AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 alimente usor de digerat

de Laura Galescu 05 Iul 2018

Tags: alimente usor de digerat mancare usor de digerat alimente pentru digestie rapida

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

7 alimente usor de digerat

Unele alimente sunt mai usor digerabile decat altele, si sunt momente in care este extrem de important sa alegem cele mai usoare. Astfel de momente sunt acelea in care avem tulburari stomacale, suntem bolnavi sau ne recuperam dupa o boala.

Alimentele cu un continut ridicat de fibre precum legumele si graul se pot dovedi a fi mai greu digerabile comparativ cu carbohidratii simpli. La grupa de alimente greu de digerat putem adaugat si cele bogate in grasimi, cat si cateva proteine de origine animala, a caror descompunere supraincarca sistemul digestiv.
 
Alimentele descrise mai jos sunt adesea digerate mai usor si sunt potrivite pentru momentele in care ne confruntam cu tulburari stomacale:

1. Paine prajita (toast)
 
Painea prajita este un prieten al stomacului, fiind usor de prelucrat. Mai mult, ea poate reduce aciditatea gastrica si greata.
insa, sa nu uitam ca tipul de faina din care este facuta este de o importanta majora. Painea integrala, desi cu un continut ridicat de fibre si recomandat pentru uzul zilnic, adesea ingreuneaza digestia in cazul stomacurilor mai sensibile. Astfel, incercati sa optati pentru paine prajita alba, daca va confruntati cu tulburari stomacale, pentru a ale evita.
 
2. Orez alb
 
Orezul este o cereala care este o sursa minunata de energie pentru corpul nostru. Dar este vreo diferenta intre consumul de orez alb si consumul de orez brun?  In ce priveste digestia, raspunsul este  “Da”. Orezul brun are continut ridicat de fibre, iar acest fapt poate duce la tulburari alimentare precum  balonare si flatulenta.
Orezul alb este o solutie mai buna atunci cand cand suntem in cautarea unor cereale pentru o buna digestie, care, in acelasi timp, ne asigura carbohidratii necesari.
 
3. Biscuiti sarati
 
Biscuitii sarati sunt o alegere minunata in cazul gretei si a problemelor de digestie. Acestia contint carbohidrati care asigura energia necesara corpului, fiind si moi in acelasi timp, ceea ce ii face usor de asimilat de catre sistemul digestiv.
 
4. Banane
 
Bananele sunt o sursa minunata de carbohidrati, care sunt usor asimilati de marea majoritate. intr-o banana bine coapta se contin o cantitate si mai mare.
Bananele sunt o alegere potrivita datorita faptului ca asigura potasiu organismului, care se pierde cu usurinta in cazul tulburarilor stomacale.
 
5. Piure de mere
 
Nu exista un regim sanatos care sa nu includa fructe. insa, dupa cum am mentionat anterior, fructele contin fibre, care nu sunt mereu preferate de stomacul nostru.
Probabil deja ati auzit ca piureul de mere contine pectina, a carei fibre sunt solubile, iar aceasta ajuta in cazul tulburarilor de stomac. Zaharul si carbohidratii, pe de alta parte, asigura organismului un stimul de energie.
Merele si piureul de mere contin carbohidrati fermentabili si zaharuri care imbunatatesc flora interstinala, insa pot inrautati simptomele sindromului de intestin iritabil. incercati sa inlocuiti merele cu afine sau struguri, daca va confruntati cu asemenea probleme
 
6. Cartofii dulci
 
Cartofii dulci sunt o sursa buna de fibre solubile, care sunt mai bande cu sistemul digestiv decat fibrele insolubile. Pe langa aceasta, fibrele solubile maresc bacteriile bune din intestine, ceea ce duce la o conditie buna a sistemului digestiv.
Nu in ultimul rand, cartofii dulci contin potasiu, un electrolit care adesea se pierde in timpul procesului de digestie.
 
7. Carnea de pui
 
Carnea de pui ne asigura o proteina curata, care ajuta la auto-recuperarea organismului. Puiul nu contine fibre, ceea ce il face potrivit pentru persoanele ce se confrunta cu tulburari gastrointestinale precum sindromul intestinului iritabil.
Daca alegeti sa consumati pui, optati pentru cel copt, nu prajit- grasimea de asemenea poate inrautati problemele digestive.
 




Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente usor de digerat"

5 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente usor de digerat"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum sa slabesti sanatos. Sfaturi utile

Cum sa slabesti sanatos. Sfaturi utile

de AlegeSanatos.ro 01 Apr 2021

Sa tii dieta nu este tocmai usor. Trebuie sa ai grija la cantitatea de alimente pe care o mananci, la ce mananci si esti tot timpul sub presiune. Si chiar daca respecti cu strictete regimul ales, de multe ori tot nu reusesti sa slabesti cati ti-ar dori. [detalii]

O dieta echilibrata, o viata armonioasa: cum te ajuta alimentele pe care le consumi zilnic sa iti mentii sanatatea

O dieta echilibrata, o viata armonioasa: cum te ajuta alimentele pe care le consumi zilnic sa iti mentii sanatatea

de AlegeSanatos.ro 11 Mar 2021

O dieta hranitoare si bine echilibrata, alaturi de activitatea fizica regulata si abtinerea de la vicii, reprezinta fundatia unei sanatati bune. [detalii]

Patru moduri simple, dar eficiente de a-ti imbunatati dieta

Patru moduri simple, dar eficiente de a-ti imbunatati dieta

de AlegeSanatos.ro 20 Ian 2021

Odata intrate intr-un nou an, foarte multe persoane decid sa isi imbunatateasca dieta. Este, de altfel, una dintre rezolutiile cele mai comune de inceput de an. O dieta echilibrata te ajuta sa iti mentii sanatatea la cote ridicate, sa ai energie, sa nu mai fii atat de stresat si sa combati diversele boli de sezon. [detalii]

Detoxifiere vs. cura de slabire

Detoxifiere vs. cura de slabire

de AlegeSanatos.ro 09 Dec 2020

Detoxifierea nu este o cura de slabire, desi efectul imediat poate fi o reducere a numarului de kilograme. Detoxifierea organismului este o perioada in care ii permitem sa se reseteze, este procesul natural prin care se elimina si neutralizeaza toxinele din organism. Detoxifierea nu este nici cura de slabire, nici stil de viata, nici tratament pentru diversele probleme gastrointestinale (constipatie, colesterol) [detalii]

Cum sa gatesti sanatos. Procedee de preparare pentru alimente

Cum sa gatesti sanatos. Procedee de preparare pentru alimente

de AlegeSanatos.ro 12 Oct 2020

Alimentatia este, fara doar si poate, destul de importanta si trebuie sa avem grija atunci cand alegem mesele de zi cu zi. Ei bine, aceeasi atentie sau chiar mai mare trebuie acordata si procedeelor prin care trec ingredientele. Acestea fac cu adevarat diferenta! [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016