AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Insomnie: Cauze si simptome

de Raluca Garbea 08 Mar 2018

Tags: insomnie somn sanatate depresie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Insomnie: Cauze si simptome

Somnul reprezinta o parte esentiala a vietii deoarece, ca organisme, avem anumite limitari. Trebuie sa acordam corpului timp de odihna, de recuperare, de a procesa substantele nutritive, de a consolida energia si timp de vindecare. Activitatile zilnice pot fi epuizante, iar somnul constituie modul natural al organismului de a se recupera. Acestea fiind spuse, indiferent de ceea ce organismul nostru are nevoie, sunt momente in care ne confruntam cu insomnia.

Ce este insomnia?

Insomnia reprezinta o tulburare de somn, care este caracterizata prin dificultati de a dormi. Persoanele care se confrunta cu insomnia se trezesc de multe ori in timpul noptii si nu mai reusesc sa adoarma la loc, se trezesc foarte devreme si prezinta o senzatie de oboseala la trezire.

Insomnia poate fi:

- primara;
- psihologica;
- idiopatica;
- paradoxala.

Cauze

Insomniile pot fi provocate de diferite motive, printre care:

- medicamente;
- stres;
- activitatile inainte de culcare (daca te uiti la televizor, citesti de pe tableta etc);
- conditii cronice;
- depresie;
- dezechilibru hormonal;
- alimente;
- droguri si alcool;
- alti factori externi (cum ar fi: parazitii, conditii genetice etc).

Simptome

Insomnia poate fi un simptom al unei afectiuni medicale. Cu toate acestea, exista multe semne si simptome care sunt asociate cu insomnia:

- dificultatea de a adormi noaptea;
- trezirea de dimineata, mai devreme decat ar fi trebuit;
- stare de oboseala dupa somn;
- letargie in timpul zilei;
- iritabilitate, depresie sau anxietate;
- concentrare scazuta;
- dureri de cap;
- dificultati de socializare;
- probleme gastrointestinale.

Insomnia poate avea multe efecte negative asupra organismului si, daca nu este controlata, poate deveni periculoasa si chiar fatala, in special prin cauzalitate indirecta. De exemplu, persoanele care nu dorm suficient sunt susceptibile de a deveni deprimate, anxioase sau de a dezvolta anumite deficiente mintale. De asemenea, acestea prezinta un risc mai mare pentru boli de inima, precum accidente acasa, la locul de munca sau in timpul calatoriilor din cauza epuizarii.

In ceea ce priveste fericirea generala, ele sunt susceptibile sa fie neproductive si sa se bucure de viata mai putin, ca si cum s-ar afla intotdeauna la jumatatea drumului dintre somn si trezire. Daca ai simptome intense de insomnie, nu ezita sa soliciti ajutorul medicului!


Sursa: www.organicfacts.net

Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Insomnie: Cauze si simptome"

2 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Insomnie: Cauze si simptome"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Lipsa poftei de mancare- cauze

Lipsa poftei de mancare- cauze

de AlegeSanatos.ro 07 Mai 2021

Cu siguranta si tie ti se intampla sa ai zile in care nu iti vine sa mananci nimic. Aceasta reactie a organismului la anumiti factori externi sau la anumite evenimente care te-au dat peste cap din punct de vedere emotional este fireasca si nu trebuie sa te ingrijoreze imediat. [detalii]

De ce NU este bine sa spargi seminte foarte des

De ce NU este bine sa spargi seminte foarte des

de AlegeSanatos.ro 05 Mai 2021

In Romania se mananca foarte multe seminte negre de floarea-soarelui, insa medicii speclialisti avertizeaza ca acest obicei nu este unul foarte sanatos, din mai multe motive: [detalii]

Cum trebuie sa arate meniul tau zilnic atunci cand ai probleme cu inima

Cum trebuie sa arate meniul tau zilnic atunci cand ai probleme cu inima

de AlegeSanatos.ro 28 Apr 2021

Afectiunile la nivelul inimii sunt destul de frecvente, chiar si la persoanele tinere. De cele mai multe ori aceste boli sunt destul de silentioase si este bine sa mergi, macar o data pe an, la un control de rutina. [detalii]

Alimente pe care NU trebuie sa le consumi la micul dejun

Alimente pe care NU trebuie sa le consumi la micul dejun

de AlegeSanatos.ro 22 Apr 2021

Inainte sa luam micuj dejun nu trebuie sa fumam sau sa bem alcool pe stomacul gol. Insa exista si o serie de alimente pe care nu ar trebui sa le mancam de dimineata, pentru ca ne pot afecta stomacul. [detalii]

 Tratamente naturiste cu merisor pentru sanatatea rinichilor

Tratamente naturiste cu merisor pentru sanatatea rinichilor

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Rinichii sunt organe pereche fara de care nu am putea supravietui. Acestia filtreaza sangele de toxine si echilibreaza lichidele si mineralele din organism. De aceea rinichii sunt extrem de importanti! [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016