AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia copilului in primul an de viata

de Laura Voica 23 Mai 2014

Tags: aliementatie copil alimentatie bebelus lapte alaptat lapte praf

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Alimentatia copilului in primul an de viata

In momentul in care devenim parinti pentru prima oara, brusc realizam ca toata lumea din jurul nostru este experta in cresterea copiilor, mai putin noi. Primim tot felul de sfaturi de la ce scutece ar trebui sa folosim pana la alimentatia bebelusului. Poate una dintre cele mai importante componente in primii ani de viata care ii poate influenta ulterior sanatatea, este chiar alimentatia din primul an de viata. Sfatul meu este sa va documentati pe cat de mult posibil si sa ignorati sfaturile de genul: „Eu le-am pus copiilor sare in mancare de la inceput” sau „ eu i-am dat de toate inca de la 6 luni, chiar si sarmale”.

Mai jos va prezentam sfaturile specialistilor in nutritia copiilor pana la 1 an:
In primul an de viata al bebelusului tau, laptele este o caracteristica proeminenta.

Alimentatia de la 4-6 luni
Legume fara sare si compoturi fara zahar sunt introduse prima oara.
Incepeti cu legume gatite la abur si fructe simple, cum ar fi mere si pere. Facti piure si oferiti-le o lingura dupa alimentatia obisnuita cu lapte.

Introduce-ti cate un aliment pe rand
Fie ca este vorba despre fructe sau legume, introduceti doar cate unul pe rand.

Legume verzi
Incercati legumele enumerate mai jos, pe rand, nu toate o data, astfel copilul poate experimenta si aprecia gustul.

  • morcovi
  • spanac
  • dovlecel ( fara seminte si fara piele )
  • dovleac
  • mazare foarte fina si tanara

Evitati gusturile puternice, si aveti grija ca legumele de mai jos sunt bogate in fibre si exista riscul dezvoltarii unei alergii. Asdar evitati, deocamdata, aceste legume:
- varza
- napi
- cepe
- rosii
- telina
- anghinare
- ardeii dulci
- vinetele
- patrunjel

Folositi doar legume proaspete. Puteti folosi propriile legume de gradina sau de la cineva cunoscut daca stiti ca nu foloseste pesticide.

Compot de fructe fara zahar
Ati putea incerca sa intarziati cu o saptamana sau doua introducerea fructelor pana cand bebelusul se obisnuieste cu legumele deoarece daca le introduceti o data cu legumele, copilul ar putea prefera alimentele dulci si ar refuza legumele.

Compoturi din fructe simple sunt usor de preparat si ideale pentru a incepe. Incepeti cu mere si pere. Piureul de banane si avocado sunt, de asemenea, indicate pentru inceput. Introducerea unor fructe precum kiwi trebuie sa se faca dupa un an.

Carnea si porteinele de la circa 7 la 8 luni
Dupa ce i-ati stabilit dieta cu fructe si legume, puteti trece la adaugarea de proteine ​. Incercati sa le oferiti ceea ce gatiti, dar fara sare.
De exemplu:
  • Carne de pui,
  • Carne de curcan
  • Oua ( fierte bine ) doar galbenusul
Puteti sa adaugati in dieta si produse lactate precum iaurtul, branza proaspata si crema de branza. Alege produse fara zahar. Bineinteles, evitati mezelurile

De la 8 - 9 luni
Copilul tau ar trebui sa manance 3-4 mese pe zi, care ar trebui sa includa

- Alimente cu amidon cum ar fi paine, cartofi si orez ( 3 -4 portii pe zi )
-  Fructe si legume ( 3 -4 portii pe zi )
-  Proteine, cum un peste, oua, carne, legume uscate ( 2 portii pe zi )

In ceea ce priveste bauturile, se recomanda  un pahar de apa care a fost fiarta, dar daca va decideti sa-i dati suc, optati pentru suc 100% natural, si se diuleaza o parte de suc cu 10 parti de apa.

Alimente pe care le poate manca singur
Este important sa li se ofere alimente pe care sa le poata manca singuri de la aproximativ 7 luni. Astfel ii  incurajati sa mestece si sa se hraneasca singuri. Unii copii prefera sa se hraneasca singuri. Exemple de astfel de alimente:
  • Paine
  • Covrigel
  • Morcovi fierti si raciti
  • Mere decojite sau pere si banane.
Este important ca in cazul alimentelor dure, cum ar fi morcovul sau merele, dupa ce sunt gatite sa se taie in bucati mai mici astfel incat bebelusii sa nu se sufoce.

Laptele si consumul de alimente solide
Pe masura ce copilul tau mananca mai mult, ii va scadea in mod natural pofta de lapte. Acest lucru se intampla, de obicei, atunci cand copilul mananca o multime de alimente de mai multe ori pe zi.

Se recomanda sa alaptati in continuare sau sa le furnizati aproximativ 500 ml de lapte, formule pentru sugari, intr-o zi. In ceea ce priveste laptele de vaca, acesta poate fi folosit la gatit, dar nu ca o bautura.

Unele sfaturi cu privire la optiunile alimentare si sfaturi utile
  • Evitati consumul de alimente prajite.
  • Ofera doar gustari sanatoase.
  • Zaharul nu ar trebui sa fie introdus.
  • Apa este cea mai buna bautura.
  • Incearcati sa manancati toti o data, aceste este un exemplu bun.
  • Nu fortati copilul sa manance. Lasa-l si incercati din nou mai tarziu.
  • Dupa trei ani, uneori, se dezvolta " Neophobia ": frica de a descoperi noi alimente.




Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia copilului in primul an de viata"

6 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia copilului in primul an de viata"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

3 legume pe care trebuie sa le consumi primavara

3 legume pe care trebuie sa le consumi primavara

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Primavara isi va intra cat de curand in drepturi si tocmai de aceea acum este momentul sa faci cateva schimbari in alimentatia de zi cu zi. In acest sezon apar legume noi si usoare pe care le poti include cu usurinta in salate. [detalii]

Secrete din bucatarie. Trucuri pentru a prepara pestele

Secrete din bucatarie. Trucuri pentru a prepara pestele

de AlegeSanatos.ro 23 Feb 2021

Pestele este o alternativa minunata pentru carnea rosie care nu trebuie consumata in exces. Pestele contine Omega 3 si grasimi sanatoase de care are nevoie organismul nostru, asa ca nu ezita sa il consumi mai des. [detalii]

Idei de gustari cu fulgi de ovaz

Idei de gustari cu fulgi de ovaz

de AlegeSanatos.ro 17 Feb 2021

Fulgii de ovaz sunt alegerea perfecta atunci cand vrei sa mananci ceva sanatos, nu foarte caloric, dar care sa iti tina totusi de foame. [detalii]

Variante mai sanatoase cu care poti inlocui painea

Variante mai sanatoase cu care poti inlocui painea

de AlegeSanatos.ro 15 Feb 2021

Painea este un aliment popular la romani. Suntem obisnuiti sa o consumam aproape la fiecare masa si sa o combinam cu fel de fel de preparate. [detalii]

Cum ai mai multa grija de tine. Acorda o atentie deosebita si sanatatii emotionale

Cum ai mai multa grija de tine. Acorda o atentie deosebita si sanatatii emotionale

de AlegeSanatos.ro 12 Feb 2021

Odata cu relaxarea masurilor restrictive impuse de autoritati, este timpul sa-ti reiei vechile obiceiuri si, bineinteles, sa ai mai multa grija de tine. Chiar daca e sezonul rece, vei gasi destule locuri in care sa iesi cu prietenele, vei putea sa-ti reiei cursurile de dans sau de machiaj, de exemplu, si vei putea sa profiti cate o zi intreaga de patinoar.  [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016