AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor

de AlegeSanatos.ro 18 Apr 2015

Tags: insomnii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor

Din ce in ce mai multe persoane se confrunta cu tulburari de somn, care le afecteaza in mod dramatic sanatatea. Atat calitatea somnului, cat si cantitatea necesara determina performanta generala a organismului. Din cauza stresului, a dietei necorespunzatoare, a lipsei de activitate fizica si a statului indelungat la calculator si televizor, somnul iti este, cu siguranta, afectat.

Fie ca iti este imposibil sa adormi rapid, imediat ce ai pus capul pe perna, fie ca somnul iti este agitat pe parcursul noptii, trebuie sa iei masuri pentru a avea un somn usor si linistit. Poti sa scapi de starea continua de oboseala, lipsa concentrarii, starile de iritabilitate si scaderea generala a imunitatii organismului prin imbunatatirea calitatii somnului. 
 
Somnul este extrem de important pentru corpul tau, iar lipsa orelor necesare de odihna poate duce la oboseala si performante intelectuale scazute, dar si la boli grave, precum diabetul.
 
Daca si tu te confrunti cu tulburari ale somnului, trebuie sa citesti urmatoarele sfaturi:
 
1. Evita utilizarea telefonului, a tabletei, calculatorului sau televizorului inainte de a adormi
 
Utilizand produse electronice chiar inainte de a adormi, in speranta ca mai poti raspunde la un mesaj sau e-mail si castiga, astfel, timp sau crezand ca te relaxezi daca te uiti la un film chiar inainte de culcare, nu faci altceva decat sa stimulezi undele cerebrale, care pastreaza creierul "conectat". Expunerea la lumina pe timp de noapte, in special lumina artificiala albastra emisa de produsele electronice, inhiba secretia hormonului responsabil cu somnul – melatonina.
 
2.  Limiteaza consumul de cafeina, alcool si tigari
 
Nu consuma produse care contin cafeina cu cateva ore inainte de ora de culcare. Cafeaua poate avea un impact negativ asupra calitatii somnului. De asemenea, evita alcoolul si tigarile inainte de a te pregati de culcare. Acestea perturba somnul pe parcursul noptii. Alcoolul poate sa induca somnul, insa acesta este adeseori fragmentat, mai ales cand efectul alcoolului se epuizeaza.
 
3. Efectueaza exercitii cu regularitate
 
Activitatea fizica regulata, in special inotul, gimnastica, yoga sau doar mersul pe jos, te vor ajuta sa adormi mai repede. Exercitiile fizice oxigeneaza creierul si contribuie la cresterea productiei de endorfine, moleculele fericirii. In plus, te ajuta sa adormi mai repede, pot contribui la imbunatatirea calitatii somnului si ar putea chiar sa vindece insomnia. Atentie, insa! Evita sa practici orice sport cu cel putin 3 ore inainte de somn.
 
Retine! Organismul tau are nevoie de cel putin 7 ore de somn in fiecare noapte pentru a putea functiona la capacitate maxima.
 




Spune-ne opinia ta despre
"3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor"

8 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"3 obiceiuri sanatoase pentru un somn odihnitor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Uleiul de cocos si beneficiile lui miraculoase

Uleiul de cocos si beneficiile lui miraculoase

de AlegeSanatos.ro 15 Sep 2022

Nu exista persoana care sa nu fi auzit macar o data in viata de uleiul de cocos. Acest ulei este extrem de benefic atat pentru ingrijirea corporala si a podoabei capilare, cat si pentru sanatatea intregului organism. [detalii]

Recuperarea dupa ruptura de ligament incrucisat anterior (LIA) - tot ce trebuie sa stii

Recuperarea dupa ruptura de ligament incrucisat anterior (LIA) - tot ce trebuie sa stii

de AlegeSanatos.ro 16 Aug 2022

Ligamentul incrucisat anterior (LIA) reprezinta o structura anatomica, parte integranta a articulatiei genunchiului. Articulatia genunchiului realizeaza, in permanenta, miscari, fiind foarte solicitata, in general, de catre sportivi. Leziunile ligamentului incrucisat anterior sunt printre cele mai frecvente, grave si dureroase. Acestea pot avea diferite tipuri de gravitate si, implicit, protocoale specifice de tratament. [detalii]

De ce sa practici yoga. 10 beneficii surprinzatoare pentru sanatate

De ce sa practici yoga. 10 beneficii surprinzatoare pentru sanatate

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Yoga este arta care te ajuta sa te descoperi fizic si psihic, sa iti cunosti limitele si sa reusesti sa le depasesti. [detalii]

10 cauze ale ingalbenirii dintilor si ce poti face in acest sens

10 cauze ale ingalbenirii dintilor si ce poti face in acest sens

de AlegeSanatos.ro 01 Mar 2022

Un zambet frumos inseamna dinti frumosi, albi si sanatosi. Daca te speli regulat pe dinti, folosesti ata dentara si apa de gura, dar acestia tot au o culoare galbena, trebuie sa stii ca exista mai multe cauze care pot modifica culoarea lor. [detalii]

De ce este bine sa iei in calcul utilzarea radiatorului pe timpul iernii

De ce este bine sa iei in calcul utilzarea radiatorului pe timpul iernii

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Ai probleme cu caldura in timpul iernii sau nu ai dat inca drumul la centrala? Ar fi bine sa iei in calcul utilizarea unui radiator in aceasta perioada. [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere sanatoasa. Ghid complet pentru femei"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016