AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera

de Laura Galescu 12 Aug 2019

Tags: lecitina beneficii lecitina tipuri lecitina pentru memorie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera

Ce este, de fapt, lecitina? E un grup de substante grase din tesuturile vegetale si animale, fiind esentiala pentru buna functionare biologica. O forma comerciala de lecitina este folosita in mod obisnuit in prepararea alimentelor, cosmeticelor si medicamentelor, deoarece prelungeste termenul de valabilitate si actioneaza ca emulgator. Suplimentele cu lecitina pot fi de asemenea utilizate pentru a trata problemele digestive si colesterolul ridicat si pentru a preveni aparitia canalelor de lapte infundate in timpul alaptarii.

De cate tipuri este lecitina?
 
Una dintre principalele componente ale lecitinei, fosfatidilcolina (PC), poate fi responsabila pentru unele dintre beneficiile de sanatate raportate de lecitina. Cele mai multe suplimente de lecitina sunt facute din soia. Suplimentele de lecitina sunt folosite pentru a trata mai multe afectiuni medicale si probleme de sanatate, insa cercetarea eficientei acestora este limitata. Nu exista interactiuni bine documentate intre lecitina si medicamente sau afectiuni medicale. Persoanele cu alergii la oua sau soia ar trebui sa verifice sursa de lecitina din suplimentele lor si din alimente inainte de a le consuma.
 
Desi lecitina apare in mod natural in multe alimente, suplimentele de lecitina sunt de obicei derivate din oua, soia sau seminte de floarea-soarelui. Lecitina este de asemenea obtinuta din canola, seminte de bumbac sau grasimile animale.
 
Soia este una dintre cele mai raspandite culturi din Statele Unite, iar 94% din acestea sunt modificate genetic. Soia este o sursa eficienta de lecitina. Chimicalele, inclusiv acetona si hexanul, sunt folosite pentru a extrage lecitina din uleiul de soia.
 
Cu toate acestea, lecitina derivata din uleiul de floarea-soarelui devine din ce in ce mai populara, posibil datorita cerintelor de declarare a alergenilor in alimente. De asemenea, cei care doresc sa evite recoltele modificate genetic pot alege lecitina de floarea-soarelui. Procesul de extractie este de obicei mai usor si se realizeaza prin presare la rece, mai degraba decat cu solventi chimici.
 
Beneficiile lecitinei:
 
• Reducerea colesterolului
 
Cercetarile arata ca o dieta bogata in lecitina poate creste colesterolul HDL bun si reduce colesterolul LDL rau. intr-un studiu din 2008, participantii au luat o cantitate de 500 miligrame (mg) de lecitina de soia pe zi. Dupa 2 luni, colesterolul total mediu a fost redus cu 42%, iar colesterolul LDL a fost redus cu 56,15%.

• Imbunatatirea digestiei
 
Colita ulcerativa este o forma a bolii inflamatorii intestinala (IBD) care afecteaza pâna la 907.000 de persoane din SUA. Lecitina poate ajuta la reducerea distresului digestiv la cei cu aceasta afectiune. Cercetarile sugereaza ca activitatea de emulsificare a lecitinei imbunatateste mucusul din intestin, protejând mucoasa gastrointestinala. Acest lucru se poate datora faptului ca lecitina contine fosfatidilcolina (PC), care este de asemenea o componenta a mucusului. Desi cercetarile lipsesc, sunt dovezi care sugereaza ca persoanele cu deficienta digestiva cauzata de alte probleme decât colita ulcerativa pot beneficia de asemenea de utilizarea lecitinei.
 
• Functia cognitiva imbunatatita
 
Colina, o componenta a fosfatidilcolinei, joaca un rol in dezvoltarea creierului si poate imbunatati memoria. sobolanii care primesc suplimente de colina au inregistrat o imbunatatire a memoriei pe tot parcursul vietii datorita schimbarilor din centrul de memorie al creierului. Modificarile creierului au fost atât de vizibile incât cercetatorii au putut identifica animalele care au luat colina suplimentara, chiar si atunci când erau in vârsta. Datorita efectului clorului asupra creierului, s-a sugerat faptul ca lecitina poate fi benefica pentru cei cu afectiuni neurologice, boala Alzheimer si alte forme de dementa.
 
• Ajutor pentru alaptare
 
Lecitina poate fi recomandata ca masura preventiva pentru femeile care sufera de canale de lapte infundate. Unele femei care alapteaza pot prezenta canale de lapte infundate, ceea ce inseamna ca laptele matern nu curge corect prin canal. Aceasta afectiune este dureroasa si face alaptarea mai dificila. Aceasta poate duce de asemenea la dezvoltarea de mastita, o infectie a tesutului mamar care afecteaza aproximativ 10% din femeile care alapteaza. Pentru a ajuta la prevenirea mastitei si a dificultatii de alaptare, Fundatia Canadiana pentru Alaptare recomanda ca persoanele care doresc sa previna blocajul canalelor de lapte sa ia 1200 mg de lecitina de patru ori pe zi ca masura preventiva. Lecitina nu functioneaza cu toate acestea si ca tratament pentru femeile care au deja conductele infundate.




Spune-ne opinia ta despre
"Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera"

6 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Tipuri de lecitina. Cate exista si ce beneficii ofera"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

TOP 10 de citate despre fructe

TOP 10 de citate despre fructe

de AlegeSanatos.ro 18 Feb 2021

Consumul de fructe trebuie sa fie regulat pentru o viata sanatoasa si un organism puternic. [detalii]

Lucruri pe care trebuie sa le stii despre mugurii de pin

Lucruri pe care trebuie sa le stii despre mugurii de pin

de AlegeSanatos.ro 28 Ian 2021

Mugurii de pin sunt semintele pinului si multi dintre ei sunt comestibili, chiar recomandati de doctori. [detalii]

3 motive ca sa arunci lucrurile vechi si nefolositoare

3 motive ca sa arunci lucrurile vechi si nefolositoare

de AlegeSanatos.ro 22 Ian 2021

Indiferent ca vorbim despre haine, bijuterii, machiaje, ustensile, scule sau orice alte obiecte, majoritatea dintre noi tindem sa le tinem o lunga perioada in casa, chiar daca nu ne mai sunt folositoare. [detalii]

Cum sa iti imbunatatesti digestia iarna

Cum sa iti imbunatatesti digestia iarna

de AlegeSanatos.ro 15 Ian 2021

Iarna vine cu schimbari pe toate planurile, cu atat mai mult in privinta alimentatiei. Este important sa avem grija la produsele pe care le folosim, astfel incat sa avem o digestie optima. [detalii]

Cum sa alegi o banca de abdomene potrivita pentru nevoile tale?

Cum sa alegi o banca de abdomene potrivita pentru nevoile tale?

de AlegeSanatos.ro 22 Dec 2020

Jobul este o activitate solicitanta si necesita o mare parte din timpul personal. Drept urmare, s-ar putea sa nu mai existe suficient loc in agenda pentru mersul la sala. Totusi, poti face miscare fizica si de acasa. [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016