suplimentate, viscere (ficat), carne, paine neagra.
  • Niacina: produse lactate, carne de pasare, peste si preparate din peste, oua, legume, nuci, cereale imbogatite cu B3.
  • Acidul pantotenic si biotina: oua, peste, lactate, cereale integrale, legume, drojdie, broccoli si alte legume din aceasta familie: varza, salata.
  • Tiamina: cereale, paste, paine neagra si intermediara, preparate din carne de porc, fasole uscata, mazare, peste, soia, produse lactate, fructe (mai ales banane), drojdie de bere.
  • Vitamina B2: cereale pentru micul dejun, paste, branzeturi, lactate fortificate, sucuri de fructe, bauturi energizante.
  • Vitamina B12: carne, in special viscere (ficat), produse de origine animala (oua, lapte, carne de pasare si peste).
  • Vitamina B6: vegetale, in special avocado, nuci, drojdie, fasole verde, produse animale- carne de pui, peste si ficat.
  • Vitamina C: citrice (in stare bruta, dar si in sucuri, desi mai putin), capsuni, rosii, broccoli, napi, ceapa verde, cartofi. Principala sursa este reprezentata de fructe si legume, continutul vitaminic al acestora depinzand in functie de specie si de partea consumata (frunze, radacina, tubercul).

 

Reactii adverse:

 

Siguranta/Rating ingredient:

Organismul poate supravietui pentru un timp fara vitamine, desi deficitul prelungit de vitamine poate duce la boli, de obicei dureroase si potential fatale.

PRODUSE CARE CONTIN VITAMINE

Nr
 
Produs
Tipul produsului
Scor

Spune-ne opinia ta despre
"VITAMINE"

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.