AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2016

Tags: dieta vegetariana dieta de post Postul Nasterii Domnului postul craciunului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?

Postul Nasterii Domnului a inceput deja, asadar pana in Ajunul Craciunului este perioada ideala sa iti detoxifiezi organismul. Dieta de post are o serie de beneficii: normalizeaza presiunea sangelui si nivelul colesterolului, curata arterele, ofera energie si vitalitate, imbunateste digestia, stimuleaza memoria si capacitatea de concentrare.

"Referitor la aceasta dieta se ridica deseori urmatoarea intrebare: poate acest program alimentar sa furnizeze nutrientii necesari unei bune functionari a organismului? Raspunsul este: categoric da. O dieta vegetariana diversa, care sa includa: fructe, legume, cereale, nuci si seminte, acopera necesarul zilnic nutritiv de proteine, carbohidrati, lipide si vitamine", afirma pentru Agerpres nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Prazul, ciupercile, spanacul, broccoli, mazarea, vinetele, dovleceii, fasolea si lintea sunt doar cateva exemple de surse de proteine vegetale. Pe langa proteine mai contin vitamine si minerale, nutrienti esentiali pentru un bun sistem imunitar, mai ales in sezonul rece.

Surse de acizi grasi omega 3 sunt uleiul de masline, nucile, alunele, untul de alune, semintele, avocado si nuca de cocos. In cele 40 de zile de post exista cateva dezlegari la peste, ocazie de care este indicat sa profiti si sa consumi somon, pastrav, macrou, sardine.

De asemenea, mai avem nevoie de calciu, mineralul necesar unui sistem osos echilibrat pe care il gasim in legume proaspete cu frunze verzi (salata verde, ardei gras, praz, ceapa verde), seminte de susan, smochine, etc.

Si zincul are un rol cheie in organism, iar sursele cele mai bune sunt cerealele integrale, legume proaspete, nuci.

"Fierul este, de asemenea, un mineral valoros, mai ales in post. Fasolea uscata si legumele verzi sunt principalele surse de fier din hrana vegetariana. Absorbtia fierului este favorizata de prezenta vitaminei C si deci consumul alimentelor bogate in vitamina C, alaturi de cele bogate in fier, este mai mult decat recomandat. Alte surse de fier sunt: lintea, soia, mazarea, prunele, smochinele, strugurii si sfecla rosie", declara nutritionistul.

Evita pe cat posibil prajelile si prepara legumele prin fierbere, pe gratar sau la cuptor.

Sursa: Agerpres
Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?"

1 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Postul Craciunului: cum sa tii o dieta vegetariana echilibrata?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Tot ce trebuie sa stii despre monodiete

Tot ce trebuie sa stii despre monodiete

de AlegeSanatos.ro 23 Nov 2020

Monodieta este un regim in cursul caruia nu se consuma decat un singur aliment. Este o dieta foarte restrictiva, intrucat toate alimentele au fost suprimate, cu o singura exceptie. Digestia, este in consecinta, simplificata extrem de mult, stimuland astfel autoliza, elimiarea toxinelor si regenerare tesuturilor. [detalii]

Ciupercile Champignon si valoarea lor terapeutica

Ciupercile Champignon si valoarea lor terapeutica

de AlegeSanatos.ro 19 Nov 2020

Ciupercile Champignon sunt foarte populare pe rafturile magazinelor romanesti. Cu siguranta le-ai incercat si tu, pentru ca sunt delicioase. [detalii]

Importanta gustarilor dintre mese. Idei de preparate

Importanta gustarilor dintre mese. Idei de preparate

de AlegeSanatos.ro 18 Nov 2020

Gustarile sunt la fel de importante ca mesele principale. De ce? Pentru ca mentin un nivel normal al glicemiei si pastreaza o senzatie constanta de satietate. [detalii]

De ce sa bei cafea in fiecare zi: 5 motive

De ce sa bei cafea in fiecare zi: 5 motive

de AlegeSanatos.ro 18 Nov 2020

Cana ta de cafea din fiecare dimineata s-ar putea sa-ti ofere mai mult decat impulsul pentru a incepe o noua zi. [detalii]

Reteta simpla de tort de caise cu glazura de ciocolata la rece

Reteta simpla de tort de caise cu glazura de ciocolata la rece

de AlegeSanatos.ro 17 Nov 2020

Daca vrei sa gatesti ceva dulce pentru apropiati, insa nu te-ai decis insa, iti recomandam un tort delicios de caise cu glazura de ciocolata. [detalii]

Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016