Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Vreti sa invingeti cancerul? Faceti mai multe exercitii fizice

de Laura Voica 04 Feb 2014

Tags: cancer exercitii fizice obezitate


Vreti sa invingeti cancerul? Faceti mai multe exercitii fizice

Un stil de viata mai activ nu reduce doar riscul de cancer si imbunatateste sansele de supravietuire in randul pacientilor diagnosticati cu aceasta boala: un nou studiu realizat de cercetatori de la Universitatea Loyola si publicat in Jurnalul de Activitate fizica si Sanatate arata ca sportul, reduce, de asemenea, riscul de deces in randul supravietuitorilor de cancer.

Activitatea fizica ar trebui sa fie promovata in mod activ pentru astfel de persoane pentru a spori longevitatea.

Studiul a fost realizat pe baza datelor furnizate de „Alumni Health Study” de la Harvard, care a colectat informatii de sanatate pe oamenii care au participat la studiile Harvard intre anii 1916 si 1950. In 1988, 1021 supravietuitori de cancer, au completat chestionare detaliate despre obiceiurile lor privind exercitiile fizice, inclusiv sport, mersul pe jos si chiar urcatul scarilor. Oamenii au actualizat aceste informatii in 1993.

Toti participantii au avut varste de peste 71 de ani la inceputul studiului si au fost anterior diagnosticati cu o forma de cancer, altele decat cancerul de piele non- melanom.

Cercetatorii au descoperit ca barbatii care au facut sufiiente exercitii fizice si au ars mai mult de 12.600 de calorii pe saptamana ( o medie de 1.800 calorii pe zi ) au avut cu 48 % mai putine sanse sa moara de orice cauza decat barbatii care au ars mai mult de 2100 de calorii pe saptamana ( adica o medie de 300 de calorii pe zi ). Ei au avut, de asemenea, sanse mai mici cu 38 % sa moara din cauza unyi alt tip de cancer si cu 49 % mai putin probabil de a muri din cauza bolilor cardiovasculare.

Un barbat de 80 de kilograme, care face o plimbare vioaie de 30 de minute, cinci zile pe saptamana, arde 4200 de calorii in acea saptamana.

Exercitiile fizice sunt pentru toata lumea
Desi studiul este primul care arata ca exercitiile fizice prelugesc durata de viata a supravietuitorilor de cancer, acesta este doar cel mai recent dintr- un lung sir de studii care arata beneficiile sportului in imbunatatirea starii de sanatate, inclusiv lupta impotriva cancerului.

De exemplu, un studiu din 2010 a concluzionat ca 3,4 % din cazurile de cancer de san, 3,8% din cazurile de cancer endometrial si 5,3 % din cazurile de cancer de colon ar putea fi prevenite daca oamenii ar face exercitii cel putin 30 de minute pe zi, cinci zile pe saptamana.
" Stim ca exercitiile fizice pot ajuta la reducerea riscului de a face cancer ", a declarat Martin Ledwick, de la Centrul de Cercetare a Cancerului din Marea Britanie.

" Studii anterioare au sugerat ca exercitiile fizice pot ajuta unii oameni sa se simta mai bine dupa ce a fost diagnosticat si sa faca fata mai bine oboselii legate de cancer si tratamentul acestuia. "

Studiile au aratat ca supravietuitorii de cancer de san cu o greutate orporala mai mica sunt semnificativ mai putin susceptibili de a suferi de reaparitia cancerului, in timp ce pacientii cu cancer de prostata care fac cel putin trei ore de exercitii fizice intense pe saptamana au rate de supravietuire semnificativ mai mari.

" Este absolut adevarat ca exercitiul este dovedit a fi de ajutor, in cele mai multe cazuri de cancer ", a declarat Anne Elliot de la Universitatea Middlesex. "Ajuta, de asemena, enorm artrita si bolile circulatorii. Stim ca, daca faceti exercitii fizice va imbunatatiti sistemul respirator si cel imunitar si acestea sunt legate de durata de viata. "

In afara de imbunatatirea starii generale de sanatate, exercitiile fizice par sa lupte impotriva cancerului prin mai multe mecanisme diferite. Aceasta ajuta la repararea celulelor T ale sistemului imunitar, care lupta impotriva tumorilor si sunt, de asemenea, importante in sprijinirea recuperarii dupa chimioterapie. Aceasta scade nivelurile de insulina din sange, care a fost legat de cancerul de san si scade nivelul hormonilor sexuali, care a fost legat de cazurile de cancer de san, prostata si mucoasa uterina. De asemenea, reduce obezitatea, care a fost legata de mai multe tipuri de cancer.




Spune-ne opinia ta despre
"Vreti sa invingeti cancerul? Faceti mai multe exercitii fizice"

10 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Vreti sa invingeti cancerul? Faceti mai multe exercitii fizice"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

10 motive sa te apuci de alergat chiar astazi

10 motive sa te apuci de alergat chiar astazi

de Laura Galescu 10 Ian 2018

Fie ca te-ai imprietenit deja cu alergarea, fie ca te gandesti inca la aceasta posibilitate, este important sa stii ca iti ofera beneficii nenumarate. La inceput poate parea dificil si obositor sa alergi, insa nu trebuie sa te lasi descurajata. In scurt timp, organismul se va obisnui si se va bucura de toate transformarile pozitive pe care le ofera acest sport. [detalii]

Inotul, esential pentru un stil de viata sanatos

Inotul, esential pentru un stil de viata sanatos

de Laura Galescu 09 Ian 2018

Inotul ne ofera atat de multe beneficii pentru sanatate, incat ar fi pacat sa nu il treci pe lista pentru 2018! De la imbunatatirea posturii, reglarea nivelului de colesterol, diminuarea riscului de diabet sau scadere in greutate, pana la o stare mentala excelenta, inotul este ideal pentru tine. [detalii]

6 beneficii ale dansului pentru persoanele in varsta

6 beneficii ale dansului pentru persoanele in varsta

de Raluca Garbea 19 Dec 2017

Dansul reprezinta o modalitate de relaxare, de a face miscare, de a exprima diverse sentimente, precum: bucurie, tristete sau iubire. Prin dans, socializam si comunicam, indiferent de limba pe care o vorbim sau din tara din care venim. [detalii]

Cat sport trebuie sa facem ca sa prevenim afectiuni grave

Cat sport trebuie sa facem ca sa prevenim afectiuni grave

de Raluca Garbea 13 Dec 2017

Un stil de viata sanatos implica practicarea cu regularitate a sportului. Insa cata miscare trebuie sa facem pentru a preveni afectiuni grave? [detalii]

Cum sa nu te ingrasi: asa arzi mai usor caloriile consumate!

Cum sa nu te ingrasi: asa arzi mai usor caloriile consumate!

de Viorica Ghinea 02 Oct 2017

Daca lupti constant impotriva kilogramenlor nedorite, este normal sa iti doresti sa afli cum sa nu te ingrasi. Mentinerea in foma poate parea o provocare grea, mai ales atunci cand nu cunosti cateva trucuri utile. Descopera mai jos cum poti sa arzi mai usor caloriile consumate peste zi! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit