AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 legume care au grija de inima ta

de Alege Sanatos 15 Sep 2022

Tags: legume dovlecei fasole neagra

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 legume care au grija de inima ta

Binecunoscute pentru beneficiile pe care le ofera sanatatii, legumele sunt aliatii nostri in mentinerea unui stil de viata sanatos. Fie ca le consumi proaspete, gatite, murate, congelate sau conservate in casa, ele aduc un aport necesar de fitonutrienti, care mentin sanatatea organismului.





Inima beneficiaza din plin de bogatia substantelor din legume. Iata cateva exemple de vegetale care te vor ajuta sa-ti protejezi intregul aparat circulator. 

Dovleceii 

Extrem de saraci in sodiu si cu foarte putine calorii (17 kcal/100 gr), dovleceii sunt extrem de benefici inimii. Continutul lor, bogat in fibre, folati, vitamina C, complexul de vitamine B si calciu, este benefic sistemului cardiovascular. Magneziul si potasiul ajuta la scaderea tensiunii si reduc riscul de infarct.

Poti incerca sa folosesti dovleceii in retete delicioase, care le mentin proprietatile naturale: dovlecei cu branza la cuptor, tocanita, mancare de linte cu dovlecei sau cruzi, in salate. 

Rosiile 

Sunt unele dintre cele mai iubite si mai consumate legume. Au un continut ridicat de potasiu si licopen, care ajuta la mentinerea tensiunii arteriale in valori normale, contribuie la tinerea glicemiei sub control si scad riscul accidentelor vasculare. Studiile au aratat ca rosiile preparate termic sunt mai bogate in licopen, iar adaosul de ulei de masline ajuta la absorbtia acestui antioxidant in sange.

Le poti consuma crude, in salate, sub forma de suc sau bulion in mancaruri gatite, ca adaos la paste, pizza sau sandviciuri. 

Fasolea neagra 

Desi mai putin folosita la noi, fasolea neagra nu ar trebui sa lipseasca din dieta celor care vor sa-si protejeze inima. Are un continut ridicat de fibre, vitamina B6, potasiu, fitonutrienti si acid folic. Toate ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL), mentinerea vaselor de sange, imbunatatirea glicemiei si a tensiunii arteriale.
O poti consuma intr-o delicioasa salata cu avocado si rosii, intr-un chilli picant, poti face din ea burgeri si chiftele sau o poti combina cu cartofi dulci si ardei kapia intr-o tocanita savuroasa.  

Spanacul 

Desi se considera candva ca spanacul este bogat in fier, fiind astfel recomandat persoanelor cu deficiente, studiile ulterioare au aratat ca, de fapt, cantitatea de fier din aceasta leguma este mult mai mica decat se credea. Lipsit de sodiu si calorii (doar 23 kcal/100 gr), bogat in luteina, betacaroten, magneziu, potasiu, fibre si vitamine din complexul B, spanacul ajuta la scaderea tensiunii si mentinerea sistemului circulator in parametri optimi. 
Este indicat sa fie consumat crud, in salate, dar si gatit la cuptor, in tarte cu rosii uscate si cartofi dulci, cu paste (alaturi de pesto si parmezan), intr-un delicios quiche sau intr-o mancare de orez. 

Ardeiul gras

Foarte intrebuintat in bucataria romaneasca, ardeiul gras vine cu o lista generoasa de beneficii pentru inima. Este foarte bogat in vitaminele C, K,B1, B6, betacaroten (provitamina A) si luteina. Este sarac in calorii (31 kcal/100 gr). Complexul de vitamine si antioxidantii protejeaza sistemul circulator si mentine sanatatea vaselor de sange.
Se poate consuma, dupa cum stim, intr-o varietate de feluri: umpluti, copti pe gratar, ca ingredient in mancaruri si tocanite, in asamblarea frigaruilor, alaturi de carne si alte legume, sau crud, in salate. Poti mura ardei grasi pentru iarna, adaugand un puls de gust si culoare meselor festive din anotimpul rece. 

Cateva sfaturi:

  • adauga ulei de masline extra virgin mancarurilor cu legume. Multe dintre vitaminele pe care acestea le contin sunt liposolubile, adica se dizolva in grasimi, ceea ce va usura absorbtia substantelor in organism;
  • opteaza pentru consumul legumelor in stare cruda, ca sa beneficiezi cat mai mult de proprietatile lor;
  • alege sa gatesti ardeii grasi sau spanacul la aburi, caci continutul de vitamine se va pastra mai bine;
  • nu curata dovleceii de coaja, acolo se gaseste cea mai mare concentratie de substante folositoare. 
Speram ca am reusit sa te convingem de beneficiile consumul de legume. Consuma-le in fiecare zi si fa-ti inima fericita.

Sursa foto: Shutterstock
 

 




Spune-ne opinia ta despre
"5 legume care au grija de inima ta"

6 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 legume care au grija de inima ta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ginkgo biloba: 7 beneficii

Ginkgo biloba: 7 beneficii

de Alege Sanatos 25 Ian 2023

Ginkgo biloba este o specie de arbore originar din China, frunzele si semintele sale fiind utilizate in medicina traditionala chineza. [detalii]

5 informatii utile. Cum sa amenajezi un parc de fitness in aer liber?

5 informatii utile. Cum sa amenajezi un parc de fitness in aer liber?

de Sofia Marinescu 09 Ian 2023

Stilul de viata modern predispune la sedentarism, astfel ca miscarea a devenit o componenta importanta, care trebuie inclusa in programul zilnic. Multi au constientizat acest lucru si merg la sala sau fac sport cu regularitate, iar cei care ezita sa treaca la un stil de viata mai activ trebuie incurajati sa faca o astfel de schimbare. [detalii]

Alimentatia in boala hemoroidala

Alimentatia in boala hemoroidala

de Alege Sanatos 09 Dec 2022

In cazul in care in urma unor investigatii amanuntite si in urma unor discutii purtate cu un medic proctolog, ai fost diagnosticat cu boala hemoroidala, este important sa stii ca nu esti singura persoana in aceasta situatie. De asemenea, este important sa stii ca hemoroizii, acele vene dilatate situate in peretele anusului si rectului, pot fi tratati intr-un mod mult mai usor atunci cand sunt depistati intr-o faza incipienta. [detalii]

Cum iti poti antrena intreaga musculatura a corpului: 5 sfaturi practice

Cum iti poti antrena intreaga musculatura a corpului: 5 sfaturi practice

de Alege Sanatos 07 Dec 2022

Exista o multime de exercitii prin care poti antrena simultan cat mai multe grupe musculare. Aceste miscari specifice pot fi realizate cu greutate proprie, cu greutati individuale, sau cu ajutorul unor echipamente de lucru speciale, asa cum este aparatul de vaslit. [detalii]

5 solutii care ajuta la ameliorarea durerilor de ceafa

5 solutii care ajuta la ameliorarea durerilor de ceafa

de Alege Sanatos 23 Nov 2022

Durerea de ceafa este o problema foarte des intalnita. Aceasta poate avea numeroase cauze, care pot varia de la afectiuni severe (meningita, cancer si artrita reumatoida), la probleme mult mai usoare, asociate cu postura incorecta sau suprasolicitarea muschilor. [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016