Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai indicate uleiuri pentru gatit

de Luca Dragomir 13 Feb 2014

Tags: Grasimile saturate Grasimile polinesaturate Grasimile mononesaturate uleiuri rafinate uleiuri nerafinate ulei de masline ulei de gatit ulei presat la rece


Cele mai indicate uleiuri pentru gatit

Diferite uleiuri satisfac nevoi diferite: pentru sanatate, gust si pentru gatit. Pentru o stare de sanatate buna, corpurile noastre au nevoie de o varietate de grasimi sanatoase gasite in mod natural in diverse uleiuri. Acest ghid va ajuta sa alegeti ce uleiuri sunt cele mai potrivite pentru anumite tehnici de gatit, sau folosite crud.

Tipuri de uleiuri

Grasimile naturale contin raporturi diferite de trei tipuri de grasimi : saturate, mononesaturate si polinesaturate.

Grasimile saturate sunt solide la temperatura camerei si foarte stabile. Acestea rezista la oxidare, asa ca de multe ori pot tolera temperaturi mai ridicate.

Grasimile polinesaturate sunt lichide la temperatura camerei si, in general,putin stabile pentru gatit. Se oxideaza usor si sunt gasite in sofranel si uleiuri de floarea-soarelui, in cazul in care nu etichetat pentru caldura mare sau " oleic ridicat. "

Grasimile mononesaturate sunt lichide la temperatura camerei si, in general, sunt mai stabile decat acizi grasi polinesaturati. Acestea se gasesc in canola, nuci si masline.

Presat vs extras chimic

In general tendinta oamenilor este sa caute uleiuri culinare care sunt presate mecanic din seminte fara a se utiliza solventi chimici. Acestea sunt, de asemenea, mentionate ca " uleiuri de presa”.
De exemplu, uleiurile de masline, avocado si nuci sunt din fructe moi sau fructe cu coaja lemnoasa care au nevoie doar de presare si centrifugare. Ele pot fi denumite " presate la rece ".

Seminte oleaginoase dure, cum ar fi soia sau rapita, necesita, de obicei, unele pre- tratamente, cum ar fi abur inainte de presare.
In contrast, uleiurile de larg consum, in general, sunt extrase cu solventi toxici, cum ar fi hexanul. Aceste uleiuri sunt apoi supuse unui tratament dur pentru a indeparta solventul. Mai multe substante chimice, temperaturi foarte ridicate sunt folosite pentru a dezinfecta si albi uleiurile – plasandu-le pe un rand inferior din punct de verdere al gustului, parfumului, aspectuli si calitatii nutritive mai ales.

Uleiuri nerafinate

Uleiurile nerafinate sunt filtrate usor pentru a indeparta particulele mari. Unele, cum ar fi cele de susan sau uleiul de masline, pot parea tulburi sau pot prezenta sedimente. Acest lucru nu compromite calitatea.

Uleiurile nerafinate au arome, culori si arome mai pronuntate decat uleiuri rafinate. Asemenea fainei din cereale integrale, uleiurile nerafinate sunt mai hranitoare si au o durata de depozitare mai scurta decat cele rafinate.

Uleiurile nerafinate sunt cel mai des utilizate fara sa fie incalzite, in salate, dressinguri sau gatite la temperaturi foarte mici. Rasinile lor naturale si a altor particule benefice ard cu usurinta si dezvolta arome neplacute si proprietati nesanatoase in caz de supraincalzire. Daca alegeti sa coaceti cu uleiuri nerafinate, asteptati-va ca aroma sa fie mai pronuntata.

Uleiuri rafinate

Uleiurile rafinate sunt in mod natural mai bine filtrate decat cele nerafinate, de obicei, la temperaturi mari, dar fara produse chimice concentrate sau daunatoare. Rafinarea reduce nivelul de nutrienti si aroma. Se elimina, de asemenea, particulele si rasinile si astfel acestea sunt in mod natural mult mai stabile pentru gatit si au un termen de garantie mai mare  deci reprezinta o  alegere buna pentru gatit la temperaturi ridicate si la prajit.

Uleiurile rafinate recomandate pentru gatit sunt de sofran, floarea-soarelui  si uleiul de arahide. Aceste uleiuri sunt din soiuri bogate in grasimi mononesaturate, care sunt potrivite pentru temperaturi ridicate.




Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai indicate uleiuri pentru gatit"

5 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Cele mai indicate uleiuri pentru gatit"

carmen @ 18 Feb 2014
"pentru@Onofrei Sergiu numai uleiurile rafinate sunt bune pentru gatit, de ce ai nevoie de ulei de palmier pentru gatit? Si acum depinde si cum gatesti cu uleiul chiar daca e rafinat procedura noastra de preparare poate fi gresita"
S.Vlad @ 18 Feb 2014
"Interesant.Lucruri care nu le Åtiam. De altfel tot ce se publicÄ in Alege sanatos, este foarte util Åi deseori noutÄÅ£i."
Onofrei Sergiu @ 18 Feb 2014
"Intrebare: Uleiul de palmier este bun pt. gatit la temperaturi mari?"

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai indicate uleiuri pentru gatit"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

Super alimentele recomandate de nutritionisti in aceasta toamna

de AlegeSanatos.ro 13 Sep 2019

Toamna inseamna culori bogate si arome abundente. Iata care sunt alimentele pe care sa le al in vedere in dieta ta pentru a profita de beneficiile nutritive specifice toamnei. [detalii]

Rolul magneziului in organism

Rolul magneziului in organism

de AlegeSanatos.ro 23 Aug 2019

In corpul uman sunt in jur de 25 grame de magneziu, dintre care peste jumatate se afla in oase, pe cand restul se concentreaza in muschi, tesuturi moi sau in sange. Toate celulele contin magneziu si necesita aceasta substanta pentru a functiona corect. Specialistii de la biod.ro ofera mai multe explicatii cu privire la rolul magneziului in organism si sugestii pentru alimente bogate in aceasta substanta. [detalii]

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

Alimente bogate in vitamina C - beneficii pentru sanatatea ta

de AlegeSanatos.ro 11 Iul 2019

Alimentele bogate in vitamina C sunt extrem de importante pentru corpul nostru, ajutandu-ne organismul sa capete o imunitate sporita si, in acelasi timp, sa lupte cu diverse afectiuni. Consumand alimente bogate in vitamina C vom reusi sa prevenim sau chiar sa tratam raceala, infectiile, bolile de inima si chiar sa ajutam vasele de sange sa functioneze mai bine. In plus, vitamina C joaca un rol important in sintetizarea diverselor minerale din corp, stimuland inclusiv vindecarea diverselor tipuri de rani. [detalii]

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

Bananele si proprietatile lor miraculoase - sanatate intr-un singur fruct

de AlegeSanatos.ro 02 Iul 2019

Bananele sunt unele dintre fructele cu cele mai multe beneficii pentru sanatatea noastra, consumate in cantitati moderate, evident. Acest fruct tropical este plin de nutrienti si ne poate ajuta sa ne mentinem o viata sanatoasa si echilibrata. Iata ce proprietati miraculoase are banala banana: [detalii]

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

Smoothie cu capsuni si banane - Cum se prepara

de Raluca Garbea 28 Iun 2019

Smoothie-urile reprezinta varianta perfecta de a consuma o portie sanatoasa de fructe si legume o data pe zi, iar vara este anotimpul perfect pentru ele. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016