AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai satioase alimente cu indice caloric mic

de AlegeSanatos.ro 28 Apr 2021

Tags: alimente calorii sanatate retete nutritie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai satioase alimente cu indice caloric mic

Te-ai saturat sa iti fie foame frecvent si sa te simti obosit, chiar daca ai dormit destul de mult, ceea ce iti declanseaza o pofta irezistibila de a rontai batoane de ciocolata, covrigei sau prajiturele? Astfel de stari pot fi declansate de alegeri nepotrivite de alimente. Fie nu te hranesti cum trebuie, fie consumi alimente bogate in zahar, care iti dau un impuls energetic rapid, dar care ulterior te fac sa te simti apatic si obosit. Cum iesi din acest cerc vicios?

E simplu, alege alimente satioase. Ce sunt acestea? Sunt alimente bogate in fibre, pline de vitamine, proteine, care contin si substante ce inhiba pofta de mancare. Pe scurt, sunt  alimentele care nu numai ca te fac sa te simti satul mai multe ore, ci si mai energic. Iata cateva dintre aceste alimente pe care ar trebui sa le incluzi si tu in meniurile tale zilnice. 
 

Cartoful

 

O leguma foarte satioasa, care s-a ales cu o reputatie proasta de-a lungul anilor, este cartoful. Multe persoane cred ca aceasta leguma ingrasa, dar asta este doar din cauza felului in care sunt pregatiti. Preparati la cuptor, in coaja, sau fierti, cartofii pot fi consumati chiar si in regimurile de slabit. Ideea este sa nu adaugi unt sau smantana. Ca sa le dai gust, poti adauga cateva ierburi aromatice, cum ar fi patrunjelul, mararul sau rozmarinul. Cartofii dulci sunt si ei o alegere sanatoasa, pentru ca au un indice glicemic scazut, dar sunt bogati in fibre.
 

Pestele

 

Pestele este un alt aliment satios, bogat in numerosi nutrienti care lipsesc majoritatii oamenilor. Pestele contine proteine ​​de cea mai buna calitate, iod si diverse vitamine si minerale. Speciile grase sunt considerate cele mai sanatoase. Acest lucru se datoreaza faptului ca pestele gras, inclusiv somonul, pastravul, sardinele, tonul si macroul, sunt mai bogate in nutrienti pe baza de grasimi, inclusiv vitamina D, un nutrient solubil in grasimi care lipseste multor persoane. Pestii grasi contin, de asemenea, cu acizi grasi Omega-3, care sunt esentiali pentru functionarea optima a corpului si a creierului. Pentru a-ti asigura necesarul de Omega-3 din organism, poti incerca din cand in cand si cate o reteta fructe de mare. Daca esti vegan, opteaza pentru suplimente cu Omega-3 din microalge.
 

Conopida

 

Conopida este un inlocuitor foarte bun pentru aproape orice, de la orez la blat de pizza. Poti sa o prajesti, sa o fierbi, sa o macini sau sa o adaugi in orice fel de salata pentru a-ti creste aportul de legume. Conopida, ca si alte crucifere, este o sursa buna de vitamine C, K și B. Datorita capacitatii sale de a incetini digestia, dupa ce vei consuma conopida, te vei simti satul mai mult timp.
 

Iaurtul grecesc

 

Iaurtul grecesc este un aliment sanatos, care iti va da senzatia de satietate datorita cantitatii sale ridicate de proteine. Un recipient de 170 de grame de iaurt grecesc contine aproximativ 17 grame de proteine. Aceeasi cantitate de proteine o poti obtine din consumul a trei oua. Iaurtul grecesc este, de asemenea, o sursa excelenta de calciu, care este vitala pentru oase, par, muschi si nervi.
 

Ovazul

 

Fibrele din ovaz fac acest aliment sa fie atat hranitoar, cat si satios. Consumul de ovaz incetineste digestia, ceea ce declanseaza semnale de satietate si te face să te simti satul mai mult timp. Ovazul contribuie si la sanatatea oaselor, deoarece contine calciu si magneziu, care sustine absorbtia calciului prin activarea vitaminei D. Intrucat este considerat un aliment sanatos si satios, ovazul este perfect pentru micul dejun, mai ales pentru persoanele care au o pauza mai lunga de trei ore inainte de urmatoarea lor masa. Atunci cand cumperi fulgi de ovaz din comert, asigura-te ca nu au adaos de zahar. Le poti imbunatati gustul adagand cateva fructe de padure sau jumatate de banana.
 

O dieta echilibrata, bogata in astfel de alimente satioase, dar cu un indice caloric mic, te ajuta sa te simti activ si plin de energie in fiecare zi, dar si sa-ti pastrezi o greutate sanatoasa. 
 

Sursa foto: Pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai satioase alimente cu indice caloric mic"

5 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai satioase alimente cu indice caloric mic"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

3 motive sa bei in fiecare dimineata suc de portocale

3 motive sa bei in fiecare dimineata suc de portocale

de AlegeSanatos.ro 05 Mai 2021

Te-ai gandit vreodata cum este cel mai bine sa iti incepi dimineata? Poti sa bei un pahar de suc natural de portocale pentru ca ziua ta sa fie plina de energie si de voie buna. [detalii]

Cum sa pregatesti rapid crevetii. Reteta cu usturoi si patrunjel

Cum sa pregatesti rapid crevetii. Reteta cu usturoi si patrunjel

de AlegeSanatos.ro 04 Mai 2021

Crevetii sunt intotdeauna alegerea potrivita pentru o cina sanatoasa si usoara. [detalii]

Patru preparate clasice la fel de delicioase si in versiune vegetariana

Patru preparate clasice la fel de delicioase si in versiune vegetariana

de AlegeSanatos.ro 04 Mai 2021

Potrivit unui studiu recent, 95% dintre romanii din mediul urban consuma carne saptamanal, iar jumatate dintre ei fac acest lucru zilnic. Insa 39% dintre ei spun ca si-au redus consumul in ultimele 12 luni. Tinerii de pana in 24 de ani consuma in masura mai mare decat celelalte categorii de varsta mezeluri vegetale sau inlocuitori de carne si asta nu ca optiune pentru a posti, potrivit aceluiasi studiu, realizat de NielseniQ Romania. [detalii]

10 sfaturi pentru un mic dejun sanatos

10 sfaturi pentru un mic dejun sanatos

de AlegeSanatos.ro 29 Apr 2021

Pentru o sanatate de fier NU trebuie sa sarim niciodata peste micul dejun! [detalii]

 Sandvisuri sanatoase. Exemple de combinatii

Sandvisuri sanatoase. Exemple de combinatii

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

Sandvisurile sunt usor si rapid de preparat si pot tine locul gustarilor dintre mese. De asemenea, pot fi consumate cu usurinta si la micul dejun. [detalii]

Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine

Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine
Descarca GRATUIT
"Detoxifiere Sanatoasa: GHID COMPLET pentru o stare de bine"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016