Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Rolul magneziului in buna functionare a organismului

de Elena-Alina Constantinescu 21 Apr 2016

Tags: magneziu carenta de magneziu legume verzi


Rolul magneziului in buna functionare a organismului

Magneziul este un mineral indispensabil sistemului muscular si nervos. In perioadele solicitante, in care nivelul de stres este la cote maxime, este esential sa consumam legumele verzi (spanac, varza sau broccoli), peste, alune, avocado, banane, seminte si nuci.

Este un mineral cu rol deosebit in mentinerea functionalitatii muschilor, nervilor si oaselor. Magneziul influenteaza dezvoltarea optima a sistemului osos, regleaza ritmul cardiac, favorizeaza scaderea nivelului de colesterol din sange.

Contribuie la activarea a peste 300 de enzime necesare proceselor metabolice.

Poate influenta eliberarea insulinei, hormonul care regleaza nivelului glucozei din sange.

"Necesarul zilnic de magneziu este de aproximativ 300 mg zilnic (la adult), mai mare in timpul sarcinii (400mg/zi). Corpul uman are in medie 25g de Mg.

Alimentele cu continut mare in clorofila sunt bogate in magneziu - salata, ceapa verde, urzici, dar si germenii de grau (400mg/100g) - bogati si in acid fitic ce impiedica absorbtia Mg - fasolea uscata (370mg/100mg), alunele (150mg/100mg), soia (310mg/100mg). Unul dintre cele mai bogate alimente in magneziu este cacaua - aproximativ 420 mg/100g. Fructele au magneziu: prunele - 40mg/100g, bananele - 35 mg/100g si unele legume: patrunjelul - 26 mg, spanacul - 50 mg", a explicat pentru Agerpres dr. Ciprian Constantin.

De asemenea, are un rol foarte important in procesul de conversie a nutrientilor in energie. Alimentele bogate in magneziu combat oboseala, stresul si anxietatea.

Nu trebuie uitat faptul ca impiedica formarea depunerilor de calciu, a calculilor renali si biliari.

Carenta de magneziu se manifesta prin crampe musculare, fragilitate a unghiilor, insomnie, astenie, iritabilitate, nervozitate excesiva, stari de ameteala, scaderea puterii de concentrare, oboseala cronica.

Descopera si afectiunile pe care le provoaca lipsa de magneziu

Foto: roguehealthandfitness.com




Spune-ne opinia ta despre
"Rolul magneziului in buna functionare a organismului"

5 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Rolul magneziului in buna functionare a organismului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Riscuri la care te supui daca ai o viata sedentara

Riscuri la care te supui daca ai o viata sedentara

de AlegeSanatos.ro 29 Iul 2020

Foarte multi dintre noi ducem o viata sedentara. Stam cel putin 7-8 ore pe zi la birou, circulam doar cu masina si nu facem sport deloc. In timp s-ar putea ca sanatatea sa iti fie afectata serios! [detalii]

Obiceiuri zilnice pentru un ficat sanatos

Obiceiuri zilnice pentru un ficat sanatos

de AlegeSanatos.ro 24 Iul 2020

Problemele la nivelul ficatului apar, de obicei, in urma unei vieti dezordonate. Daca te-ai confruntat deja cu afectiuni ale acestui organ sau pur si simplu vrei sa iti mentii ficatul sanatos, trebuie sa ai grija la anumite obiceiuri pe care le faci zilnic. [detalii]

3 efecte negative ale consumului excesiv de otet de mere

3 efecte negative ale consumului excesiv de otet de mere

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

In general, folosim otetul de mere in salate si preparate de insotire, atunci cand vrem sa schimbam gustul fad al ingredientelor, dar si in diverse tratamente medicinale. Pe langa beneficiile sale, atat terapeutice, cat si culinare, otetul poate avea efecte adverse daca este consumat in exces. [detalii]

Ceaiul de musetel -Beneficii si contraindicatii

Ceaiul de musetel -Beneficii si contraindicatii

de AlegeSanatos.ro 22 Iun 2020

Ceaiurile sunt bauturi naturale, sanatoase, pe care poti sa le consumi atunci cand vrei sa tratezi anumite probleme, dar si cand simti nevoia sa te hidratezi fara sa consumi apa. Daca ai probleme cu somnul, cea mai buna solutie este ceaiul de musetel. [detalii]

5 semne ca mananci prea des proteine

5 semne ca mananci prea des proteine

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Proteinele sunt esentiale pentru ca organismul tau sa functioneze in mod normal. Asa cum ai nevoie de vitamine si minerale sau alti nutrienti, proteinele nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic. [detalii]

Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016