AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

de Elena-Alina Constantinescu 08 Mar 2017

Tags: prebiotice digestie legume fructe cereale integrale


De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului

Medicul nutritionist Mihaela Bilic este de parere ca pentru o digestie optima avem nevoie de prebiotice. Se stie ca acestea ajuta la refacerea florei intestinale distruse de antibiotice, stimuleaza apararea naturala a organismului si, mai mult, au un efect protector contra cancerului de colon. Principalele surse de prebiotice sunt fructele si legumele crude, cerealele integrale.

"In cautarea unei digestii optime si a unei imunitati de fier, apelam din ce in ce mai des la probiotice, acele culturi de bacterii benefice concentrate intr-o capsula. Eficienta lor este din pacate relativa, putine trec de bariera acida din stomac si si mai putine supravietuiesc si se dezvolta in colon. Ideea de a aduce "locuitori"noi, care sa se aclimatizeze in intestinul nostru trebuie schimbata. Obiectivul ar fi sa hranim si sa crestem populatiile de bacterii benefice deja existente! Nu de culturi noi de bacterii liofilizate avem nevoie, ci de hrana adecvata pentru colocatarii din colon. Bine hraniti ei vor produce vitamine si acizi grasi capabili sa stimuleze imunitatea.

Ce trebuie sa mancam pentru binele intestinului nostru? PREbiotice, adica fibre alimentare. Ce efect au ele? Pot fi consumate doar de bacteriile bune, care astfel vor creste si se vor multiplica conolizand teritorii din ce in ce mai ample. Interesant este ca aceste fibre nu pot fi folosite de bacteriile rele, cele care dau balonare si probleme digestive (preferatul lor este zaharul!)
Fibrele cu efect prebiotic sunt in esenta fragmente de glicozaharide, deci carbohidrati. Exista 3 categorii:

- liliacee- praz, sparanghel, ceapa si usturoi, pastarnac
- asteracee- andive, anghinare
- amidon rezistent la digestie- banane verzi, cereale integrale (grau, secara, ovaz)

Ca un mic secret culinar, tot amidon rezistent cu efect prebiotic avem si in cartofi, orez si paste fainoase fierte si consumate reci. Prin racire amidonul se cristalizeaza si nu mai poate fi absorbit/digerat, asa ca ajunge in colon unde hraneste bacteriile bune. Iata de ce salata de cartofi sau de paste si orezul de la sushi ingrasa mai putin.

Introduceti mai des in meniu fibrele prebiotice de mai sus si intestinul vostru va fi fericit iar imunitatea se va intari. Sanatatea chiar vine din farfurie si nu trebuie sa uitam ca pe langa nevoile noastre, trebuie sa avem grija si de nevoile coloniilor de bacterii benefice cu care impartim viata. De binele lor depinde binele nostru!", precizeaza nutritionistul Mihaela Bilic pe Facebook.




Spune-ne opinia ta despre
"De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului"

9 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"De ce avem nevoie de prebiotice in dieta: sfatul nutritionistului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Top 5 alimente delicioase care NU ingrasa

Top 5 alimente delicioase care NU ingrasa

de AlegeSanatos.ro 22 Oct 2020

Visul oricarei persoane este sa manance cat mai mult fara sa puna kilograme in plus. Din fericire, exista astfel de alimente, usoare si foarte gustoase, care nu ingrasa! [detalii]

Alegeti sanatos atunci cand vin prietenii la masa! Reteta Vascar pentru 8 persoane

Alegeti sanatos atunci cand vin prietenii la masa! Reteta Vascar pentru 8 persoane

de AlegeSanatos.ro 22 Oct 2020

Una dintre cele mai importante componente ale socializarii este reprezentata de mancare, mai ales atunci cand vorbim despre un preparat pregatit in casa, deopotriva gustos si sanatos, gata de impartit cu prietenii. [detalii]

Patru tipuri de smoothie sanatos cu ingrediente raw

Patru tipuri de smoothie sanatos cu ingrediente raw

de AlegeSanatos.ro 21 Oct 2020

Smoothie-ul este o bautura delicioasa, perfecta pentru pranz sau chiar ca gustare intre mese. Acest amestec de ingrediente poate sa ia orice forma, in functie de preferintele tale. [detalii]

Desert sanatos cu migdale. Reteta rapida

Desert sanatos cu migdale. Reteta rapida

de AlegeSanatos.ro 20 Oct 2020

Indiferent de varsta, cu totii simtim, din cand in cand, nevoia sa consumam ceva dulce. Si pentru ca produsele din comert nu sunt neaparat sanatoase, cel mai bine ar fi sa consumam preparate facute de noi insine. [detalii]

Alimente sanatoase pe care trebuie neaparat sa le incluzi in dieta

Alimente sanatoase pe care trebuie neaparat sa le incluzi in dieta

de AlegeSanatos.ro 15 Oct 2020

Dieta zilnica este foarte importanta, pentru ca reuseste sa fie sursa de energie si de sanatate a organismului. Asa ca trebuie sa acordati mai multa atentie alimentelor care va lipsesc sau nu din alimentatie. [detalii]

Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016