AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii

de Alege Sanatos 08 Oct 2013

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii

In ultimii ani, vedem tot mai multe persoane radicand in slavi proprietatile sanogenetice ale unor fructe exotice. Guava, papaya si rodiile par a fi cu mult superioare pepenilor si piersicilor, kiwi face de rusine macesele, goji detine secretul tineretii vesnice, in detrimentul zmeurii si al coacazelor. Multi dintre romani fac eforturi financiare deosebite pentru ca, din resursele lor limitate, sa isi achizitioneze super-fructe, chiar daca productia interna de mere, pere, gutui, piersici si caise atinge de multe ori niveluri record.

Nu ar fi mai bine ca din pensie bunica sa isi cumpere mere, si nu litchi culese acum luni bune din China?! Poate ca i-ar ajunge banii sa isi ia si cativa struguri, abia dati jos de pe aracii lor, din dealurile nisipoase ale Dobrogei!

Fara a ignora valentele sanogenetice deosebite ale unor fructe exotice, am vrea sa subliniem cateva avantaje ale merelor, fructe traditionale romanesti, disponibile aproape pe durata intregului an.
merele sunt produse locale, deci nu sunt tratate cu substante chimice care sa le mentina proaspete mult timp sau nu sunt iradiate (iradierea fructelor se practica pe scara larga, pentru a evita stricarea lor).

Fibrele si alti nutrienti din mere actioneaza synergic, prevenind bolile de inima si regland nivelul de lipide in sange. De mult timp se stie ca fibrele solubile din mere, pectinele, normalizeaza colesterolemia. Numai ca cercetari recente arata ca pectinele interactioneaza cu fitonutrientii merelor si rezultatul este o actiune cu mult mai ampla decat ar fi de asteptat.

Practic, nu numai pectinele merelor ne apara de boli de inima, ci combinatia acestora cu alte principia nutritive din respectivul fruct. Ca atare, numai fructul in totalitatea lui este cardioprotector, pentru ca ceea ce contine este greu de reprodus in forma unui supliment alimentar.

Actiunea sanogenetica cea mai importanta o au merele intregi, care sunt superioare sucului sau nectarului de mere. Cercetari recente arata ca un mar ca atare satura rapid si durabil, ceea ce nu se intampla dupa sucul de mere. O descoperire si mai interesanta este aceea ca adultii care au consumat un mar de dimensiuni medii cu 15 minute inainte de masa, si-au scazut aportul caloric din timpul mesei cu aproximativ 15 %! Marul, care a adus aproximativ 60 de calorii, a contrabalansat aproximativ 190 de calorii mancate in mod normal cu ocazia pranzului. Deci merele au capacitatea de a ne ajuta sa modulam senzatia de foame ca si pe cea de satietate, reducand apetitul.

O alta actiune importanta a merelor este cea exercitata pe bacteriile din tractul intestinal. La animalele de experienta, consumul de mere modifica in special nivelurile de Clostridii si Bacteroides din intestinal gros. Aceste modificari duc si la schimbari ale metabolismului intestinal, ceea ce este benefic pentru gazda. De exemplu, modificarea profilului bacterian intestinal duce la o oferta mai mare de nutrient pentru celulele peretului intestinal (sub forma de acid butyric), marind rezistenta mucoasei intestinale la agresiuni de tot felul, inclusiv la posibila actiune a unor agenti ce promoveaza aparitia unor cancere.

Merele au fitonutrienti care ajuta la reglarea glicemiei. Polifenolii din mere previn hiperglicemia prin diverse mecanisme. Flavonoizii, printre care quercitina, inhiba enzimele digestive care digera carbohidratii, astfel incat acestia raman nedigerati si nu maresc glicemia.In plus, aceiasi polifenoli scad absorbtia digestiva a glucozei, stimuleaza secretia de insulina de catre pancreas si cresc preluarea glucozei din sange de catre cellule, toate aceste procese contribuind la mentinerea glicemiei in limite normale.

Deci vechea zicala “Un mar pe zi tine departe medicul” este cat se poate de fundamentata, iar merele sunt la fel de bune pentru sanatate ca si fructe “miraculoase” pe care nu si le permite orice roman.




Spune-ne opinia ta despre
"Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii"

8 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Fructele toamnei, merele, un aliat al sanatatii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

3 fructe cu care sa inlocuiesti pofta de dulciuri seara

3 fructe cu care sa inlocuiesti pofta de dulciuri seara

de Alege Sanatos 26 Feb 2024

Dupa cina, cele mai multe persoane simt nevoia sa consume ceva dulce. [detalii]

Ce gustari sa mananci seara ca sa nu te ingrasi

Ce gustari sa mananci seara ca sa nu te ingrasi

de Alege Sanatos 13 Feb 2024

Daca in prima parte a zilei ne este mai usor sa ne 'abtinem' de la mancare, in sensul ca nu mancam mai mult decat este necesar, pe parcursul zilei energia noastra se scurge, astfel ca seara tindem sa mancam necontrolat si mult, nu neaparat alimente sanatoase. [detalii]

Ce sa mananci la pranz ca sa ai energie in a doua parte a zilei

Ce sa mananci la pranz ca sa ai energie in a doua parte a zilei

de Alege Sanatos 01 Feb 2024

Un pranz sanatos si echilibrat este la fel de important ca micul dejun. Daca alegi cu atentie alimentele pe care le consumi in acel moment vei avea parte de energie in a doua parte a zilei fara sa consumi cafea sau energizante. [detalii]

Mic dejun atipic. 3 sugestii delicioase

Mic dejun atipic. 3 sugestii delicioase

de Alege Sanatos 22 Ian 2024

Sendvisurile cu salam si cascaval, bolurile cu cereale si lapte sau avocado pe paine sunt cateva dintre cele mai populare preparate pe care le aleg oamenii la micul dejun. Daca si tu te-ai saturat de acestea si simti nevoia de o schimbare in alimentatie, iti propunem cateva idei atipice: [detalii]

Moduri prin care poti introduce telina apio in alimentatia zilnica

Moduri prin care poti introduce telina apio in alimentatia zilnica

de Alege Sanatos 17 Ian 2024

Telina apio a devenit un ingredient din ce in ce mai apreciat de persoanele care au grija de alimentatia lor, pentru ca este foarte sanatos si poate fi inclus cu usurinta in meniul zilnic. Daca si tu vrei sa il incerci, iti recomandat cateva modalitati simple prin care faci asta. [detalii]

Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine
Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016