AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Transforma fitness-ul intr-o placere

de AlegeSanatos.ro 31 Oct 2012

Tags: antrenamente exercitii fizice intarirea muschilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transforma fitness-ul intr-o placere

Distreaza-te! Sportul trebuie sa implice si obligatia de a te distra, spune instructorul de fitness (si fostul sportiv de performanta) Gert von Kunhardt.

Distreaza-te! Sportul trebuie sa implice si obligatia de a te distra, spune instructorul de fitness (si fostul sportiv de performanta) Gert von Kunhardt. Mesajul este: Delectare in loc de sudoare. O miscare usoara in loc de antrenamente dure.

Fa antrenamente de un minut
Antrenandu-ti muschii poti sa eviti durerile lombare, contractiile, sensibilitatea la raceala, precum si multe altele.
Aproape toate substantele importante de care are nevoie corpul tau pentru a trai si a ramane sanatos, omul le poate produce singur in muschi. Antrenamentele de forta si de rezistenta sunt obligatorii pentru mentinerea sanatatii si a starii de bine. Insa aproape intotdeauna dupa ce oamenii iau decizia de a face ceva in acest sens, se si exagereaza. Sfatul nostru  este: treci pe „miscarea homeopatica“, unde sunt suficiente si intensitati reduse.

Cea mai rapida metoda de a face sa creasca din nou niste muschi atrofiati o reprezinta exercitiile izometrice, constand in incordari ale muschilor timp de cinci pana la zece secunde impotriva unui obiect fix.
Exercitiile de echilibru sunt indicate pentru micromusculatura, iar orice miscare dinamica este buna pentru sistemul circulator. Astfel de antrenamente de scurta durata pot deveni un ritual permanent in programul tau cotidian.

Asociaza activitatile repetitive cu anumite exercitii:

  • Cand te speli pe dinti, lasa-te in vine precum schiorii si leagana-te usor.
  • Dupa ce faci dus, sterge-te cu prosopul facand miscari de gimnastica.
  • Cand te barbieresti, stai mereu intr-un picior.
  • Chiar si cand iti inchizi nasturii la camasa sau la bluza, cand iti legi cravata la gat, cand iti pui bijuteriile, cand te legi la pantofi: toate le poti face tot stand intr-un picior.
  • Cand trebuie sa astepti, mergi pe loc („pompa pentru vene“).
  • In timp ce astepti  in masina, impinge zece secunde volanul, incordeaza-ti muschii fesieri, roteste-ti umerii si capul.
Alearga cu cap

Printre cele mai eficiente exercitii se numara in continuare alergatul.
Nu trebuie insa sa-ti iei drept modele alergatorii de marathon si studentii la educatie fizica, ci trebuie sa te gandesti numai la tine, si sa respecti regulile simple ale lui von Kunhardt:

1. Fa-ti incalzirea inaintea cursei: fa miscari de intindere, alungire, extensie si relaxare. Unu-doua minute sunt suficiente.
2. Relaxeaza in timpul primelor 30 de secunde de alergat mainile si umerii in mod constient, evita in mod constient efortul exagerat si incearca sa-ti gasesti ritmul.
3. Pe durata urmatorului minut de alergare, trage in mod constient frana, pana cand vei simti ca ai sentimentul ca alergi pe loc.
4. In urmatoarele minute, incearca sa vizualizezi fantasticele procese din corpul tau: creste numarul globulelor rosii, presiunea sangelui creste si ea, se dilata venele, se regleaza activitatea hormonala.
5. Redu tempoul. Cand alergi nu nu este important sa obtii cei maibuni timpi sau recordul pe o anumita distanta, importanta este numai starea ta subiectiva de confort. Invata sa ignori privirile ironice ale celorlalti. Uita toate idealurile legate de aspectul sportiv al joggingului. Ceea ce faci tu in acest caz este foarte sanatosul „joggelat“.
6. Dupa cinci minute, procesele de adaptare ale corpului s-au incheiat. Acum poti sa alergi mai departe fara probleme. Bucura- te de peisaj, de cer, de plante, de parfumurile si zgomotele naturii.
7. Dupa un joggelat de zece pana la 20 de minute, apare un salt calitativ:
- se deschid alte capilare, este descompus colesterolul nociv,
- sistemul hormonal trece pe reducerea stresului. In mod subiectiv ai senzatia placuta ca ai putea continua sa alergi asa la nesfarsit.
Daca ajungi in „punctul mort“, inseamna ca ai gresit undeva.
Daca preferi mersul cu bicicleta, poti sa folosesti aceleasi reguli.

Cea mai sanatoasa bicicleta pentru spate si articulatii este vechea bicicleta clasica, pe care corpul sta cat mai drept posibil.
 
 




Spune-ne opinia ta despre
"Transforma fitness-ul intr-o placere"

8 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Transforma fitness-ul intr-o placere"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pe care este bine sa le consumi daca faci sport

Alimente pe care este bine sa le consumi daca faci sport

de AlegeSanatos.ro 17 Mar 2021

Sportul, fie ca vrei sa slabesti, sa te tonifici sau sa iti mentii greutatea, trebuie sa faca parte din activitatile tale de zi cu zi. [detalii]

3 produse alimentare pe care NU trebuie sa le consumi dupa ce faci sport

3 produse alimentare pe care NU trebuie sa le consumi dupa ce faci sport

de AlegeSanatos.ro 27 Ian 2021

Sportul este o activitate extrem de benefica sanatatii noastre si trebuie practicat cel putin de doua-trei ori pe saptamana, chiar si atunci cand nu vrei sa scapi de kilogramele in plus. [detalii]

Beneficiile exercitiilor fizice asupra organsimului

Beneficiile exercitiilor fizice asupra organsimului

de AlegeSanatos.ro 02 Nov 2020

Exercitiile fizice, indiferent ca sunt facute acasa sau la sala de sport, sunt intotdeauna recomandate de medici, pentru ca reusesc sa iti puna in miscare metabolismul si sa iti redea o stare de bine. [detalii]

Modele de pantofi comozi si in tendinte vara aceasta

Modele de pantofi comozi si in tendinte vara aceasta

de AlegeSanatos.ro 17 Iul 2020

Sezonul estival iti permite sa-ti pui in evidenta atuurile fizice si imaginatia, pentru a construi tinute impecabile, din cap pana-n picioare. Pentru ca un detaliu poate face diferenta, in afara de alegerea articolelor vestimentare potrivite, trebuie sa acorzi atentie si incaltamintei. Afla, din articolul de mai jos, care sunt cei mai comozi pantofi pe care sa-i alegi pentru aceasta vara, creati dupa ultimele trenduri! [detalii]

Exercitii fizice pe care le puteti face acasa

Exercitii fizice pe care le puteti face acasa

de AlegeSanatos.ro 17 Mar 2020

Pentru ca in aceasta perioada pandemia cu coronavirus face din ce in ce mai multe victime, printre recomandarile pe care suntem incurajati sa le respectam pentru e preveni infectarea, se numara si „izolarea” la domiciliu. Cu alte cuvinte, trebuie sa stam cat mai mult in casa si sa evitam spatiile aglomerate. Printre acestea se numara si salile de fitness. [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016