AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Situatiile care iti cauzeaza oboseala. Evita-le ca sa fii mereu in forma

de Laura Galescu 30 Mai 2018

Tags: oboseala accentuata stari de oboseala oboseala cronica lipsa de energie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Situatiile care iti cauzeaza oboseala. Evita-le ca sa fii mereu in forma

Te simti mereu obosita si lipsita de vlaga? Dormi suficient, dar tot nu scapi de aceasta stare? Iata cateva obiceiuri pe care le poti avea si care iti saboteaza energia, dar si cateva trucuri ce te pot ajuta sa-ti recapeti energia.

Daca te simti tot timpul obosita este posibil sa:
 
Nu mananci micul dejun
 
Alimentatia este carburantul propriului tau corp. Atunci cand te trezesti, ai nevoie de combustibil, adica de micul dejun. Daca vei sari peste el, in curand te vei simti lipsita de energie. Micul dejun, spun specialistii, are un rol important in a da un restart metabolismului. E evident important sa ai parte de un mic dejun sanatos care sa includa cereale integrale, proteine de buna calitate si grasimi sanatoase (un smoothie de fructe imbogatit cu pudra de proteine, lapte degresat sau oua cu 2 felii de paine toast si un iaurt sau cereal cu lapte si cateva fructe).

Ai lipsa de fier
 
O deficienta de fier te face sa te simti slabita, te iriti usor si nu te poti concentra. Te face sa te simti obosita pentru ca nivelul de oxigen care circula prin celule si muschi este scazut. E nevoie sa cresti nivelul de fier din organism si pentru a scadea riscul de anemie. Ai grija ca in alimentatia ta sa existe frunze verzi, fasole, tofu, oua, vegetale, nuci, unt de arahide si neaparat alimente bogate in vitamina C, pentru o mai buna absorbtie a fierului. Trebuie neaparat sa afli si care este cauza nivelului scazut de fier din organism, pentru ca lipsa acestui element din corpul tau poate ascunde o afectiune.
 
Sari peste rutina de exercitii atunci cand esti obosit
 
Daca nu iti faci exercitiile in ziua in care esti obosit, acest fapt va “lucra” impotriva ta. Un studiu realizat la Universitatea din Georgia pe oameni sanatosi care au inceput sa faca un program de exercitii usoare de 20 de minute timp  3 zile pe saptamana a aratat ca acestia s-au simtit mai putin obositi dupa 6 saptamani. Exercitiile regulate imbunatatesc forta si rezistenta, ajuta aparatul cardio respirator sa lucreze mai eficient si ofera oxigen si nutrienti tesuturilor. Asa ca data viitoare cand esti tentat sa sari peste rutina zilnica de exercitii, moblizeaza-te si incearca sa faci macar o plimbare.
 
Nu te hidratezi suficient
 
Chiar si atunci cand esti doar usor deshidratata – de exemplu cu doar 2% mai putin decat necesarul de lichide al organismului – acest fapt isi pune amprenta pe nivelul tau de energie. Deshidratarea cauzeaza o reducere in volumul sangelui, facandu-l mai dens. Asta determina inima sa pompeze mai putin eficient, reducand viteza cu care oxigenul si nutrientii ajung in muschi si la organe. Asadar, nu neglija cele 8 pahare de apa pe zi.
 
Te ingrijorezi usor
 
Daca te gandesti ca e posibil sa fii concediata atunci cand te cheama seful tau la o sedinta sau ti-e teama sa mergi cu bicicleta de frica unui accident, atunci inseamna ca te ingrijorezi mult prea usor. Sau te astepti intotdeauna la cel mai rau scenariu dintr-o situatie. Acest tip de anxietate te poate paraliza si te poate extenua mental. Cand ai astfel de ganduri, trage aer adanc in piept si intreaba-te daca chiar este posibil sa se intample acel lucru. Mai bine fa o plimbare in natura, mediteaza sau discuta cu un prieten apropiat.
 
Mananci junk food
 
Mancarurile ce contin multi carbohidrati, zahar, grasimi  cresc indicele glycemic, un indicator al rapiditatii cu care carbohidratii cresc nivelul zaharului din sange. Dupa un varf de energie de scurta durata, apare o oboseala cu care te vei lupta toata ziua. 

E important sa tii glicemia sub control mancand proteinw de calitate si cereal integrale la fiecare masa (pui, orez brun, somon, cartof dulce).




Spune-ne opinia ta despre
"Situatiile care iti cauzeaza oboseala. Evita-le ca sa fii mereu in forma"

3 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Situatiile care iti cauzeaza oboseala. Evita-le ca sa fii mereu in forma"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum sa iti imbunatatesti digestia iarna

Cum sa iti imbunatatesti digestia iarna

de AlegeSanatos.ro 15 Ian 2021

Iarna vine cu schimbari pe toate planurile, cu atat mai mult in privinta alimentatiei. Este important sa avem grija la produsele pe care le folosim, astfel incat sa avem o digestie optima. [detalii]

Cum sa alegi o banca de abdomene potrivita pentru nevoile tale?

Cum sa alegi o banca de abdomene potrivita pentru nevoile tale?

de AlegeSanatos.ro 22 Dec 2020

Jobul este o activitate solicitanta si necesita o mare parte din timpul personal. Drept urmare, s-ar putea sa nu mai existe suficient loc in agenda pentru mersul la sala. Totusi, poti face miscare fizica si de acasa. [detalii]

Craciun fericit si sarbatori luminate!

Craciun fericit si sarbatori luminate!

de AlegeSanatos.ro 17 Dec 2020

Anul 2020 se apropie cu pasi repezi de final si lasa in spate 12 luni incarcate de greutati si provocari pe toate planurile. [detalii]

Ziua buna se cunoaste de dimineata: 5 obiceiuri matinale sanatoase pe care trebuie sa le incerci

Ziua buna se cunoaste de dimineata: 5 obiceiuri matinale sanatoase pe care trebuie sa le incerci

de AlegeSanatos.ro 10 Dec 2020

Primele minute ale diminetii sunt cele mai importante si pot da tonul zilei, de aceea este indicat sa incepi programul intr-un ritm placut. [detalii]

Beneficii surprinzatoare ale vinului rosu asupra sanatatii tale

Beneficii surprinzatoare ale vinului rosu asupra sanatatii tale

de AlegeSanatos.ro 26 Nov 2020

Multi dintre noi am auzit, cu siguranta, despre beneficiile unui consum rezonabil de vin rosu pentru sanatatea inimii. Mai mult decat atat, multi cardiologi sunt de acord cu aceste informatii, iar un studiu recent din Noua Zeelanda reconfirma calitatile vinului rosu. [detalii]

Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016