AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum sa introduci mai multe proteine vegetale in dieta zilnica

de Alege Sanatos 00 00 0000

Tags: reteta cu naut proteine vegetale stil de viata sanatos

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa introduci mai multe proteine vegetale in dieta zilnica

Proteinele sunt nutrienti esentiali care joaca un rol critic pentru starea de sanatate generala. Acestea sunt necesare pentru cresterea, repararea si intretinerea tesuturilor corpului, de la muschi la organe. In timp ce alimentele de origine animala, precum carnea, pestele si lactatele, sunt surse populare de proteine, versiunile vegetale au castigat si ele teren in ultimele decenii, datorita numeroaselor beneficii pentru sanatate. Descopera mai jos cateva dintre cele mai importante beneficii ale proteinelor vegetale si cum sa le incluzi mai mult in dieta ta zilnica.

Care sunt beneficiile proteinelor vegetale

Printre cele mai importante beneficii ale proteinelor vegetale pentru starea de sanatate generala a organismului se numara:

  • au efect cardioprotector - o alimentatie bogata in proteine ​​vegetale a fost asociata cu un risc redus de boli cardiace. Proteinele vegetale au un continut scazut de grasimi saturate si colesterol, ceea ce face dintr-o reteta cu naut, fasole, ciuperci ori soia o optiune sanatoasa pentru sistemul cardiovascular.
  • reduc riscul de instalare a bolilor cronice - o dieta bogata in proteine ​​vegetale a fost asociata cu un risc mai scazut de boli cronice, precum diabetul, cancerul si obezitatea. Beneficiile vin din continutul mare de antioxidanti, dupa cum au aratat numeroase studii efectuate in acest sens. 
  • sunt utile pentru mentinerea unei greutati in limite normale - proteinele vegetale sunt sarace in calorii si bogate in fibre, ceea ce le face o alegere excelenta pentru gestionarea greutatii. Ele ajuta tranzitul intestinal si la instalarea rapida a unei senzatii de satietate, reducand nevoia de gustari intre mese. 
In plus fata de a fi o optiune sanatoasa pentru organism, proteinele vegetale ajuta si la protejarea mediului. Sursele de proteine ​​de origine animala, cum ar fi carnea si lactatele, necesita mai multe resurse pentru productie si procesare si contribuie astfel la agravarea unor probleme de mediu, cum ar fi defrisarile si emisiile de gaze cu efect de sera. Proteinele vegetale necesita mai putine resurse si au un impact mai mic asupra mediului, ceea ce le face o alegere sustenabila.

Cum sa introduci mai multe proteine ​​​​vegetale in dieta ta zilnica

Poti adopta, pe termen lung, anumite obiceiuri in ceea ce priveste cumparaturile si prepararea meselor. Astfel, alege:
  • leguminoase - lintea, nautul si fasolea sunt surse excelente de proteine ​​vegetale. Sunt versatile si pot fi folosite intr-o varietate de feluri de mancare, de la salate la supe si tocane, de la burgeri si chiftelute la pateuri.
  • nuci si seminte - acestea nu sunt bogate numai in proteine vegetale, ci si in grasimi sanatoase si fibre. Ele pot fi consumate ca atare, la o gustare, sau adaugate la salate, smoothie-uri si produse de patiserie.
  • tofu si tempeh - produse pe baza de soia, acestea sunt bogate in proteine ​​si sarace in grasimi. Ele pot fi folosite intr-o varietate de feluri de mancare ca inlocuitor al carnii, inclusiv ca friptura, in sandvisuri si salate.
  • cerealele si pseudocerealele - de la quinoa, orez brun la ovaz, cerealele integrale si pseudocerealele sunt surse excelente de proteine ​​vegetale. Pot fi folosite ca baza pentru salate, garnituri si supe.
  • legume - mai putina lume stie ca legumele precum broccoli, spanac si kale sunt bogate in proteine ​​si alti nutrienti benefici. Ele pot fi adaugate in salate, dar si in mancaruri calde, paste si supe.

Idei de preparate simple si rapide cu proteine vegetale

Nu trebuie sa petreci mult timp in bucatarie pentru a gati preparate care sa te ajute sa incluzi mai multe proteine ​​vegetale in dieta ta zilnica:
  • Supa de linte - fierbe lintea intr-o oala, cu legume precum morcovi, ceapa si telina. Asezoneaza cu condimente precum chimen, coriandru si turmeric, pentru un plus de aroma.
  • Tofu stir-fry - taie tofu in cuburi mici si prajeste-l cu legume precum ardei gras, ciuperci si ceapa. Asezoneaza cu sos de soia si ulei de susan, pentru un plus de aroma.
  • Salata de quinoa - fierbe quinoa intr-o oala, apoi scurge-o si amestec-o impreuna cu legume ca rosii cherry, castraveti si avocado. Adauga un dressing facut cu suc de lamaie, ulei de masline si ierburi: patrunjel si busuioc.
  • Curry cu naut - gateste nautul cu legume precum cartofi dulci, morcovi si spanac. Asezoneaza cu condimente, cum ar fi pudra de curry, ghimbir si usturoi. 
  • Smoothie cu unt de arahide - amesteca lapte de migdale, banane, unt de arahide si semintele de chia in vasul unui blender, pentru un mic dejun sau o gustare bogata in proteine.
In concluzie, proteinele vegetale ofera multe beneficii pentru sanatate. Acestea sunt o alegere excelenta pentru cei care doresc sa reduca sau sa-si limiteze aportul de proteine animale pentru o mai buna stare de sanatate. 

Sursa foto: Pixabay
 




Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa introduci mai multe proteine vegetale in dieta zilnica"

8 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa introduci mai multe proteine vegetale in dieta zilnica"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 surse alimentare de calciu si cum sa le introduci in dieta

5 surse alimentare de calciu si cum sa le introduci in dieta

de Alege Sanatos 21 Feb 2024

Este cunoscut faptul ca sanatatea organismului se mentine printr-un stil de viata sanatos si o alimentatie echilibrata. Alaturi de sport si odihna, consumul de hrana curata, bogata in nutrienti, sustine buna functionare a corpului si ne protejeaza de factorii de risc. [detalii]

Ecografia - una dintre cele mai eficiente metode de diagnostic

Ecografia - una dintre cele mai eficiente metode de diagnostic

de Alege Sanatos 18 Dec 2023

In lumea moderna a medicinei, ecografia a devenit un instrument esential de diagnostic, datorita eficientei sale inalta si accesibilitatii. Fiind o metoda non-invaziva, rapida si accesibila din punct de vedere financiar, ecografia a castigat rapid teren ca un mijloc primar de evaluare in multe domenii ale sanatatii. [detalii]

Glaucomul: Detectarea timpurie si preventia pierderii vederii

Glaucomul: Detectarea timpurie si preventia pierderii vederii

de Alege Sanatos 03 Nov 2023

In acest articol poti descoperi ce este glaucomul si cum poate afecta vederea, dar si cat de importanta este detectia sa timpurie. Vei afla mai multe detalii despre tratamentele disponibile si modalitatile prin care poate fi prevenita aceasta afectiune. [detalii]

7 achizitii pe care sa le ai in vedere la mutarea intr-o casa noua

7 achizitii pe care sa le ai in vedere la mutarea intr-o casa noua

de Alege Sanatos 26 Oct 2023

Fie ca esti la prima ta mutare, fie deja ai experienta cu schimbarile de o astfel de anvergura, cu siguranta, inca mai exista acele sentimente pozitive de curiozitate si emotie atunci cand te gandesti la o casa noua. [detalii]

Sarcina dupa 35 de ani: riscuri si sfaturi pentru o sarcina sanatoasa

Sarcina dupa 35 de ani: riscuri si sfaturi pentru o sarcina sanatoasa

de Alege Sanatos 23 Oct 2023

Sarcina este o perioada speciala si emotionanta in viata unei femei, dar unele aspecte devin cu atat mai importante, cu cat femeia are o varsta mai inaintata. Fiecare femeie trebuie sa fie mai atenta si sa acorde mai mult interes proprii sanatati, mai ales atunci cand vine vorba de sarcina la o varsta trecuta de 35 de ani. [detalii]

Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine
Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016