Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Superalimente pe care trebuie sa le incerci macar o data

de AlegeSanatos.ro 20 Iun 2015

Superalimente pe care trebuie sa le incerci macar o data

Poate ca esti familiarizat cu anumite superalimente care sunt bogate in antioxidanti, vitamine, minerale si grasimi esentiale, precum fructele goji, quinoa, semintele de chia sau spirulina, insa astazi vom vorbi despre niste superalimente mai putin cunoscute la noi. Chiar daca sunt mai greu de gasit in comert, merita sa le incerci cel putin o data, pentru a profita de intregul spectru de substante nutritive.

Faina de cocos

Obtinuta din pulpa nucilor de cocos, faina de cocos poate fi un inlocuitor de succes al fainei obisnuite. Aceasta nu contine gluten, prin urmare este usor de tolerat si nu genereaza inflamatii la nivelul corpului.

Faina de cocos este de doua ori mai bogata in fibre dietetice decat faina de grau, mai bogata in proteine si grasimi bune, dar mai saraca in carbohidrati, fiind astfel o alegere mult mai sanatoasa. Poate fi folosita si de catre diabetici si prediabetici si este preferata de vegetarieni si vegani.

Amaranthul

Amaranthul este o cereala originara din Mexic care nu contine gluten si este foarte bogata in proteine, fibre, calciu, fier, magneziu si potasiu, fiind un inlocuitor excelent pentru grau. Proteinele din amaranth sunt mai usor digerabile decat proteinele din lapte.

Acest superaliment are proprietati antiinflamatorii si antinevralgice, ajuta la scaderea colesterolului in sange, protejeaza impotriva cancerului si imbunatateste sanatatea digestiva.

Iarba grasa

Iarba grasa (Purslane) este o planta considerata de multi a fi buruiana, care insa contine un numar impresionant de nutrienti si amino-acizi esentiali. Este mai bogata in acizi grasi omega 3 decat orice alta planta, in cantitati similare cu cele din peste, alge sau semintele de in. Totodata, este o sursa excelenta de fier, calciu, vitaminele A, B si C, proteine si carbohidrati.

Poate fi adaugata in salate, in ciorbe, mancaruri si omlete. Sunt comestibile atat frunzele, cat si florile, semintele si radacina plantei.

Pulberea de ovaz verde

Pulberea de ovaz verde este bogata in fibre, proteine, minerale precum calciul si magneziul, vitamine si oligoelemente precum siliciu, potasiu si fier.

Este recomandata in combaterea obezitatii, a tulburarilor digestive, a anxietatii si depresiei, a tulburarilor de somn, a impotentei si frigiditatii, precum si la reglarea ciclului menstrual.

Sursa foto: StockSnap.io


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Superalimente pe care trebuie sa le incerci macar o data"

9 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Superalimente pe care trebuie sa le incerci macar o data"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (3 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.