AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Infarct: semne timpurii si preventie

de AlegeSanatos.ro 15 Ian 2021

Tags: afectiuni cardiace infarct miocardic stil de viata sanatos atac de cord

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infarct: semne timpurii si preventie

Infarctul miocardic face parte din categoria problemelor de sanatate cu potential letal, necesitand interventie medicala inaintea sau imediat dupa ce are loc. Cunoscut si sub denumirea de atac de cord, infarctul se produce atunci cand muschiul inimii – miocardul – nu mai primeste sange suficient prin intermediul arterelor coronare.

Aceste vase asigura irigarea miocardului, si, atunci cand fluxul sangvin este insuficient, zona respectiva se necrozeaza. Asta inseamna ca tesutul moare, si, in cele din urma, muschiul inimii ajunge sa se blocheze.  Mai exact, inima inceteaza sa mai bata, iar, daca nu sunt aplicate cat mai rapid manevre de resuscitare, poate surveni decesul. Din pacate, acest lucru se intampla in 15% din cazuri, arata statisticile internationale.
 

Semnele infarctului

 

Principalele simptome ale infarctului sunt durerea in piept si dificultatile de respiratie, care difera, ca intensitate, de la persoana la persoana. Principalul indiciu ca exista riscul unui infarct este durerea in piept, care, in unele cazuri, poate aparea de timpuriu, cu 3-4 zile inainte de producerea atacului de cord. De asemenea, oboseala, senzatia de presiune si disconfort in zona pieptului si starea de indispozitie pot prevesti iminenta unui infarct.
 

Persoanele care sunt pe cale sa sufere un atac de cord mai pot resimti dureri in zona superioara a corpului, in spate sau in zona maxilarului. De la caz la caz, durerea poate dura timp de cateva minute sau poate fi intermitenta. 
 

Alte simptome pot fi senzatia de greata insotita, uneori, de varsaturi, ameteala, anxietate, tuse si transpiratie abundenta. Un alt semn de alarma il reprezinta intensificarea batailor inimii in minutele premergatoare.
 

In cazul in cazul in care pacientul nu ajunge de urgenta la medic, acesta isi va pierde cunostinta, atunci cand inima se opreste, fiind necesara aplicarea manevrelor de resuscitare. Pacientul trebuie resuscitat cat mai rapid, pentru ca, in acest timp, creierul si celelalte organe nu mai primesc oxigen, iar cel in cauza risca sa ramana cu sechele grave, chiar daca este salvat.
 

Cum sa previi atacul de cord

 

Paradoxal, o problema atat de grava poate fi prevenita intr-un mod simplu, fara foarte mari eforturi. Este de ajuns sa elimini din stilul tau viata acele obiceiuri nocive care constituie principalii factori ce duc la aparitia infarctului.
 

Fluxul de sange care ajunge la miocard se diminueaza din cauza ingustarii sau infundarii arterelor. Asta se intampla in urma acumularii de colesterol si grasimi aflate  in sange, care se depun pe peretii arterelor. Aceste substante provin din alimentele pe care le consumi. Atunci cand concentratia lor in sange depaseste anumite niveluri, devin periculoase. Iata ce trebuie sa faci pentru a evita acest lucru:
 

  • Mentine o greutate optima – excesul ponderal inseamna un plus de grasime in organism, iar asta implica riscul unor afectiuni cardiovasculare, precum si al altor probleme, cum ar fi diabetul.
​​​​​​​
  • Mananca sanatos - chiar daca te mentii in limitele normale cu greutatea, acorda o atentie deosebita alimentatiei. Axeaza-te, in special, pe legume, fructe, carne slaba, peste, cereale integrale. Mancarurile grase, cele de tip fast-food, prajelile contin colesterol rau si grasimi nesanatoase, care se depun pe interiorul peretilor vaselor de sange.
​​​​​​​
  • Fa multa miscare – exercitiile cardio sunt excelente pentru sanatatea inimii, pentru ca antreneaza si fortifiaza miocardul, reducand riscul de infarct. Alergarea, mersul pe bicicleta si alte activitati care presupun un efort de intensitate mai mare sunt exercitii cardio pe care ar trebui sa le incluzi in programul tau, macar, de 2-3 ori pe saptamana.
​​​​​​​
  • Renunta la fumat – fumatul se numara printre principali factori de risc in bolile cardiovasculare. Prin urmare, riscul unui infarct in randul fumatorilor este semnificativ mai mare decat in cazul celor care nu au acest viciu.

 

Pentru a reduce si mai mult riscul unui infarct, poti apela si la o serie de  produse pentru prevenirea afectiunilor cardiace, insa, acestea nu trebuie sa inlocuiasca un stil de viata sanatos.




Spune-ne opinia ta despre
"Infarct: semne timpurii si preventie"

1 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Infarct: semne timpurii si preventie"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 semne ca organismul tau are nevoie de vitamina D

5 semne ca organismul tau are nevoie de vitamina D

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Vitamina D se numara printre cele mai importante vitamine de care are nevoie corpul nostru. Aceasta are un rol deosebit in dezvoltarea si functionarea muschilor, absorbtia calciului in organism, formarea oaselor, a dintilor si mentinerea sanatatii lor. [detalii]

Cum te poate afecta alegerea unor pantofi de dama incomozi? Afla consecintele!

Cum te poate afecta alegerea unor pantofi de dama incomozi? Afla consecintele!

de AlegeSanatos.ro 09 Feb 2021

Poate ca si tu porti sau ai purtat pantofi de dama incomozi, deoarece se potrivesc perfect cu anumite tinute sau pentru ca, pur si simplu, adori designul lor. Chiar daca pare ceva banal, decizia de a purta incaltarile nepotrivite poate avea consecinte serioase, care te pot afecta si pe viitor! [detalii]

  Reteta de fasole verde cu masline si ardei copti pentru diabetici

Reteta de fasole verde cu masline si ardei copti pentru diabetici

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Diabetul nu este o afectiune pe care sa o ignori, pentru ca se poate agrava. Asa ca trebuie sa mananci mai sanatos si sa renunti la zahar, in principiu, dar exista si alte reguli. [detalii]

 De ce este bine sa renunti la zahar

De ce este bine sa renunti la zahar

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Zaharul este un produs utilizat in majoritatea produselor alimentare, fie ca sunt bomboane sau nu. Pe langa gustul dulce si starea buna pe care o declanseaza zaharul, iti poate provoca dependenta, dar si alte probleme de sanatate. [detalii]

Efecte adverse ale consumului ridicat de sare

Efecte adverse ale consumului ridicat de sare

de AlegeSanatos.ro 19 Ian 2021

Sarea in mancare este minunata. Contribuie la potentarea gustului pretaratelor si in plus, este necesara si organismului. Regleaza echilibrul fluid de celule si plasma. Din pacate insa, atunci cand este consumata in exces poate avea si efecte adverse. [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016