Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Mancati cel putin de 2 ori pe saptamana o masa de peste

de AlegeSanatos.ro 25 Feb 2013

Mancati cel putin de 2 ori pe saptamana o masa de peste

Pestele este un aliment foarte hranitor si, fiind o sursa excelenta de proteine cu putine calorii, este mai bun decat orice alt tip de carne. Este bogat in acizi grasi omega 3, care s-au dovedit buni pentru sanatatea inimii. Carnea de peste este gustoasa, usor digerabila (pentru ca nu contine tesut colegen fibros) si, desi are mai putine proteine decat carnea de vita, ele contin toti aminoacizii esentiali. Cantitatea de grasime este variabila de la o specie de peste la alta, aceasta fiind bogata in acizi grasi polinesaturati Omega 3, care au efecte de reducere a colesterolului si antiaterosclerozante. Pestele contine o mare cantitate de fosfor (peste 200mg/100g peste), este bogat in iod si fluor, insa nu contine decat putin fier, calciu si vitamine (in comparatie cu alte surse).Pestele este o excelenta sursa de proteine de inalta calitate (peste 10% proteine), este sarac in grasimi saturate (grasimi „rele”) si colesterol, in schimb este deosebit de bogat in acizi grasi omega 3, benefici pentru inima. Fiind sarac in carbohidrati, nu este o buna sursa de energie. In special pestii mici (sardine, hamsii, macrou), mancati cu tot cu oase, sunt o buna sursa de calciu. Conservele de peste sunt foarte bogate in calciu deoarece pe durata procesului oasele devin moi, numai bune de mancat. In plus, pestele marin este o buna sursa de iod. Avand un continut scazut de sodiu, este suficient de bogat in potasiu.Icrele au un continut crescut de proteine, grasimi de calitate superioara (lecitine), vitamine liposolubile (A si D) si fosfor.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Mancati cel putin de 2 ori pe saptamana o masa de peste"

10 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Mancati cel putin de 2 ori pe saptamana o masa de peste"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

14 substante nocive care se ascund in bauturile energizante

de Elena-Alina Constantinescu 12 Ian 2017

Asociatia Pro Consumatori (APC) doreste sa promoveze un stil de viata sanatos si sa atraga atentia tinerilor cu privire la existenta pe piata a unor bauturi energizante, care au un continut ridicat de zahar si conservanti artificiali. [detalii]

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

Ce alimente trebuie sa consumam in zilele geroase

de Elena-Alina Constantinescu 11 Ian 2017

Dieta sanatoasa si echilibrata are un rol deosebit de important in mentinerea sanatatii, mai ales acum, in aceasta perioada, in care gerul, vantul si zapada au pus stapanire pe tara noastra. [detalii]

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

Risipa de mancare, accentuata in perioada sarbatorilor

de Elena-Alina Constantinescu 22 Dec 2016

Risipa de alimente la consumatori creste in perioada sarbatorilor pe seama traditiei de a avea pe masa alimente diverse si in cantitati mai mari decat de obicei. Totusi, acest obicei neprietenos cu mediul poate fi corectat prin informare si constientizare asupra problemei risipei alimentare si, mai ales, printr-un consum rational si responsabil. [detalii]

Topul celor mai bune alimente antistres

Topul celor mai bune alimente antistres

de Elena-Alina Constantinescu 27 Dec 2016

Alimentatia are un rol esential in lupta impotriva stresului. Fructele, legumele, pestele, nucile si semintele sunt eficiente in lupta impotriva stresului, datorita continutului bogat de vitamine si minerale, care ajuta la mentinerea echilibrului general al organismului. Include in dieta zilnica aceste alimente pentru a avea o dispozitie mai buna. [detalii]

6 idei pentru un mic dejun sanatos

6 idei pentru un mic dejun sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 14 Dec 2016

La micul dejun trebuie sa consumam fructe si legume deoarece au un continut crescut de fibre si produc rapid o senzatie de satietate. Mai mult, foarte importante sunt si lactatele si cerealele integrale, ele regland colesterolul si tensiunea arteriala. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.