AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 recomandari pentru oase si articulatii puternice

de Alege Sanatos 25 Aug 2022

Tags: osteoporoza sanatate oase articulatii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 recomandari pentru oase si articulatii puternice

Oasele joaca roluri importante in organismul uman: ofera structura, protejeaza organele interne, servesc drept ancora pentru musculatura si depoziteaza calciu. Este foarte important sa ai oase sanatoase inca din copilarie, dar este cel putin la fel de important sa le protejezi si in viata de adult.





1. Consuma o dieta bogata in calciu 

In cazul adultilor cu varste cuprinse intre 17 si 50 ani si al barbatilor cu varste intre 50 si 70 ani, doza zilnica recomandata este de 1000 mg calciu pe zi. Ea creste la 1200 mg calciu pe zi in cazul femeilor cu varsta mai mare de 50 ani si al barbatilor care au peste 70 ani [1].
Printre cele mai bune surse de calciu se numara: lactatele, migdalele, broccoli, kale, somonul cu oase, sardinele si produsele din soia. 
Unele persoane intampina dificultati in a-si asigura necesarul zilnic din alimentatie, caz in care ar trebui sa discuti cu medicul despre oportunitatea administrarii unor suplimente. Este unul dintre primii pasi pe care ii ai de facut in ceea ce priveste preventia osteoporozei [2]. 

2. Asigura un aport adecvat de vitamina D 

Organismul uman are nevoie de vitamina D pentru a fixa calciul. In cazul adultilor cu varste cuprinse intre 19 si 70 ani, doza zilnica recomandata de vitamina D este de 600 UI pe zi. Ea creste la 800 UI pe zi in cazul persoanelor cu varsta mai mare de 70 ani [1]. 
Printre sursele naturale de vitamina D se numara pestele gras: somonul, pastravul si tonul. Ciupercile si ouale contin vitamina D in doze mici. Organismul sintetizeaza vitamina D ca urmare a expunerii la soare, dar stilul nostru sedentar de viata ne expune, in general, riscului de carenta cronica [2]. 
Este bine sa faci analize periodice pentru determinarea nivelului de vitamina D din organism si sa discuti cu medicul despre administrarea unor suplimente, atunci cand este cazul. 

3. Du o viata activa 

Exercitiul fizic mentine musculatura tonifiata si incetineste procesul de rarefiere osoasa care apare adeseori odata cu inaintarea in varsta. In plus, miscarea contribuie la reducerea stresului oxidativ.
Tipul de exercitiu fizic ales are, de asemenea, importanta. Daca iti place sa alergi trebuie sa ai grija la articulatiile genunchilor si sa le protejezi purtand incaltaminte potrivita, care amortizeaza socurile si efectuand exercitii de incalzire. Inotul este una dintre cele mai blande si mai eficiente forme de exercitiu fizic atunci cand vine vorba despre protejarea articulatiilor [1]. 

4. Mentine o greutate corporala sanatoasa 

Atunci cand greutatea corporala depaseste valorile recomandate pentru inaltimea pe care o ai, scheletul si articulatiile sunt supuse unui efort suplimentar. Mai mult decat atat, obezitatea creste nivelul de inflamatie in organism, ceea ce favorizeaza si intretine procesele osteoartritice. 
Obezitatea este insotita si de alte probleme de sanatate, printre care diabetul si afectiunile cardiovasculare. Ambele pot determina reducerea fluxului sangvin la nivelul periostului și al articulației, expunandu-le unei forme de suferinta cronica [1]. 

5. Consulta medicul 

Multa lume merge la medic numai atunci cand are o suferinta, iar durerile articulare sunt deseori trecute cu vederea si tratate cu diverse creme si alifii. In cele din urma se ajunge la situatia in care oasele si articulatiile sunt atat de fragile si de uzate incat apar tot felul de complicatii. 
In special in cazul femeilor aflate in perioada de premenopauza si menopauza, consultul medical periodic, evaluarea densității osoase, efectuarea analizelor de sange si administrarea de suplimente de vitamine, minerale, aminoacizi, colagen etc devin obligatorii pentru prevenirea osteoporozei si a suferintelor osteo-articulare [1]. 

Sanatatea oaselor si articulatiilor este importanta indiferent in ce etapa a vietii te afli. Din pacate, oasele puternice si articulatiile sanatoase sunt privite ca un lucru de la sine inteles si putine persoane se preocupa cu adevarat de acest subiect, inainte ca osteoporoza sa se manifeste. Exista multe schimbari ale stilului de viata care te pot ajuta sa ai un schelet sanatos si sa iti pastrezi mobilitatea si nu e niciodata prea tarziu sa le implementezi! 


Bibliografie: 
https://www.healthline.com/nutrition/build-healthy-bones#TOC_TITLE_HDR_12 afisat la 5.08.2022
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/bone-health/art-20045060 afisat la 5.08.2022
 




Spune-ne opinia ta despre
"5 recomandari pentru oase si articulatii puternice"

1 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 recomandari pentru oase si articulatii puternice"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ginkgo biloba: 7 beneficii

Ginkgo biloba: 7 beneficii

de Alege Sanatos 25 Ian 2023

Ginkgo biloba este o specie de arbore originar din China, frunzele si semintele sale fiind utilizate in medicina traditionala chineza. [detalii]

5 informatii utile. Cum sa amenajezi un parc de fitness in aer liber?

5 informatii utile. Cum sa amenajezi un parc de fitness in aer liber?

de Sofia Marinescu 09 Ian 2023

Stilul de viata modern predispune la sedentarism, astfel ca miscarea a devenit o componenta importanta, care trebuie inclusa in programul zilnic. Multi au constientizat acest lucru si merg la sala sau fac sport cu regularitate, iar cei care ezita sa treaca la un stil de viata mai activ trebuie incurajati sa faca o astfel de schimbare. [detalii]

Alimentatia in boala hemoroidala

Alimentatia in boala hemoroidala

de Alege Sanatos 09 Dec 2022

In cazul in care in urma unor investigatii amanuntite si in urma unor discutii purtate cu un medic proctolog, ai fost diagnosticat cu boala hemoroidala, este important sa stii ca nu esti singura persoana in aceasta situatie. De asemenea, este important sa stii ca hemoroizii, acele vene dilatate situate in peretele anusului si rectului, pot fi tratati intr-un mod mult mai usor atunci cand sunt depistati intr-o faza incipienta. [detalii]

Cum iti poti antrena intreaga musculatura a corpului: 5 sfaturi practice

Cum iti poti antrena intreaga musculatura a corpului: 5 sfaturi practice

de Alege Sanatos 07 Dec 2022

Exista o multime de exercitii prin care poti antrena simultan cat mai multe grupe musculare. Aceste miscari specifice pot fi realizate cu greutate proprie, cu greutati individuale, sau cu ajutorul unor echipamente de lucru speciale, asa cum este aparatul de vaslit. [detalii]

5 solutii care ajuta la ameliorarea durerilor de ceafa

5 solutii care ajuta la ameliorarea durerilor de ceafa

de Alege Sanatos 23 Nov 2022

Durerea de ceafa este o problema foarte des intalnita. Aceasta poate avea numeroase cauze, care pot varia de la afectiuni severe (meningita, cancer si artrita reumatoida), la probleme mult mai usoare, asociate cu postura incorecta sau suprasolicitarea muschilor. [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016