AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 surse alimentare de fier de care organismul tau are nevoie

de Alege Sanatos 19 Iul 2023

Tags: 5 surse alimentare de fier deficienta de fier deficit nutritional de fier

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 surse alimentare de fier de care organismul tau are nevoie

Indiferent de varsta, sex si tipul de dieta adoptat, fierul este un mineral indispensabil vietii si esential pentru sanatatea organismului nostru. Este o componenta structurala centrala a hemoglobinei, proteina din celulele rosii ale sangelui, care transporta oxigenul catre tesuturi. Totodata, este un element implicat in multiple alte functii ale organismului (ex: imunitara, cognitiva, metabolica).

O deficienta de fier poate conduce la afectiuni precum anemia, oboseala cronica si vulnerabilitatea la infectii. Pentru a putea evita un deficit nutritional de fier, este important ca acesta sa faca parte intotdeauna din alimentatie. Astfel, urmatoarele cinci surse pot fi de ajutor pentru a putea asigura necesarul zilnic.

 

1. Carnea  

 

Este bine-cunoscut faptul ca una dintre cele mai importante surse de fier este carnea. De exemplu, o portie de 100 de grame de carne miel furnizeaza aproximativ 1,8 mg de fier, ceea ce semnifica in jur de 10% din necesarul zilnic.

 

De asemenea, carnea este si o sursa excelenta de proteine, zinc si vitamina B12, ceea ce o face un aliment extrem de nutritiv ca parte a unei diete complete (in cazul persoanelor care consuma carne in mod uzual).

 

Carnea poate fi pregatita intr-o mare varietate de moduri - la gratar, la cuptor sau ca ingredient principal in mancaruri cu sos si legume. Pentru a maximiza aportul de fier, consumati intotdeauna carnea alaturi de legume bogate in vitamina C, cum ar fi rosiile, ardeii sau patrunjelul, alimente ce pot facilita metabolizarea si absorbtia fierului.

 

2. Spanacul

 

Atat in cazul vegetarienilor si veganilor, cat si al consumatorilor de carne, spanacul este o sursa excelenta de fier de provenienta vegetala. O cana de spanac fiert ofera aproximativ 6,4 mg de fier. Desi este un tip de fier neutilizat in structura hemoglobinei si, totodata, este mai putin usor de absorbit de organism decat fierul prezent in carne, consumul de spanac, in special alaturi de alimente bogate in vitamina C, ramane o sursa extrem de practica a acestui mineral.

 

3. Lintea

 

Lintea este o leguminoasa ieftina, versatila si usor de gatit, ce ofera o cantitate impresionanta de fier pentru un aliment de provenienta vegetala. O cana de linte gatita contine aproximativ 6,6 mg de fier. Pe langa aportul de fier pe care il asigura in special persoanelor vegetariene, lintea este si o sursa buna de proteine, fibre si vitamine din complexul B.

 

Pentru a putea utiliza cat mai mult lintea ca sursa de fier, este important sa se identifice cat mai multe retete interesante care vor mentine apetitul ridicat, precum supe crema, mancare de linte, salate sau chiftele. 

 

4. Semintele de Chia

 

O sursa mai putin obisnuita, insa creativa si usor de folosit o reprezinta semintele de Chia. Aceste seminte mici, de consistenta crescuta, sunt o sursa excelenta de fier, oferind 2,2 mg per doua linguri. Semintele de chia sunt, de asemenea, pline de fibre, acizi grasi omega-3 si antioxidanti, motiv pentru care au fost etichetate ca fiind un super aliment (superfood).

 

5. Capsunele

 

Pentru a adauga si o sursa de fructe bogata in fier, capsunele reprezinta probabil cel mai bun exemplu. Acest fruct delicios si popular printre toate categoriile de varsta ofera 0,6 mg de fier per cana, plus o doza mare de vitamina C cunoscuta deja la a ajuta absorbtia fierului. Savureaza-le ca desert, ca o gustare revigoranta la mijlocul zilei sau, de ce nu, in cadrul unei retete inedite pe care ti-ai dorit mereu sa o incerci.

 

In concluzie, a avea o dieta diversificata si echilibrata, bogata in aceste alimente, dar si in altele cu proprietati asemanatoare, poate ajuta la mentinerea nivelurilor optime de fier pentru organismul tau. In cazul unui nivel scazut de fier, ce persista in ciuda unui stil de viata sanatos si a unei diete corespunzatoare, un ezita sa contactezi medicul tau de familie. Astfel, vei obtine o indrumare catre pasii pe care ar trebui sa ii parcurgi in vederea corectarii nivelului de fier.

 

Sursa foto: Shutterstock




Spune-ne opinia ta despre
"5 surse alimentare de fier de care organismul tau are nevoie"

4 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 surse alimentare de fier de care organismul tau are nevoie"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce este bine sa consumi broccoli saptamanal

De ce este bine sa consumi broccoli saptamanal

de Alege Sanatos 20 Mai 2024

Un aliment care nu trebuie sa lipseasca din dieta adultilor, dar nici din cea a copiilor, este broccoli. [detalii]

Durere de fiere. 3 alimente pe care NU trebuie sa le mananci

Durere de fiere. 3 alimente pe care NU trebuie sa le mananci

de Alege Sanatos 14 Mai 2024

Durerile de fiere apar, de obicei, atunci cand ai calculi biliari si pot fi destul de suparatoare. [detalii]

Idei de retete de chiftele pentru vegetarieni

Idei de retete de chiftele pentru vegetarieni

de Alege Sanatos 14 Mai 2024

Stilul de alimentatie vegetarian este un regim alimentar care exclude consumul de carne si produse derivate din carne. Persoanele care adopta un regim vegetarian se bazeaza in principal pe consumul de fructe, legume, nuci, seminte, leguminoase, cereale integrale, produse lactate si oua. [detalii]

Preia aceste 6 obiceiuri de la persoanele fit pentru a-ti imbunatati conditia fizica

Preia aceste 6 obiceiuri de la persoanele fit pentru a-ti imbunatati conditia fizica

de Alege Sanatos 14 Mai 2024

Grija de sine este principiul pe care il au in comun persoanele care se mentin in forma si pe care le admiram pentru felul in care arata si se simt. Acest principiu le conduce si le motiveaza comportamentul. [detalii]

Mancare rapida pentru pranz: retete gata in 15 minute

Mancare rapida pentru pranz: retete gata in 15 minute

de Alege Sanatos 25 Apr 2024

Pranzul este momentul in care simtim nevoia sa mancam consistent, mai ales daca am muncit mult in prima parte a zilei. [detalii]

Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine
Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016