AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Legatura dintre alimentatie si sanatatea creierului

de AlegeSanatos.ro 27 Oct 2020

Tags: sanatatea creierului legatura dintre alimentatie si creier

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legatura dintre alimentatie si sanatatea creierului

Din pacate, nu invatam suficiente moduri prin care sa ne protejam sanatatea fizica si psihica. Suntem responsabili sa ne mentinem mintea in forma, acordand o atentie sporita conditiei noastre fizice.

Alimentatia este unul din factorii foarte importanti si relativ usor de controlat. Atunci cand ne incapatanam sa il alimentam cu un carburant de proasta calitate, primim ca raspuns din partea creierului acelasi lucru, o functionare mai putin buna pe termen lung.  Iar alimentele trebuie alese in functie de calitatea lor nutritiva, adica sa hraneasca la propriu celulele creierului.

Creierul functioneaza intr-adevar pe baza de glucoza, molecula cea mai simpla din categoria carbohidratilor ne tine in viata si ne face activi.

Modul corect de a mentine creierul activ este cel in care echilibram balanta ┼či obtinem energie din cele trei categorii de macroelemente – aminoacizi (proteine), acizi grasi (grasimi) si carbohidrati (glucide).

Modul gresit este cel prin care alegem alimente bogate in carbohidrati simpli si acizi grasi hidrogenati din alimente precum: covrigi, cartofi prajiti, produse de patiserie, jeleuri, gogosi sau bauturi carbogazoase.

Putem sa ne pacalim, crezand ca va creste capacitatea de concentrare consumand carbohidrati si avem impresia ca suntem energizati cu ajutorul unor alimente pe baza de zahar.Alegerea unui meniu caloric ce produce energie, dar are putine vitamine, minerale, proteine, lipide, ne oboseste si ne creeaza o dependenta prin prisma efectului imediat, dar trecator. pe termen lung obosim creierul, eliminand exact alimentele care construiesc celula nervoasa. 

Daca alegem produse cu vitamina B1, B9, C, minerale precum Calciu, Magneziu, Zinc, Seleniu, punem bazele unui creier sanatos.

Iata cateva exemple de alimente unde se gasesc in mod natural vitaminele si mineralele necesare creierului: ficat de vita, ton, paine neagra cu tarate, seminte de floarea-soarelui, fasole, linte, nuci, alune, migdale, fistic, broccoli, spanac, ardei si patrunjel si, bineinteles, toate fructele bogate in vitamina C.

Apa este lichidul cel mai important pentru creier. Cand apare senzatia de sete este deja tarziu. Creierul functiona de ceva vreme fara resurse importante. A nu bea apa suficienta duce la dezechilibre chimice ce afecteaza mai mult decat credem functionalitatea creierului nostru.


Citeste si DETOXIFIERE PE CONT PROPRIU. 6 PASI ESENTIALI




Spune-ne opinia ta despre
"Legatura dintre alimentatie si sanatatea creierului"

1 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Legatura dintre alimentatie si sanatatea creierului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Tot ce trebuie sa stii despre monodiete

Tot ce trebuie sa stii despre monodiete

de AlegeSanatos.ro 23 Nov 2020

Monodieta este un regim in cursul caruia nu se consuma decat un singur aliment. Este o dieta foarte restrictiva, intrucat toate alimentele au fost suprimate, cu o singura exceptie. Digestia, este in consecinta, simplificata extrem de mult, stimuland astfel autoliza, elimiarea toxinelor si regenerare tesuturilor. [detalii]

Ciupercile Champignon si valoarea lor terapeutica

Ciupercile Champignon si valoarea lor terapeutica

de AlegeSanatos.ro 19 Nov 2020

Ciupercile Champignon sunt foarte populare pe rafturile magazinelor romanesti. Cu siguranta le-ai incercat si tu, pentru ca sunt delicioase. [detalii]

Importanta gustarilor dintre mese. Idei de preparate

Importanta gustarilor dintre mese. Idei de preparate

de AlegeSanatos.ro 18 Nov 2020

Gustarile sunt la fel de importante ca mesele principale. De ce? Pentru ca mentin un nivel normal al glicemiei si pastreaza o senzatie constanta de satietate. [detalii]

De ce sa bei cafea in fiecare zi: 5 motive

De ce sa bei cafea in fiecare zi: 5 motive

de AlegeSanatos.ro 18 Nov 2020

Cana ta de cafea din fiecare dimineata s-ar putea sa-ti ofere mai mult decat impulsul pentru a incepe o noua zi. [detalii]

Reteta simpla de tort de caise cu glazura de ciocolata la rece

Reteta simpla de tort de caise cu glazura de ciocolata la rece

de AlegeSanatos.ro 17 Nov 2020

Daca vrei sa gatesti ceva dulce pentru apropiati, insa nu te-ai decis insa, iti recomandam un tort delicios de caise cu glazura de ciocolata. [detalii]

Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016