AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum sa mananci zilnic cel putin 5 tipuri de fructe si legume

de AlegeSanatos.ro 26 Iul 2021

Tags: fructe si legume cum sa mananci zilnic fructe si legume

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa mananci zilnic cel putin 5 tipuri de fructe si legume

Fructele si legumele sunt esentiale pentru un sistem imunitar puternic si o dieta echilibrata. Medicii ne sfatuiesc sa nu lasam sa treaca o zi fara sa consumam astfel de produse naturale si extrem de benefice pentru sanatate.

Fructele si legumele contin din abundenta vitamine, minerale si alte substante nutritive. Reusesc sa sustina digestia si sunt foarte usor de consumat. Dupa o masa bogata in legume si fructe nu te vei ridica niciodata prea plin.

Pentru a mentine la distanta bolile cardiovasculare, diabetul, obezitatea sau cancerul, trebuie sa te asiguri ca mananci cel putin 5 fructe si legume in fiecare zi. Atentie! Nu trebuie sa mananci cantitati foarte ridicate, pentru ca iti pot afecta sanatatea.

Iata cum sa le introduci in meniu:

1. La micul dejun

Pentru prima masa a zilei poti opta sa mananci sandvisuri cu branza pufoasa si ardei gras sau castravete. Alege sa combini castravetii cu rosii sau cu alte legume preferate. O alta optiune poate fi sa adaugi fructe in cereale sau in fulgii de ovaz. Nu uita sa bei un suc natural/shake cu fructe si legume cat mai diverse.

2. La pranz

Pentru perioada pranzului poti alege salate cat mai diversificate sau supe/ciorbe. In cazul in care nu ai timp sa le pregatesti poti incerca sa tai felii de ardei sau catravete si sa le servesti cu hummus sau icre. Chiar si o salata de fructe cu miere este potrivita pentru a capata mai multa energie.

3. La cina

Indiferent de ora la care mancam seara, este bine sa alegem ingrediente cat mai usoare. Inlocuieste garnitura de cartofi sau de orez cu legume la cuptor. Poti incerca si o reteta mai simpla, fara carne, din orez cu legume la gratar si bacon. Joaca-te cu ingredientele, insa nu uita sa folosesti cat mai multe legume.



Pentru o sanatate de fier este bine sa mananci cel putin 5 fructe si legume in fiecare zi!




Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa mananci zilnic cel putin 5 tipuri de fructe si legume"

2 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa mananci zilnic cel putin 5 tipuri de fructe si legume"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum sa scapi de dorinta de a consuma ceva dulce

Cum sa scapi de dorinta de a consuma ceva dulce

de AlegeSanatos.ro 13 Ian 2022

Dulciurile fac parte din viata noastra, fie ca ne dorim acest lucru, fie ca nu. Organismul are nevoie si de zahar pentru a functiona in mod corespunzator, insa nu trebuie sa exageram din acest punct de vedere. [detalii]

3 idei minunate de mic dejun cu avocado

3 idei minunate de mic dejun cu avocado

de AlegeSanatos.ro 10 Ian 2022

Micul dejun trebuie sa fie o masa cat mai sanatoasa, proaspata si nutrivita, astfel incat sa iti tina de foame pana la pranz si sa te incarce cu energie. Medicii nutritionisti ne sfatuiesc sa includem avocado pentru aceasta masa, deoarece contine din abundenta antioxidanti, fibre si substante nutritive. [detalii]

4 moduri in care poti folosi cozonacul ramas de la masa de Craciun

4 moduri in care poti folosi cozonacul ramas de la masa de Craciun

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Masa de Craciun nu este completa daca nu contine si cozonac, alaturi de alte preparate traditionale. De multe ori insa se intampla sa facem sau sa cumparam prea mult cozonac si sa ramana nemancat. Nu trebuie sa il arunci, il poti refolosi cu succes in alte preparate. [detalii]

Ce asocieri alimentare sa faci de Craciun ca sa NU te ingrasi

Ce asocieri alimentare sa faci de Craciun ca sa NU te ingrasi

de AlegeSanatos.ro 21 Dec 2021

Craciunul este perioada din an in care petrecem alaturi de cei dragi si avem alaturi, pe masa, o serie de bunatati carora cu greu le putem rezista. Nu trebuie neaparat sa te abtii ca sa iti pastrezi silueta fit. [detalii]

 7 motive sa consumi usturoi si ceapa pe timpul iernii

7 motive sa consumi usturoi si ceapa pe timpul iernii

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Usturoiul si ceapa sunt ingrediente care lipsesc mai rar din bucatariile romanilor, pentru ca sunt minunate si dau un gust desavarsit mancarii. Insa pe langa aroma geniala pe care o aduc retetelor tale, sunt extrem de sanatoase si cu atat mai mult trebuie consumate si pe timpul iernii. [detalii]

Abonare Newsletter
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

Descarca GRATUIT
"Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

Descarca GRATUIT
"Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani
Descarca GRATUIT
"Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016