AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente

de Laura Voica 21 Mai 2014

Tags: colesterol boli de inima grasimi saturate ulei de masline nuci migdale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente

Mancarurile grase, prajite, alimentele bogate in calorii determina un nivel astronomic al colesterolului, mai ales alimentele nesanatoase fac parte din dieta ta zilnica. Primul pas este de a intelege rolul colesterolului in corp. Colesterolul este esential pentru fiecare celula a corpului. Colesterolul este important pentru membranele celulare, metabolismul celuleor si pentru sinteza hormonilor.

Colesterolul este atat de important, incat ficatul produce colesterol, daca consumati alimente fara colesterol.
Colesterolul este o substanta grasa cu textura de ceara care se poate depune pe peretii arterelor si astfel creste riscul de boli de inima. Nivelul ridicat de colesterol contribuie semnificativ la ratele ridicate de boli de inima in randul oamenilor din intreaga lume.

Multi oameni folosesc medicamente pentru a reduce nivelul de colesterol in mod artificial. Aceste medicamente de scadere a colesterolului, cunoscute sub numele de statine, actioneaza prin blocarea unei substante de care ficatul are nevoie pentru a produce colesterol. In timp ce unii considera aceste medicamente benefice, altii i-si fac griji cu privire la riscurile asociate cu consumul de statine, care includ tulburari cognitive, risc crescut ale unei glicemii mari si dezvoltarea diabetului de tip 2, daune musculare, potrivit Administratiei Americane de aprobare a alimentelor si medicamentelor (FDA).

In continuare va vom prezenta cum puteti sa scadeti nivelul colesterolului prin o alimentatie sanatoasa. Iata ce alimente ar trebui sa consumati:

Manca un castron de fulgi de ovaz in fiecare zi
Fulgii de ovaz contine fibre solubile, care reduc cantitatea de colesterol din sange. O ceasca de fulgi de ovaz ofera aproximativ sase grame de fibre. Adauga alte patru grame de fibre solubile prin includerea bananelor sau a altor fructe.

Consuma fructe
Manca mere, struguri, capsuni si citrice. Aceste fructe contin pectina, un tip special de fibre solubile cunoscute pentru scaderea valorilor colesterolului.

Manca peste de doua ori pe saptamana
Ascociatia Americana de Cardiologie recomanda consumul a cel putin doua portii de peste gras pe saptamana. Pestele gras contine acizi grasi omega - 3, cunoscuti pentru a imbunatati sanatatea inimii. Urmatorii pesti contin cele mai mari cantitati de acizi grasi omega 3:

  • ton alb
  • halibut
  • hering
  • macrou
  • somon
  • sardine
Pentru cele mai bune rezultate, gateste pestele la cuptor sau la gratar, mai degraba decat prajit. Gatiti cu continut scazut de sodiu, de uleiuri si condimente.

Consuma nuci si migdale
Mananca un pumn de nuci in cele mai multe zile ale saptamanii. Nucile, migdale si alte fructe cu coaja lemnoasa sunt, de asemenea, bogate in acizi grasi polinesaturati, care mentin vasele de sange sanatoase. Nu consuma totusi o cantitate prea mare de nuci, deoarece acestea au un contiut ridicat in calorii si ati putea avea probleme cu kilogramele in plus.

Consuma ulei de masline
Uleiul de masline contine un amestec puternic de antioxidanti pentru a reduce nivelul colesterolului. Inlocuieste doua linguri de unt, untura sau maioneza cu ulei de masline in fiecare zi. Din nou, uleiul de masline este bogat in calorii, asadar aveti grija la cantitatea folosita.

Evita alimentele care ridica nivelul colesterolului
Una dintre cele mai bune metode pentru scaderea colesterolului este de a evita consumul acelor alimente care ridica nivelul. Eliminati sau reduceti consumul de grasimi saturate. Incepeti prin inlocuirea bucatilor grase de carne macra cu carne foarte slaba, optati pentru un continut redus de grasime sau lapte degresat si branza degresata in loc de soiuri regulate  si opteaza pentru uleiul de masline in loc de unt. Evitati grasimi trans ori de cate ori este posibil.




Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente"

2 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Plante medicinale impotriva urticariei. Alege ce este mai bine pentru copilul tau!

Plante medicinale impotriva urticariei. Alege ce este mai bine pentru copilul tau!

de AlegeSanatos.ro 20 Nov 2020

Urticaria este o reactie alergica care se traduce prin mancarimi profunde ale dermului. Cel mai adesea apare la copii si este destul de suparatoare. [detalii]

Este Jagermeister o bautura sanatoasa? Iata care este adevarul!

Este Jagermeister o bautura sanatoasa? Iata care este adevarul!

de AlegeSanatos.ro 19 Nov 2020

Una dintre cele mai cunoscute bauturi alcoolice nemtesti, Jagermeister contine 56 de ingrediente naturale, printre care cardamom, scortisoara, ghimbir, coaja de portocala si anason. Cu toata acestea, o buna parte din reteta unica necesara pentru obtinerea acestui lichior ramane un mister. [detalii]

Plante medicinale benefice pentru inima ta

Plante medicinale benefice pentru inima ta

de AlegeSanatos.ro 26 Oct 2020

Bolile cardiovasculare sunt din ce in ce mai frecvente si fac ravagii, an de an. Si pentru ca inima este organul vital al organismului, cel care te tine in viata, trebuie sa te asiguri de buna lui functionare. [detalii]

8 functii esentiale ale ficatului

8 functii esentiale ale ficatului

de AlegeSanatos.ro 19 Oct 2020

Ficatul este unul dintre cele mai complexe organe, pentru ca indeplineste mai multe functii esentiale care ne asigura o viata normala. [detalii]

 Cum sa iti imbunatatesti digestia toamna

Cum sa iti imbunatatesti digestia toamna

de AlegeSanatos.ro 00 00 0000

O alimentatie nesanatoasa si neechilibrata poate sa iti cauzeze multe probleme de sanatate si sa iti afecteze digestia. [detalii]

Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"Top 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016