AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimente recomandate pentru sportivi si produse interzise

de AlegeSanatos.ro 25 Ian 2022

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Alimente recomandate pentru sportivi si produse interzise

O stare de sanatate buna este strans legata de o alimentatie adecvata. Nutritia este o adevarata stiinta, iar sportivii se numara printre primele persoane care se pun la curent cu ultimele recomandari in domeniu.

Datorita efortului depus, sportivii au nevoi nutritionale diferite fata de restul populatiei. Atat caloriile, dar si macronutrientii, trebuie sa ofere destula putere si energie pentru a duce la bun sfarsit un antrenament sau o competitie.

 

Pe langa calorii si macronutrienti, aportul de vitamine si minerale este la randul lui important, pentru o performanta maxima si o recuperare rapida. Consumul de batoanele cu cereale si fructe pentru sportivi de la vitamix.ro poate reprezenta cea mai buna alegere in diminetile in care stii ca ai antrenament sau pe durata competitiilor. 

 

Dieta unui atlet reprezinta mai mult decat un simplu aport de calorii, ea reprezinta combustibilul pentru organism. Doar ca, asa cum unele alimente pot creste energia si pot promova cresterea masei musculare, altele pot ingreuna performantele si pot duce la stari de disconfort maxim. Din acest motiv, orice nutritionist sportiv, pe langa recomandarile de meniu, ar trebui sa ofere si o lista cu alimentele care trebuiesc evitate cu orice pret, in special in preajma antrenamentelor sau competitiilor. 

 

Iata care sunt principalele alimente recomandate pentru alimentatia unui sportiv. Marimea portiilor depinde de foarte multi factori, inclusiv varsta, sex sau sportul practicat. 

 

Micul dejun poate include: oua, somon, spanac, paine prajita, miere sau cereale integrale. 

 

Pranzul poate fi compus din: pui, orez brun, broccoli, fasole verde, cirese, rosii, salata.

 

Cina se recomanda sa contina: cartofi dulci, curcan, ardei, avocado, seminte de canepa si ulei de masline. 

 

Gustarile sunt foarte apreciate, pentru a acoperi nevoia de calorii si nutrienti pe tot parcursul zilei, si pot include: iaurt grecesc cu granola, hummus cu morcov, mar sau banana cu migdale. 

 

Regula generala este ca, cu cat este vorba despre mai mult efort fizic, cu atat mai multi carbohidrati cu digestie lenta trebuie sa fie inclusi in meniu. O dieta saraca in carbohidrati va duce la o lipsa de energie in timpul antrenamentelor, la pierderea concentrarii si intarzierea recuperarii. Cele mai importante si sanatoase surse de carbohidrati sunt: cerealele integrale, painea integrala, orezul brun, pastele integrale, cartofii si fructele. 

 

Daca carbohidratii sunt importanti pentru furnizarea energiei necesare, proteinele sunt necesare pentru dezvoltarea muschilor. Cele mai importante surse de proteine sunt: fasole, mazare, linte, lactate, peste gras, oua, carne slaba de pui sau alte pasari de curte. In general, fiecare masa trebuie sa contina o sursa de proteine, pentru a sustine procesul de reparare a muschilor. 

 

Unele alimente pot provoca disconfort gastric, din acest motiv trebuiesc evitate, in general, dar mai ales inainte de antrenament. 

 
  1. Orice produse cu sirop de porumb bogat in fructoza. Chiar daca dulciurile pot oferi o explozie rapida de energie, acestea sunt pline cu zahar si calorii goale. Ele nu ofera niciun aport nutritional si pot duce chiar la accidentari. Pe termen, lung, efectul este acumularea de grasime in jurul organelor interne, din acest motiv trebuiesc evitate pe cat posibil. 
  2. Alimente care contin grasimi trans artificiale. Acestea se gasesc in alimentele procesate si necesita mult timp pentru a fi digerate. De aseemenea, ele cresc nivelul de colesterol rau din organism, sporind riscul de boli cardiace. 
  3. Batoanele si produsele energizante. Acestea sunt o sursa rapida de calorii, fiind foarte procesate si oferind putine beneficii nutritionale. Ele sunt bogate in zaharuri si grasimi saturate, contribuind la cresterea cazurilor de diabet si boli de inima. 
 

Indiferent daca esti sportiv profesionist sau amator, daca esti atlet, inotator sau pasionat de fitness, trebuie sa stii ca performantele tale pot fi imbunatatite cu ajutorul unei diete adecvate, din punct de vedere nutritional. Respecta regulile din acest articol, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.




Spune-ne opinia ta despre
"Alimente recomandate pentru sportivi si produse interzise"

6 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimente recomandate pentru sportivi si produse interzise"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pe care NU trebuie sa le consumati vara

Alimente pe care NU trebuie sa le consumati vara

de AlegeSanatos.ro 29 Iun 2022

Nimanui nu ii place sa se abtina de la a consuma alimentele preferate, insa in anumite momente suntem obligati sa ne revizuim meniul zilnic. Vara chiar ar trebui sa eliminam anumite produse, in mare parte din cauza temperaturilor care cresc excesiv. [detalii]

De ce NU este bine sa ii dai copilului tau iaurt cu fructe

De ce NU este bine sa ii dai copilului tau iaurt cu fructe

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Combinatia de iaurt si fructe nu este neaparat cea mai fericita, cu atat mai putin daca vorbim despre cea pe care o regasim in magazine. [detalii]

5 motive sa consumati mai des vinete in perioada verii

5 motive sa consumati mai des vinete in perioada verii

de AlegeSanatos.ro 15 Iun 2022

Vara este un anotimp in care apar foarte multe fructe si legume de sezon si este pacat sa nu profitati de ele. Noi va recomandam sa consumati in aceasta perioada mai des vinete, pentru ca sunt foarte sanatoase si contin putine calorii. [detalii]

12 reguli alimentare simple care au grija de sanatatea ta

12 reguli alimentare simple care au grija de sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 14 Iun 2022

Sanatatea este cea mai importanta si este in stransa legatura cu alimentatia zilnica. Poate nu ai intotdeauna timp sa pregatesti mese echilibrate si nici nu iti place sa te stresezi prea mult cu numarul grasimilor sau al caloriilor, insa poti sa urmaresti cateva reguli simple care vor contriui in mod esential la starea ta de bine. [detalii]

Iti este foame mereu? Iata cum sa scapi de aceasta senzatie in 4 pasi simpli

Iti este foame mereu? Iata cum sa scapi de aceasta senzatie in 4 pasi simpli

de AlegeSanatos.ro 08 Iun 2022

Senzatia de foame constanta este o problema cu care multa lume se confrunta si este strict legata de ceea ce mananci. Ar fi bine sa faci, in timp scurt, mici schimbari in alimentatie si cu siguranta vei observa rezultate imbucuratoare. [detalii]

Abonare Newsletter
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

Descarca GRATUIT
"Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

Descarca GRATUIT
"Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani
Descarca GRATUIT
"Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016