AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala

de Alege Sanatos 30 Mai 2012

Tags: proteine legume fructe proteine vegetale nutritie detoxifiere

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala

Tendinta actuala din punct de vedere nutritional este de a manca cat mai usor si sanatos. Pentru a detoxifica organismul si pentru a fi sanatosi unele persoane renunta total la carne si la produsele de origine animala, luandu-si portia de proteine necesara pentru bunul mers al organismului din vegetale.

   
Exista pareri care sustin ca proteinele cu valoare biologica sunt doar cele de origine animala insa realitatea este ca proteinele din vegetala sunt o sursa excelenta de aminoacizi fiind mult mai usor de digerat.

De ce proteine de origine vegetala?

Proteinele de origine vegetala au multiple roluri in organism fiind utilizate in principal in procesul de crestere si la construirea tesuturilor si a organelor. De asemenea proteinele participa la sinteza enzimelor si a hormonilor fiind raspunzatoare de transportul vitaminelor, mineralelor si a altor substante in organism.

Nimeni nu neaga valoarea proteinelor de origine animala insa trebuie mentionat ca: ouale, carnea,  si produsele lactate aduc organismului pe langa proteine si grasimi lucru ce poate duce la cresterea colesterolului in sange si ulterior la depunerea grasimilor pe vase cu aparitia complicatiilor cardiovasculare (accident vascular cerebral, infarct miocardic).

Si nu in ultimul rand trebuie sa subliniem faptul ca o silueta de invidiat se tine cu proteine de origine vegetala. In mod evident daca vreti sa scapati de kilogramele in plus sau sa va mentineti la greutatea optima trebuie sa aveti o alimentatie bazata pe legume, fructe si fibre.

Cate vegetale trebuie consumate pentru a acoperi necesarul proteic?

In cazul in care din alimentatie sunt excluse produsele de origine animala si ne bazam doar pe vegetale va propunem urmatoarea schema nutritionala menita sa aduca organismului suficiente proteine.

Zilnic este nevoie sa consumati:

▪ 5 portii de fructe si legume proaspete
▪ 4 portii de cereale integrale
▪ 2 portii de seminte/boabe de soia prajite/nuci/alune/migdale

Care sunt care sunt cele mai bune surse de proteine vegetale?

Legumele sunt o varianta nutritionala excelenta in cazul in care se adopta o alimentatie vegetariana, fiind o sursa de proteine vegetale de cea mai buna calitate. Cu cat acestea sunt consumate in stare cruda cu atat mai bine deoarece in acest fel se pastreaza intacte vitaminele si mineralele. Astfel:  nautul, fasolea boabe, lintea, mazarea si soia nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica. Pe langa proteine vegetale pe care le contin legumele sunt o sursa excelenta de fibre, acestea imbunatatind digestia. Un alt avantaj al legumelor este acela ca nu aduc grasimi in organism spre deosebire de carne. Ca sa va faceti o idee despre cantitatea de proteine din vegetale va informam ca:

▪1/2 ceasca de linte contine 9g de proteine
▪1/2 ceasca de fasole boabe contine 7g de proteine
▪1/2 ceasca de boabe de soia contine 14,3g de proteine

O alta sursa excelenta de proteine vegetale, minerale si antioxidanti sunt mai toate legumele cu frunze verzi. Printre acestea se numara spanacul (1/2 ceasca de spanac gatita contine 3g de proteine), stevia, urzicile si broccoli (1/2 ceasca de broccoli ofera 3 g de proteine).




 




Spune-ne opinia ta despre
"Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala"

1 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Valoarea nutritionala a proteinelor de origine vegetala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce gustari sa mananci seara ca sa nu te ingrasi

Ce gustari sa mananci seara ca sa nu te ingrasi

de Alege Sanatos 13 Feb 2024

Daca in prima parte a zilei ne este mai usor sa ne 'abtinem' de la mancare, in sensul ca nu mancam mai mult decat este necesar, pe parcursul zilei energia noastra se scurge, astfel ca seara tindem sa mancam necontrolat si mult, nu neaparat alimente sanatoase. [detalii]

Ce sa mananci la pranz ca sa ai energie in a doua parte a zilei

Ce sa mananci la pranz ca sa ai energie in a doua parte a zilei

de Alege Sanatos 01 Feb 2024

Un pranz sanatos si echilibrat este la fel de important ca micul dejun. Daca alegi cu atentie alimentele pe care le consumi in acel moment vei avea parte de energie in a doua parte a zilei fara sa consumi cafea sau energizante. [detalii]

Mic dejun atipic. 3 sugestii delicioase

Mic dejun atipic. 3 sugestii delicioase

de Alege Sanatos 22 Ian 2024

Sendvisurile cu salam si cascaval, bolurile cu cereale si lapte sau avocado pe paine sunt cateva dintre cele mai populare preparate pe care le aleg oamenii la micul dejun. Daca si tu te-ai saturat de acestea si simti nevoia de o schimbare in alimentatie, iti propunem cateva idei atipice: [detalii]

Moduri prin care poti introduce telina apio in alimentatia zilnica

Moduri prin care poti introduce telina apio in alimentatia zilnica

de Alege Sanatos 17 Ian 2024

Telina apio a devenit un ingredient din ce in ce mai apreciat de persoanele care au grija de alimentatia lor, pentru ca este foarte sanatos si poate fi inclus cu usurinta in meniul zilnic. Daca si tu vrei sa il incerci, iti recomandat cateva modalitati simple prin care faci asta. [detalii]

Modalitati simple prin care poti refolosi sau stoca mancarea ramasa

Modalitati simple prin care poti refolosi sau stoca mancarea ramasa

de Alege Sanatos 08 Ian 2024

Din pacate, in ziua de astazi foarte multe persoane arunca mancarea ramasa de la o zi la alta. Acest lucru se intampla fie pentru ca locuiesc singure si nu stiu sa isi portioneze portiile sau nu au idee ce sa faca cu alimentele care raman, fie nu constientizeaza cat de nociv pentru planeta este acest lucru, etc. [detalii]

Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine

Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine
Descarca GRATUIT
"Sanatate in bucate - 10 retete pentru detoxifiere si stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016